Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda 1.2 2014r - wypadanie zapłonu 1 i 4 cylinder

11 Lis 2018 21:33 1002 29
  • Poziom 4  
    POMOCY!!
    Fiat Panda 1.2 benzyna z lpg 2014 rok,150 tys przebiegu.Auto po uruchomieniu silnika pracuje normalnie ale przy utrzymywaniu obrotów na poziomie około 2 tyś obrotów zaczyna działać na dwóch cylindrach.Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie działa normalnie i tak w kółko.Cewka,przewody,świece wymienione,zrobiona regulacja zaworów.Po podłączeniu pod komputer wychodzi wypadanie zapłonów ni 1 i 4 cylindrze.Nie mam pomysłu na dalsze postępowanie,mechanik też już rozkłada ręce..
  • Poziom 19  
    Zmierz ciśnienie sprężania,
  • Poziom 10  
    A jak zamienicie swiece i cewki miejscami to dalej w tych samych miejscach wypada?
  • Poziom 4  
    ciśnienie w normie
  • Poziom 19  
    marcin1983000 napisał:
    ciśnienie w normie
    czyli po ile cyl1,2,3,4,?
  • Poziom 4  
    dodam jeszcze że problem pierwszy raz wystąpił po wymianie rozrządu
  • Poziom 22  
    Ja ostatnio dlugo sie meczyłem z fiorino 1.4 taka sama sytułacja pomogła adaptcja koła fonicznego .
  • Poziom 4  
    po ile dokładnie to nie wiem ale mechanik mówi że jest ok

  • Poziom 25  
    Jak masz sterownik IAW 4AF coś tam np. IAW 4af.ss to standardowa usterka, jak coś naprawiam takie komputery cena 200 zł.
  • Poziom 4  
    i jeszcze jedna ciekawostka,po wypięciu mapsensora w kolektorze auto nigdy się nie psuje,ale wymiana czujnika na nowy nic nie pomaga,trzeba jezdzić z wypiętym
  • Moderator Samochody
    A gdzie jakakolwiek diagnostyka? Obawiam się, że nadal cewka do wymiany. Chyba że masz gaz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcin1983000 napisał:
    po wypięciu mapsensora w kolektorze auto nigdy się nie psuje,ale wymiana czujnika na nowy nic nie pomaga,trzeba jezdzić z wypiętym
    Sterownik wchodzi w tryb awaryjny, ignoruje wypadające zapłony.
  • Poziom 4  
    tam jest jedna duża cewka na cztery cylindry,jest wymieniona na nową,jest instalacja gazowa

    Dodano po 2 [minuty]:

    robokop napisał:
    A gdzie jakakolwiek diagnostyka? Obawiam się, że nadal cewka do wymiany. Chyba że masz gaz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcin1983000 napisał:
    po wypięciu mapsensora w kolektorze auto nigdy się nie psuje,ale wymiana czujnika na nowy nic nie pomaga,trzeba jezdzić z wypiętym
    Sterownik wchodzi w tryb awaryjny, ignoruje wypadające zapłony.



    czyli wina sterownika??
  • Moderator Samochody
    Ja bym wpierw odłączył gaz zupełnie, a potem zamienił bieguny cewki, tak żeby sprawdzić czy wypadanie zapłonów przeskoczy na drugi kanał cewki, czyli cylindry 2-3.
  • Poziom 19  
    W temacie który ci zapodałem winowajcą był sterownik
  • Poziom 4  
    robokop napisał:
    Ja bym wpierw odłączył gaz zupełnie, a potem zamienił bieguny cewki, tak żeby sprawdzić czy wypadanie zapłonów przeskoczy na drugi kanał cewki, czyli cylindry 2-3.


    sprawdzane,na odłączonym gazie dzieje się to samo,nie przeskakuje dalej ten sam błąd
  • Poziom 4  
    robokop napisał:
    Zamieniałeś lewy przewód z prawym we wtyczce cewki?


    jutro zrobię,auto stoi u mechanika więc sprawdzimy
  • Poziom 4  
    marcin1983000 napisał:
    robokop napisał:
    Zamieniałeś lewy przewód z prawym we wtyczce cewki?


    jutro zrobię,auto stoi u mechanika więc sprawdzimy


    Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym/ciśnienia atmosferycznego
    Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu zbyt wysokie napięcie
    Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza-sygnał poza zakresem
    takie błędy pokazuje komputer

    sterownik sprawny .cewka też sprawna
  • Moderator Samochody
    marcin1983000 napisał:
    sterownik sprawny
    A skąd ten wniosek?
    marcin1983000 napisał:
    Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym/ciśnienia atmosferycznego
    Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu zbyt wysokie napięcie
    Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza-sygnał poza zakresem

    Obawiam się, że nic z tej naprawy nie będzie.
  • Poziom 4  
    robokop napisał:
    marcin1983000 napisał:
    sterownik sprawny
    A skąd ten wniosek?
    marcin1983000 napisał:
    Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym/ciśnienia atmosferycznego
    Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu zbyt wysokie napięcie
    Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza-sygnał poza zakresem

    Obawiam się, że nic z tej naprawy nie będzie.


    sterownik sprawdzany u fachowców-mówią że jest ok

    czyli co zrobić??
  • Poziom 4  
    robokop napisał:
    Zaprowadzić auto do prawdziwego warsztatu, bo w tej stodole za chiny ludowe tego nie naprawicie.


    to już trzeci warsztat

    Dodano po 4 [minuty]:

    marcin1983000 napisał:
    robokop napisał:
    Zaprowadzić auto do prawdziwego warsztatu, bo w tej stodole za chiny ludowe tego nie naprawicie.


    to już trzeci warsztat

    to może ktoś poleci dobrego fachowca

  • Poziom 25  
    Jak pisałem wcześniej na 95% ster uwalony
    Możesz wstawić do mnie ale my w Łodzi
  • Moderator Samochody
    Potwierdzam, uwalony sterownik, możesz zaobserwować np. diodą led wpiętą we wtyczkę wtryskiwacza, że w momencie gdy rejestruje wypadanie zapłonu na danym cylindrze wyłącza kluczowanie wtryskiwacza (celem ochrony katalizatora)
  • Poziom 9  
    Co rozwiązało problem? Mam praktycznie to samo tylko na cylindrach 2,3.
  • Poziom 4  
    U mnie problem nie rozwiązany do dzisiaj

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymiana sterownika nie pomogła

    Dodano po 8 [minuty]:

    Czy przyczyną może być pęknięty wał?
  • Poziom 17  
    Nieszczelny dolot, nieszczelne zawory

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wał raczej wydawałby jakieś dźwięki, prędzej wałek rozrządu (krzywki wytarte)

  • Poziom 25  
    Raz tak miałem że naprawiałem klientowi komputer i nic nie dało, później wymiana sterownika i to samo, w końcu kazałem wymienić akumulator i objaw ustał. Weź chociaż przerzuć aku z innego auta i zobaczysz czy pomoże.