Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jak dostać się do szczotek i komutatora w silniku Nagra III B?

Fosbery 12 Nov 2018 09:28 426 12
  • #1
    Fosbery
    Level 4  
    Witam. Czy wie ktoś z Państwa jak dostać się do szczotek i komutatora w takim silniku (Nagra III B). Mógłbym próbować odkręcić lub podważać ale mogę porysować zniszczyć. Może ktoś wie jak się dostać do środka. Pozdrawiam.
  • #2
    wójtaszek
    Level 24  
    Czy aby na pewno jest to silnik szczotkowy? Dochodzą do niego trzy przewody, chyba że trzeci to ekranowanie.
  • #3
    Fosbery
    Level 4  
    Tak na pewno szczotkowy.
  • #4
    wójtaszek
    Level 24  
    Ponoć obudowa jest na wcisk, trzeba zastosować odpowiedni ściągasz.
  • #5
    Fosbery
    Level 4  
    Skąd ta informacja że na wcisk? Tak może być, ale czy to pewne? Mam takie zdjęcie i nie widać tu żadnego gwintu.
  • #6
    wójtaszek
    Level 24  
    Z ogólnodostępnej serwisówki i forum tematycznego. Zresztą zdrowy rozsądek, zważywszy okres tego produktu, podpowiada takie rozwiązanie. Nawet obecnie jest powszechniejsze niż jakieś tam gwintowanie.
  • #7
    Fosbery
    Level 4  
    Bardzo dziękuję. Przyznam że nie natrafiłem na ten temat na żadnym forum tematycznym . Mam instrukcję, ale nie serwisową. Czy ona (ta instrukcja) jest faktycznie ogólnodostępna? Pozdrawiam.
  • #9
    Fosbery
    Level 4  
    Dziękuję. Mam te instrukcje ale gdzie jest tam napisane o tej pokrywie , że ona wkładana. Pozdrawiam.
  • #11
    Fosbery
    Level 4  
    Przeczytałem wszystkie instrukcje jakie posiadam jeszcze raz i tylko w wersji niemieckiej jest zdanie o tej pokrywie komutatora. Nie wynika z tej informacji jednoznacznie jak jest ona mocowana. Jak może Pan przesłać mi ten wycinek tekstu traktujący o tej pokrywie to bardzo o to proszę. Serdecznie pozdrawiam.
  • #12
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Fosbery Środek połączenia kondensatorów przeciwzakłóceniowych. Ale do rzeczy - szczotki w tym silniku, to wlasnie te ,,szczotki" - pędzelki druciane, a nie grafitowe, jak wszyscy mniemaja. Na pewno szczotki ?? Bardziej jest podejrzany brudny komutator. Sprawdza się to także przez pomiar fluktuacji pobieranego przez silnik prądu. Sprawdzałeś ten silnik pod obcym zasilaniem - ok 9 VDC ? zanim go rozmontujesz ? Pokrywa silnika jest wkręcana do korpusu, bynajmiej w moim silniku, dlatego posiada na obwodzie wytłoczenia. Skąd ja to wiem ? Nie, magnetofonu akurat nie posiadam, czekam aż ceny na e-zbóju spadną :D . Mam za to inny gadget produkcji pana Kudelskiego, drukarkę elektroiskrową w której zastosowany jest taki sam silnik i kiedyś go rozbierałem.
  • #13
    Fosbery
    Level 4  
    Problemu nie rozwiązałem ze względu na sprzeczność informacji.