Powodem powstania tej modyfikacji był brak domykania szyb z pilota bez ingerencji w przeprogramowanie "modułu komfortu".
Przykłady, kiedy jest potrzeba domykania szyb z pilota samochodu po drugim naciśnięciu przycisku "zamykania":
1. Ktoś zapomniał zamknąć szyb przed opuszczeniu samochodu (wystarczy 1 naciśnięcie "zamykania").
2. W upalny dzień, jeżeli samochód jest w zasięgu pilota zostawiam uchylone szyby i zamykam samochód.
Działanie układu:
Przy pierwszym naciśnięciu przycisku "zamykania" szyby się nie zamykają, natomiast przy drugim naciśnięciu "zamykania"
w odstępie nie większym niż 20sekund szyby się zamykają.
Jeżeli czas jest dłuższy niż 20 sekund to należy:
1. Nacisnąć przycisk "otwierania".
2. Nacisnąć przycisk "zamykania" 2 razy w odstępie 2 - 20 sekund.
Dlatego tak to wymyśliłem aby układ nie pobierał prądu przy wyłączonym silniku.
Moją płytkę należy zamontować wewnątrz "Modułu komfortu" w Oplu Vectra B.
Moduł znajduje się pod schowkiem na prawej stronie przy nogach pasażera.
Na załączonych obrazkach jest zobrazowane gdzie przylutować 3 przewody do modułu.
Można płytkę pokryć lakierem elektroizolacyjnym lub nitro i przykleić taśmą dwustronnie klejącą.
Regulacji może wymagać dobranie kondensatora C1. Kondensator C1 odpowiada za włączenie tranzystora Q3 na czas podnoszenia szyb.
Czas podnoszenia szyb może się wahać od 6 do 8sekund w zależności od oporów prowadnic szyb.
Fajne! Ranking DIY