Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Croma - 1.9 jtd 120 km ciężko odpala

13 Lis 2018 21:52 861 8
  • Poziom 10  
    Witam jak W temacie Croma 1.9 jtd 120 km odpala jak jej się chce nieraz odpala normalnie nieraz łapie z rozrusznikiem aż odpali. Problem wystąpił się po adaptacji multi ecu scanem czujnika cisnienia paliwa na listwie ,auto nierówno pracowało więc zrobiłem adaptacje która za każdym razem kończy się niepowodzeniem nie wiem dlaczego. Po tym zabiegu obroty są ok ale wystąpił problem z odpalaniem może ktoś miał taki problem ,nie wiem też dlaczego nie idzie zakończyć pomyślnie adaptacji może ktoś coś podpowie ,z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 17  
    Myślę, ze adaptacja tutaj niewiele się zda, trzeba zobaczyć jakie ciśnienie widzi sterownik w momencie kręcenia rozrusznikiem, warunek odpalenia to ciśnienie min. 180 bar co przekłada się na mniej więcej 1V na czujniku ciśnienia paliwa.

    Być może masz problem z zaworem sterującym ciśnienie paliwa lub którym z wtrysków (nie może się zbudować odpowiednie ciśnienie na listwie) , to tak na szybko bo nic więcej nie podałeś (jakieś błędy, etc).

    M.
  • Poziom 10  
    Dzięki za zainteresowanie się moim tematem,więc tak błędów niema żadnych, ciśnienie paliwa dobije do 300 bar ,obroty silnika ma zawsze ponad 200 na min, podmieniłem regulator ciśnienia w pompie i nie wiem co mogę jeszcze podmienić bo niby wszystko ok. a pali jak mu się chce.
  • Poziom 17  
    Hej,

    Czy on ma takie fochy zarówno jak ciepły jak i zimny ?
    Moze problem nie jest z paliwem (skoro piszesz, ze ciśnienie jest i podmieniany jest zawór regulacji ciśnienia)

    Jak wygląda temperatura silnika w momencie gdy nie odpala ?

    Czy jak nie odpala to w wartościach mierzonych pokazuje obroty ? Moze ktorys z czujników (wał/wałek) ma problem ?

    M.
  • Poziom 40  
    Odpowiem w imieniu kolegi bo znam temat.
    Czujnik temperatury pokazuje prawidłową temperaturę.
    Obroty pokazuje prawidłowo.
  • Poziom 17  
    Panowie,

    A co więcej udało Wam sie zdiagnozować, oprócz próby adaptacji czujnika ciśnienia ?

    Co z immo, czy jest wyciety czy oryginal ?
  • Poziom 40  
    Układ paliwowy książkowo, jeśli o to pytasz.
    Immo oryginał ale to nie on blokuje.

  • Poziom 25  
    Jaką masz wersje oprogramowania w sterowniku, może jakaś aktualizacja była.
  • Poziom 17  
    Hi,

    Mam informacje, ze w tych silnikach/sterownikach byl problem z oprogramowaniem,
    byc moze jest to problem.

    Nierowna praca silnika moze byc rowniez spowodowana zacinajacym sie EGR (to odnosnie pierowtnego problemu z ktorym zmaga sie wlasciciel) Pisza o tym w ESI:

    "Dotyczy następujących samochodów
    Wszystkie modele z silnikami 1,9D JTD/16V/Multijet/2,4D JTD 20V.
    Treść zgłoszenia
    Szarpanie silnika.
    Opóźniony wzrost przyspieszenia przy 1800-2000 obr./min.
    Przyczyna
    Ograniczone działanie zaworu układu recyrkulacji spalin."

    Czy panowie przejrzeliscie wtyczki czujnikow (walu/wałka i czujnika cisnienia paliwa) pod katem potencjalnej zieleniny ?

    Czy sterownik byl odlaczany od akumulatora ?

    M