Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lampa fluorescencyjna UV-C. Wysoka temperatura i spalenizna. Co jest nie tak?

12 Nov 2018 17:05 669 16
  • Level 8  
    Witam,
    Chciałbym podłączyć lampę fluorescencyjną UV-C ale nie wiem jaki starter oraz dławik powinienem użyć.
    Posiadam nastepujące lampy:
    1x 55V 15W 0.3A _> Link
    2x 13W -> Link

Wyknałem podłączenie dwóch układów. Moim zdaniem coś było nie tak bo temperatura lamp i dławików była zbyt wysoka i czuć było zapach spalenizny. Odłączyłem układ. Tak wygląda lampa po podłączeniu w układzie 2 -> Link
    Kondensator
    Starter
    SCHEMAT 1
    Starter
    Schemat 2

Proszę o pomoc jakich starterów i dławików mam użyć bo najwidoczniej te które mam są złe. Nie jestem elektrykiem więc przepraszam za amatorkę.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Moderator of Electricians group
    Układ 1. Lampa 15W, a dławik dla lampy 36W....
    Układ 2. Dwie lampy 13W a dławik dla lampy 70W...

ad.1. lampa pracowała na ponad 2x prądzie.
    ad.2. lampy pracowały na przynajmniej 3x prądzie.

Jak lampa jest 13W to dławik ma być do tej lampy 13W.
  • Level 8  
    Układ 1. Lampa 15W, a dławik dla lampy 36W....
    Układ 2. Dwie lampy 13W a dławik dla lampy 70W...

ad.1. lampa pracowała na ponad 2x prądzie.

Lampa 1 15W = 230/15 = 0.06A
    36W dławik = 36/230 = 0.15A
    To znaczy że dławik może pracować do przy prawie trzykrotnym większym natężeniu prądu 0.06/0.15 = 40%. Czy tu wobec tego lampa nie pobiera tyle prądu ile potrzebuje?

ad.2. lampy pracowały na przynajmniej 3x prądzie.

Jak wyżej. Lampy mają pobór prądu 0.11A gdzie dławik jest do 0.3A...
    Czy nie zrozumiałem czegoś?
  • Helpful post
    Level 42  
    kierownikbudowy wrote: