Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia o1 2001r 1.9 TDI - Skrzynia AG4 brak 3 i 4 biegu, bład 00281i 00652

12 Lis 2018 18:46 327 2
  • Poziom 3  
    Witam,
    Wczoraj pojawił mi się problem ze skrzynia, samochód nie załacza 3go i 4go biegu.
    Jest to skoda Octavia 1.9 TDI 90KM z zwykłą skrzynia AG4 bez tiptronica.
    Wcześniej skrzynia pracowała bardzo dobrze, bez żadnych szarpnięć. Podłączyłem komputer i wyskoczył mi 2 błędy w skrzyni biegów:

    00281 - Czujnik predkosci wlasnej pojazdu - Staly
    00652 - Drazek wyboru biegu, nieprawidlowy sygnal - nieciagly

    Proszę o sugestie
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Błąd 00251 to czujnik obrotów wyjściowych (G68) sprawdź go, często ze starości ulegają uszkodzeniu. Po wymianie wyczyść błędy, 00652 nie powinien się pojawiać, odpisz. Octavia o1 2001r 1.9 TDI - Skrzynia AG4 brak 3 i 4 biegu, bład 00281i 00652
  • Poziom 3  
    romuald-f napisał:
    Błąd 00251 to czujnik obrotów wyjściowych (G68) sprawdź go, często ze starości ulegają uszkodzeniu. Po wymianie wyczyść błędy, 00652 nie powinien się pojawiać, odpisz.

    Octavia o1 2001r 1.9 TDI - Skrzynia AG4 brak 3 i 4 biegu, bład 00281i 00652



    Kolego teraz potwierdziłeś moje przypuszczenia, też tak mi się wydawało że w przypadku 00281 jest to akurat ten czujnik, sprawdzałem to trochę partacką metodą prób i błędów poprzez odłączanie po kolei każdego z czujników i obserwowaniu kodów na VAG-u. W dalszym ciągu wyjąłem ten czujnik, był cały w jakimś czarnym syfie-szlamie, nie wiem jak to nazwać. Wyczyściłem podłączyłem, błąd skasowałem i zniknął wiec postanowiłem go wkręcić z powrotem. Po zmontowaniu wszystkiego skrzynia biegów zaczęła pracować prawidłowo do momentu zgaszenia samochodu, po czym znów weszła w tryb awaryjny i wywaliło błąd 00281. Objaw tak jak pisałem, auto rusza tak jak by z drugiego biegu, a trzeci i kolejny bieg zapnie dopiero powyżej 4,5tys obrotów po chwili piłowania. Dziwni mnie jedynie fakt czemu oprogramowanie DELPHI pokazuje napięcie na czujniku 2.5V


    Zamówiłem już czujnik, ten który nie wiedziałem jak się nazywa a kolega wyżej potwierdził że to G68, a w przypadku skody octavi 1.9 TDI 90km numer czujnika G68 to 01M 927 321B , koszt w lokalnych sklepach około 200zł , na alledrogo w przedziale 50 - 120 zł, nie polecam zamawiać w ciemno gdyż jak zapewniał mnie sprzedający, występuje druga wersja tego czujnika z inna literką na końcu, różniąca się kształtem wtyczki, a skoro już się bawię z tą skrzynią to dodatkowo pomyślałem o zmianie oleju, zamówiłem nowy filtr, uszczelkę, oraz olej ATF.

    Takie małe moje spostrzeżenie gdyby ktoś odgrzewał temat, lub szukał informacji, aby odkręcić G68, w octavi w TDI trzeba odkręcić obudowę akumulatora wraz z podstawą, obudowę filtra, oraz poduszkę skrzyni biegów gdyż G68 znajduję się centralnie pod nią

    Czy po zlaniu starego oleju, i odkręceniu michy jest opcja i sens wpięcia się gdzieś w skrzynie odsysarką pneumatyczną, tak aby zlać jak najwiecej starego oleju?

    i ile oleju powinienem wlać do tego AG4 01M , bo teraz zastanawiam się czy nie zamówiłem za mało