Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Cee\'d II III Interfejs oprogramowanie diagnostyki sprawdzenia aut używanyc

11 Lis 2018 21:44 1062 11
  • Poziom 9  
    Jak wiadomo na rynku wtórnym znaczna część aut posiata bogatą historię... nie wspomnę o pladze pierwszego właściciela, bo handlarze masowo tak piszą. A tego, że auto było w ich rękach nie biorą pod uwagę ! Do diabła! Jakie znaczenie ma, że "pierwszy właściciel w Polsce" ???
    Dla mnie istotna jest ilość kierowców, a w drugiej kolejności równie istotna ilość właścicieli od nowości.

    Ale do rzeczy. Stacje ASO i duża część serwisów oraz ich personel nie zawsze radzą sobie z komputerami.. a co mówić o diagnostyce. Osoby, które ogarniają i posiadają wiedzę otwierają naturalnie własne firmy i dobrze zarabiają. To dość przyjemna i sprawiająca satysfację praca.
    Dlatego też żeby sprawdzić co trzeba lepiej wybrać się do takiego zakładu a nie ASO. Kolejna kwestia to ograniczenia w oryginalnych testerach diagnostycznych. Na sprzęcie nieoficialnym można "zrobić" więcej.

    Wg moich doświadczeń żeby lepiej zapoznać się z historią auta, ze strony DIAGNOSTYKI warto na pewno:
    - posprawdzać przebiegi zanotowane w różnych modułach sterujących ECU poszczególnych układów: ABS, Silnik, Poduszki Powietrzne, Skrzynia biegów... coś jeszcze ?
    - w silnikach wysokoprężnych: ilość uruchomionych cykli wypalania filtra DPF, tych w serwisie/wymuszonych i automatycznych
    - korekty w dawce wtrysku pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami/cylindrami

    W grupie VW dość łatwo o oprogramowanie, jest dużo informacji w sieci oraz alternatyw. Jak wygląda sytuacja w firmie Kia ?
    Nie znam nikogo z pracowników serwisu, natomast kontakt z osobami wyżej w sprawach technicznych.. beznadziejny. Na dodatek sprawiają wrażenie nie kompetentnych. Minus za dokumentację techniczną i jej sposób przestawienia.

    Od grupy VW odwróciłem sie chyba na dobre. Przekombinowali ze wszystkim... cenami, skomplikowaniem, fałszowaniem składu spalin, eksperymentami na zwierzętach. Azjaci chyba mają więcej sumienia, jak Samurajowie :)
    Zapraszam do dyskusji szczególnie na temat sedna tematu, bo reszta to tylko moje opisnie i każdy może mieć prawo do innych, czego nie neguję a Nasze wpisy nie zmienią. Chciałbym żeby temat zachował formę Poradnika. Czekam na Wasze wpisy, wiem, że jest tu całkiem sporo szczególnie pasjonatów tej dziedziny motoryzacji.
  • Poziom 11  
    Ludzie lubią tą gadkę w stylu pierwszy właściciel,serwisowany w ASO ,udokumentowany przebieg, bezwypadkowy itp a jak jeszcze dopisze handlarz że jeździła osoba starsza niepaląca to każdy myśli że trafiła mu się perełka. Jak to powiadają sprzedawcy bez wkładu siadać i jechać. Zaraz wpis na forum w stylu "kupiłem auto 3 dni temu i coś zaczęło stukać w silniku...."
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Co to znaczy bo nie kumam " ograniczenia w oryginalnych testerach diagnostycznych. Na sprzęcie nieoficialnym można "zrobić" więcej". Mam G-scan2 dedykowany do Kia oraz Hyunaya, proszę o wskazanie tego nieoficjalnego testera który zrobi więcej niż G-scan, chętnie kupię.

    I po takich głębszych testach jest przeważnie płacz, jak u mojego koleżki który kupił za prawie 70 tysi merola z przebiegiem niecałe 200 tysi. Na diagnostyce tej dokładniejszej ostatnie wypalanie DPF przy stanie licznika 497 tysi. Ludzie nie mający pieniędzy na nówkę chcą jednak myśleć że zrobili świetny zakup, w czym utrwalają ich handlarze.
    Raz miałem klienta, młody chłopak i chyba jego pierwszy samochód (golf IV) i on mówi tak " ten samochód posiadał lekarz (oczywiście niemiecki), a miał w garażu także pięć innych a tym golfem jeździł tylko do kościoła". Skoro młodzież wierzy w takie dyrdymały to....szkoda nawet to opisywać.

    Na chama handlarza jest prosty sposób, bierzesz ze sobą osobę która mówi dość dobrze po niemiecku i przy wstawianiu kitu przez chama osoba pyta go grzecznie po niemiecku "a jak Pan się z nim porozumiewał". Odpowiedź będzie YYYYYYY co łun mówi ? Potem osoba wykonuje telefon do niby ASO z pieczątki i "tu możesz gadać po niemiecku co ci się rzewnie podoba, byle szybko i z nerwami. Po skończonej rozmowie mówisz że wpisy w książce są niezgodne z rzeczywistym stanem w ASO (tu chamek głupieje).
  • Poziom 9  
    "Zrobić więcej" dotyczy grupy VW, czyli VAS-a oferowanego do stacji ASO, za koszarne pieniądze... i np VCDS - przynajmniej tak było kilka lat temu, bo już nie jestem na bieżąco.
    Grupy Kia/Hyundai nie znam w ogóle.

    Co do zaniżonych przebiegów jakie historie by nie były... dlaczego ktokolwiek ma sprzedawać auto po kosztach ?
    Handlarze, zazwyczaj ludzie bez ambicji i lenie muszą z czegoś żyć, bo do normanej pracy nie godni iść zatem podtrzymują w obiegu takie legendy.

    Ale wróćmy do testerów, jest szansa kupić coś tańśzego niż kilkanaście tysięcy ?
  • Pomocny post

    Poziom 11  
    Tester z możliwościami których oczekujesz nie kupisz za tysiąc, dwa, ani trzy :)
    Co lepsze jeden tester też Ci nie pomoże jeżeli chcesz zając się diagnostyką. Ja posiadam 5 legalnych sprzętów, a i tak czasem czegoś brakuje. Oczywiście Gscan jak kolega wyżej napisał jest super jednak do Hyundai/KIA reszta Azji daje rade, reszta świata radzi sobie. Do VAGa nie ma nic lepszego jak VCDS, i tak można by wymieniać, w mojej opinii najlepszym uniwersalnym sprzętem jest TEXA do postawowej diagnostyki i najszerszego pokrycia tematu. Jeżeli jesteś wprawionym elektronikiem, umiesz posługiwać się oscyloskopem, to znów dobrym posunięciem jest zakup POLSKIEGO CDIF z oscyloskopem i generatorem sygnałów, oczywiście bez wsparnia technicznego i specyfikacji technicznych w trudniejszych przypadkach sobie nie poradzisz.. Fajnie jest iść w jedną markę diagnostyka staje się szybsza i pomaga powtarzalność przypadków.
    Pamiętajmy tu jednak, że nie ten diagnosta lepszy co szybciej znalazł usterkę, bo specjalizuje się w marce i kiedyś już gdzieś spotkał TEN problem na forum u siebie, a ten który logicznie myśli, używa sprzętu i lokalizuje usterkę nie ważne co za marka, sprzęt, koparka, samochód, czy samolot. Każdy silnik spalinowy działa w ten sam sposób i warunki pracy są wszędzie podobne.

    Poszukaj może znajdziesz gdzieś na necie starego nanodiaga od TEXA, kupuj, wykupisz aktualizacje ze wsparciem i będziesz miał solidny legalny sprzęt.

    Ogólnie kiedyś stałem przed podobnymi problemami, nie ma sprzętu, który ogarnia wszystko!!

    Aby robić wszystko musisz mieć wszystko, a przynajmniej dużą część, sam kiedyś czytając fora myślałem, że to takie gadanie, bo boją się konkurencji.... jednak nie na prawdę choćbyś kupił najnowszego KTSa (sprzęt od BOSCHa) z pełnym ESITroniciem to i tak nie zrobisz wszystkiego, a wydałeś już min 30tys.zł.

    Książki, książki, schematy, manuale, mierniki i najtańszy testerek który Ci wyświetli bład i podstawowe parametry, bo to parametry są NAJWAŻNIEJSZE, wtedy będziesz wiedział w jakim kierunku iśc i na piechotkę znaleźć usterkę.

    Zanim kupisz jakikolwiek sprzęt zaproś przedstawiciela, niech Ci go zaprezentuje pokaże możliwości, technicznie może nie będzie zbyt mocno, ale porównasz zobaczysz przybliżysz sobie ceny.

    Pomogą Ci w tym dostawcy części w Twojej okolicy.
  • Poziom 9  
    QPX,
    wielkie dzięki za rzeczowy wpis ! Chyba pójde w kierunku marek Kia / Hyundai.. są nieco mniej rozbudowane, a i rynek /zapotrzebowanie zapewne coraz większe będzie. Grupa VW jest już tak przekombinowana, że nawet z modeli Skody nie ma co wybrać z silników. Jest wiele osób, które sobie nie zawracają głowy, kolor ładny, przyspieszenie <8 sekund, na podjeździe wygląda ok... to kupują. Obok nich istnieje też duża grupa tych, którzy zanim kupią, czytają, rozmawiają, sprawdzaja porównania.. po prostu nie akceptują w kilku letnich autach napraw za kilka tysięcy, parujących reflektorów, przeciekających uszczelek drzwi itp

    W tym wszystkim masz rację, pokrywa się to z innymi opiniami, które słyszałem. Co radzisz na początek kupić ? Tak do bieżącej diagnostyki/poszukiwania podpwowiedzi w usterkach ? Z możliwością sprawdzenia przebiegu w kilku sterownikach danego auta ? Z czasem mógłbym pomagać osobom, które chcą kupić kolejne auto... używane, czyli z loterii :)
  • Poziom 35  
    cynamonik napisał:
    Tak do bieżącej diagnostyki/poszukiwania podpwowiedzi w usterkach ? Z możliwością sprawdzenia przebiegu w kilku sterownikach danego auta ?


    Jeżeli dalej masz na myśli marki Hyundai i KIA to najbardziej rozwiniętym oprogramowaniem z funkcjami specjalnymi jest zbudowany dla serwisów autoryzowanych GDS. Jednak cena z aktualizacją obejmującą rok 2016 -jeżeli mnie pamięć nie zawodzi- to było około 25 tys. GDS to pełna serwisowa obsługa wszystkich systemów na poziomie serwisu autoryzowanego.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Co do oscyloskopu... jest równie ważny jak dobry sprzęt diagnostyczny, pomiar i obrazowanie sygnałów daje parę narzędzi które rozwiążą każdy problem jeżeli się myśli przy pracy.
  • Poziom 9  
    Co na tą chwilę polecacie w zakresie podstawowej obsługi Kia Cee'd model 2014-2017 ? Chodzi o usuwanie usterek, sprawdzenie informacji o przebiegu w poszczególnych jednostkach sterujących, możliwość uruchomienia automatycznego "szybszego" przeszukiwania usterek po wszystkich modułach po jednym kliknięciu. Ogólnie żeby sprawdzić auto przed zakupem. Najlepiej do instalacji na laptopie. Mogą być wersje typu lite, czy jakoś ograniczone.

    GDS narazie odpada.
  • Moderator Samochody
    Trochę się pogubiłem - chcesz sprzęt na własny użytek, bo chcesz kupić używane auto grupy KIA/Hyundai? Czy chcesz świadczyć usługi diagnostyki takich samochodów?

    cynamonik napisał:
    nawet z modeli Skody nie ma co wybrać z silników
    Mają bardzo dobre silniki benzynowe EA888 gen.3 [B] (1.8/2.0 TSI) i EA211 [evo] (1.2/1.4/1.5 TSI).
  • Poziom 34  
    Bardzo dobrze te auta obsługuje CARMANSCAN niemalże na poziomie fabrycznym. Jest jeszcze Hicom który też sporo robi w hiundaiu i kia
  • Poziom 9