Jak wiadomo na rynku wtórnym znaczna część aut posiata bogatą historię... nie wspomnę o pladze pierwszego właściciela, bo handlarze masowo tak piszą. A tego, że auto było w ich rękach nie biorą pod uwagę ! Do diabła! Jakie znaczenie ma, że "pierwszy właściciel w Polsce" ???
Dla mnie istotna jest ilość kierowców, a w drugiej kolejności równie istotna ilość właścicieli od nowości.
Ale do rzeczy. Stacje ASO i duża część serwisów oraz ich personel nie zawsze radzą sobie z komputerami.. a co mówić o diagnostyce. Osoby, które ogarniają i posiadają wiedzę otwierają naturalnie własne firmy i dobrze zarabiają. To dość przyjemna i sprawiająca satysfację praca.
Dlatego też żeby sprawdzić co trzeba lepiej wybrać się do takiego zakładu a nie ASO. Kolejna kwestia to ograniczenia w oryginalnych testerach diagnostycznych. Na sprzęcie nieoficialnym można "zrobić" więcej.
Wg moich doświadczeń żeby lepiej zapoznać się z historią auta, ze strony DIAGNOSTYKI warto na pewno:
- posprawdzać przebiegi zanotowane w różnych modułach sterujących ECU poszczególnych układów: ABS, Silnik, Poduszki Powietrzne, Skrzynia biegów... coś jeszcze ?
- w silnikach wysokoprężnych: ilość uruchomionych cykli wypalania filtra DPF, tych w serwisie/wymuszonych i automatycznych
- korekty w dawce wtrysku pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami/cylindrami
W grupie VW dość łatwo o oprogramowanie, jest dużo informacji w sieci oraz alternatyw. Jak wygląda sytuacja w firmie Kia ?
Nie znam nikogo z pracowników serwisu, natomast kontakt z osobami wyżej w sprawach technicznych.. beznadziejny. Na dodatek sprawiają wrażenie nie kompetentnych. Minus za dokumentację techniczną i jej sposób przestawienia.
Od grupy VW odwróciłem sie chyba na dobre. Przekombinowali ze wszystkim... cenami, skomplikowaniem, fałszowaniem składu spalin, eksperymentami na zwierzętach. Azjaci chyba mają więcej sumienia, jak Samurajowie
Zapraszam do dyskusji szczególnie na temat sedna tematu, bo reszta to tylko moje opisnie i każdy może mieć prawo do innych, czego nie neguję a Nasze wpisy nie zmienią. Chciałbym żeby temat zachował formę Poradnika. Czekam na Wasze wpisy, wiem, że jest tu całkiem sporo szczególnie pasjonatów tej dziedziny motoryzacji.
Dla mnie istotna jest ilość kierowców, a w drugiej kolejności równie istotna ilość właścicieli od nowości.
Ale do rzeczy. Stacje ASO i duża część serwisów oraz ich personel nie zawsze radzą sobie z komputerami.. a co mówić o diagnostyce. Osoby, które ogarniają i posiadają wiedzę otwierają naturalnie własne firmy i dobrze zarabiają. To dość przyjemna i sprawiająca satysfację praca.
Dlatego też żeby sprawdzić co trzeba lepiej wybrać się do takiego zakładu a nie ASO. Kolejna kwestia to ograniczenia w oryginalnych testerach diagnostycznych. Na sprzęcie nieoficialnym można "zrobić" więcej.
Wg moich doświadczeń żeby lepiej zapoznać się z historią auta, ze strony DIAGNOSTYKI warto na pewno:
- posprawdzać przebiegi zanotowane w różnych modułach sterujących ECU poszczególnych układów: ABS, Silnik, Poduszki Powietrzne, Skrzynia biegów... coś jeszcze ?
- w silnikach wysokoprężnych: ilość uruchomionych cykli wypalania filtra DPF, tych w serwisie/wymuszonych i automatycznych
- korekty w dawce wtrysku pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami/cylindrami
W grupie VW dość łatwo o oprogramowanie, jest dużo informacji w sieci oraz alternatyw. Jak wygląda sytuacja w firmie Kia ?
Nie znam nikogo z pracowników serwisu, natomast kontakt z osobami wyżej w sprawach technicznych.. beznadziejny. Na dodatek sprawiają wrażenie nie kompetentnych. Minus za dokumentację techniczną i jej sposób przestawienia.
Od grupy VW odwróciłem sie chyba na dobre. Przekombinowali ze wszystkim... cenami, skomplikowaniem, fałszowaniem składu spalin, eksperymentami na zwierzętach. Azjaci chyba mają więcej sumienia, jak Samurajowie

Zapraszam do dyskusji szczególnie na temat sedna tematu, bo reszta to tylko moje opisnie i każdy może mieć prawo do innych, czego nie neguję a Nasze wpisy nie zmienią. Chciałbym żeby temat zachował formę Poradnika. Czekam na Wasze wpisy, wiem, że jest tu całkiem sporo szczególnie pasjonatów tej dziedziny motoryzacji.