Witam. Czy wie ktoś z Państwa jak dostać się do szczotek i komutatora w takim silniku (Nagra III B). Mógłbym próbować odkręcić lub podważać ale mogę porysować zniszczyć. Może ktoś wie jak się dostać do środka. Pozdrawiam.
Z ogólnodostępnej serwisówki i forum tematycznego. Zresztą zdrowy rozsądek, zważywszy okres tego produktu, podpowiada takie rozwiązanie. Nawet obecnie jest powszechniejsze niż jakieś tam gwintowanie.
Bardzo dziękuję. Przyznam że nie natrafiłem na ten temat na żadnym forum tematycznym . Mam instrukcję, ale nie serwisową. Czy ona (ta instrukcja) jest faktycznie ogólnodostępna? Pozdrawiam.
Przeczytałem wszystkie instrukcje jakie posiadam jeszcze raz i tylko w wersji niemieckiej jest zdanie o tej pokrywie komutatora. Nie wynika z tej informacji jednoznacznie jak jest ona mocowana. Jak może Pan przesłać mi ten wycinek tekstu traktujący o tej pokrywie to bardzo o to proszę. Serdecznie pozdrawiam.
@Fosbery Środek połączenia kondensatorów przeciwzakłóceniowych. Ale do rzeczy - szczotki w tym silniku, to wlasnie te ,,szczotki" - pędzelki druciane, a nie grafitowe, jak wszyscy mniemaja. Na pewno szczotki ?? Bardziej jest podejrzany brudny komutator. Sprawdza się to także przez pomiar fluktuacji pobieranego przez silnik prądu. Sprawdzałeś ten silnik pod obcym zasilaniem - ok 9 VDC ? zanim go rozmontujesz ? Pokrywa silnika jest wkręcana do korpusu, bynajmiej w moim silniku, dlatego posiada na obwodzie wytłoczenia. Skąd ja to wiem ? Nie, magnetofonu akurat nie posiadam, czekam aż ceny na e-zbóju spadną . Mam za to inny gadget produkcji pana Kudelskiego, drukarkę elektroiskrową w której zastosowany jest taki sam silnik i kiedyś go rozbierałem.