Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 2 1.9dci 120 - Scenic 2 1.9dci 120 km 2004 nie pali

Sceniak 12 Nov 2018 06:31 2304 6
  • #1
    Sceniak
    Level 2  
    Witam
    Mój problem z samochodem wygląda następująco:
    Przestał palić w jednej chwili, po wciśnięciu przycisku start/stop zapalają się kontrolki na wyświetlaczu bez sprężynki grzania świec i temperatury silnika. Brak jakiejkolwiek reakcji rozrusznika, ciągle świeci się dioda imobilajzera, włącza się wentylator chłodnicy na max obrotach czego nie zaobserwowałem nawet w najbardziej upalne dni. Podmieniony moduł BSI brak zmiany, sprawdzone bezpieczniki i wtyczki biegnące do sterownika za akumulatorem. Podpięcie do komputera zakończyło się fiaskiem brak komunikacji z komputerem w samochodzie chyba imobilajzera odcina możliwość komunikacji.
    Co może być przyczyną takiej sytuacji?
  • Helpful post
    #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Na 90% masz brak zasilania ECU lub uwalony UCH.
  • Helpful post
    #3
    grala1
    VAG group specialist
    Po pierwsze to w tym aucie nie ma BSI. Tutaj w kabinie jest UCH czyli moduł kabiny. Pod maską jest UPC.
    Teraz nie wiadomo co wymieniłeś. UCH nie da się wymienić od tak sobie bez dopisania go do auta bo to nie odpali po wymianie.

    Czy blokada kierownicy puszcza po włączeniu zapłonu?
    Napisałeś że nie można się połączyć z komputerem a aucie - co to oznacza?
    Z jakim komputerem?
    Używaj poprawnych nazw bo nie wiadomo o co Ci konkretnie chodzi.
    Czy brak jest komunikacji z całym autem czy tylko ze sterownikiem silnika?
    W tym aucie jest kilka sterowników które powinny być diagnozowalne.

    Przydało by się abyś podał oznaczenie silnika.

    W załączniku masz schemat dla sterownika silnika - należało by sprawdzić czy ma on zasilania - masy i plusy.
    Zasilania idą z modułu 1337 czyli UPC - moduł pod maską.
    Komunikacja ze sterownikiem silnika (EDC) jest poprzez UPC i UCH.
    UCH zarządza UPC.
    Napisz dokładnie z czym jest problem, co wymieniłeś i z czym nie ma komunikacji, co w tej chwili nie działa w aucie - czym dokładniej tym lepiej.
    Sprawdź zasilania na sterowniku silnika - jak widać są dwa plusy: wtyczka MA pin M2 oraz wtyczka NO pin D1.
    Masy są na wtyczce No piny H1, H4, G4.
  • #4
    Sceniak
    Level 2  
    Witam
    Temat udało się rozwiązać sprawa wydaje się błacha. Okazuje się że samochód ten posiada czujnik w zbiorniczku płynu hydraulicznego którym zasilane są hamulce i sprzęgło. W przypadku niskiego poziomu płynu czujnik daje sygnał do odcięcia zapłonu. Jakimś cudem nastąpił ubytek płynu, płyn uzupełniony samochód zaczął na powrót gadać. Dziękuję za zainteresowanie i poświęcony czas.
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Sceniak wrote:
    Witam
    Temat udało się rozwiązać sprawa wydaje się błacha. Okazuje się że samochód ten posiada czujnik w zbiorniczku płynu hydraulicznego którym zasilane są hamulce i sprzęgło. W przypadku niskiego poziomu płynu czujnik daje sygnał do odcięcia zapłonu. Jakimś cudem nastąpił ubytek płynu, płyn uzupełniony samochód zaczął na powrót gadać. Dziękuję za zainteresowanie i poświęcony czas.

    Płynu hamulcowego.
  • #6
    Sceniak
    Level 2  
    Jak zwał tak zwał ale hamulcowego płynu Dot 4 żółty 🤠