Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL ANTARA 2.0 CDTI - Mrugająca kontrolka DPF

mario 77 13 Nov 2018 16:58 6315 7
Texa Poland
  • #1
    mario 77
    Level 23  
    Witam,
    Problem dotyczy Antary z 2008 roku 2.0 CDTI (Z20DMH). Generalnie przyrasta poziom oleju , kontrolka DPF mruga. Mimo wszystko najpierw wyciągnąłem wtryskiwacze i zawiozłem do sprawdzenia bo miałem w ostatnim czasie dwa auta tej samej marki (te same objawy) i problem był z wtryskiwaczami. Tutaj wtryski ok , więc zająłem się DPFem. Różnica ciśnień na wolnych bliska zeru , przy pełnym obciążeniu dochodziło do 70 mbar. Zrobiłem dopalanie ale kontrolka dalej mruga. Wyjąłem filter mimo wszystko , przepłukałem ale nie wyglądał źle , jest dobry przepływ. Zamontowałem , dopisałem mu w ECU wymianę filtra a kontrolka dalej mruga. Zakładam że sygnał do licznika przychodzi z ECU więc jeśli nie ma żadnych błędów dotyczących DPF , nie ma zbyt dużej różnicy ciśnień , ma dopisaną wymianę filtra to nie powinno być problemu a generalnie wystarczy włączyć zapłon (bez odpalania) i po jakimś czasie zaczyna mrugać. Może ktoś coś podpowie?
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    seat21
    Level 28  
    a próbowaleś go w trasie dopalić
  • Texa Poland
  • #3
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Czym czytasz to auto ?
  • #4
    mario 77
    Level 23  
    seat21 wrote:
    a próbowaleś go w trasie dopalić

    Nie próbowałem , po wymuszonym wypalaniu wyzerował się stan napełnienia więc raczej nawet jakbym go wziął na drogę to nie wywoła procesu.
    omegolotC30NE wrote:
    Czym czytasz to auto ?

    Launchem i Delphim
  • #5
    seat21
    Level 28  
    Nie wiem czy te zmiany coś wniosły bo sterownik jest i tak wtrybie wypalania wlej paliwa przejedż z 30km i dopiero walcz
  • #6
    mario 77
    Level 23  
    seat21 wrote:
    Nie wiem czy te zmiany coś wniosły bo sterownik jest i tak wtrybie wypalania

    Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że w tym aucie rozpoczęcie trybu dopalania sygnalizowane jest dla kierowcy stałym zapaleniem kontrolki a mruganie świadczy o max. zapełnieniu filtra. Generalnie spróbuję go jutro na drodze , w niczym mu to nie zaszkodzi.

    Dodano po 14 [godziny] 10 [minuty]:

    Zrobiłem rano koło 25km i nic , dalej mrugała. Teraz miałem chwilę i pojechałem autostradą dalej i tak koło 50 kilometra ... zgasła.
  • #7
    seat21
    Level 28  
    jednak po mojemu nie zmienia to jednak faktu że coś jest nie tak i przyrasta pozim oleju chyba że jazda wkoło komina i czesto przerywane regeneracje
  • #8
    mario 77
    Level 23  
    Nie wiedziałem tego wcześniej ale pan jak odbierał auto to się wygadał że nie dawno wymieniali mu przepustnicę i pokazał mi starą. Otworzyłem ją i miała trzy zęby zgubione. Nie wiem jak podczas jazdy ale wymuszony proces dopalania przy problemie z przepustnicą na pewno nie pójdzie. Pan jeździ generalnie po mieście więc mam nadzieję że to koniec tematu bo DPF ogarnięty i wtryski sprawdzone więc na ropę w oleju w tym silniku nie widzę innej opcji.