Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia - 1,8T alternator po regeneracji a akumulator ma poniżej 12V

Omnibuss 14 Lis 2018 12:50 657 41
  • #1 14 Lis 2018 12:50
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Witam,
    mam taki problem z autem - Skoda Octavia 99r. 1,8T, otóż ostatnio miałem regenerowany alternator + naprawa całego ładowania, przewody itd
    W tym momencie, ładowanie jest ok tzn bez obciążenia 14,5V na obciążeniu maksymalnym (światła, nadmuch, ogrzewana szyba) ok 14,2

    Ale problem z prądem w aucie się nie skończył, nadal świeci się abs przy odpalaniu i po 4 dniach jak sprawdziłem napięcie wynosi ono 11,95V, jak wróciłem z małej wycieczki ostatnio to wynosiło 12,65V

    I teraz pytanie czy to kwestia poboru prądu czy siada akumulator?
    To jest Varta Silver 60 Ah, ma ok 2 lata.
    Może problemy z ładowaniem, dobiły ten akumulator?
    Jak to sprawdzić? wiem ze można się wpiąć w obwód i natężenie sprawdzić, a może lepiej podładować akumulator i sprawdzić czy nie spada napięcie? po iluś godzinach?
    No wg mnie to nie jest normalne że stoi auto, nie ma mrozu a po 4 dniach nawet 12V nie ma pełnego napięcia.
    Co sądzicie o tym?

    0 29
  • Pomocny post
    #2 14 Lis 2018 12:54
    jerry1960
    Poziom 34  

    Sprawdź akumulator pod obciążeniem . Takie przyrządy do sprawdzania mają w sklepach z akumulatorami.

    0
  • Pomocny post
    #3 14 Lis 2018 12:56
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Na początek, skoro ładowanie w porządku i alternator sprawdzony, to trzeba poszukać ewentualnego ubytku prądy w instalacji. Jeśli będziesz pewny, że i tu wszystko "gra", to pozostanie szukać nowego akumulatora.

    0
  • #4 14 Lis 2018 13:04
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Ok czyli w sklepie mi to sprawdzą?
    Bo ten gość od alternatora, twierdzi że dla nich zawsze wszystko jest ok, wszystko działa, ładowanie w porządku. A wystarczy ze jakieś zwarcie się robi.
    No ale kurcze po 2 latach znowu nowy akumulator? hmm no niby ten sprzęt teraz nie jest taki extra ale Varta chyba jakiś poziom jeszcze trzyma czy niekoniecznie?
    Gorzej jak kupie nowy a będzie to samo ;-)

    0
  • Pomocny post
    #5 14 Lis 2018 13:16
    patgaw
    Poziom 12  

    sprawdz pobor pradu na postoju. na youtube masz instrukcje

    0
  • #6 14 Lis 2018 13:23
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Ok a centralny normalnie ma być zamknięty tak? tzn wszystkie drzwi?
    Bo u mnie chyba taki gadżet jest że po otwarciu maski może się alarm włączyć, chyba że zobaczę co powoduje to załączanie alarmu i wyłączę
    albo jakoś podepnę kable i przymknę maskę.

    0
  • #7 14 Lis 2018 13:29
    patgaw
    Poziom 12  

    wszystko normalnie tak jak bys szedl do domu tylko maska otwarta i jak jest czujnik to masz go wcisnac zeby myslal ze jest zamknieta. na filmiku masz to powiedziane

    0
  • #8 15 Lis 2018 14:04
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Panowie, taka dziwna sytuacja że dzisiaj byłem autem na przejażdzce 100 km, ładowanie w porządku 14,2-14,3V (sprawdzałem też podczas jazdy w blokach na komputerze), natomiast po powrocie, poszedłem do sklepu, odpalam auto i na chwilkę mignęła znowu kontrolka ABS-u, czyżby po 100 km akumulator nie naładował się na tyle by odpalić płynnie silnik? Jeszcze brakuje prądu?

    Zaczęło mnie to zastanawiać może faktycznie ten akumulator siada..
    No nic podjadę do sklepu, niech sprawdzą, może też podładują swoim prostownikiem na maxa i ocenią jaki jest stan akumulatora.

    A potem pobór prądu będę sprawdzać.

    0
  • #9 15 Lis 2018 14:31
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    To jak zapalił normalnie, czy nie ? bo kontrolka ABS-u to z zapalaniem nie ma nic wspólnego, ewentualnie może sygnalizować jakiś problem z hamulcami.

    0
  • #10 15 Lis 2018 15:16
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Zapalił normalnie, ale chodzi mi o to że od zawsze pamiętam tak było i chyba jest że jak po przekręceniu kluczyka gasną kontrolki i świeci się tylko akumulator i chyba coś jeszcze to nie powinno się nic zapalać w trakcie odpalania auta jak rozrusznik pracuje a tutaj to ma miejsce, to chyba jest tak że poniżej jakieś wartości napięcia sterownik odcina zasilanie do np ABS-u żeby ułatwić rozruch.

    Problemu z hamulcami żadnego nie ma bo to gaśnie natychmiast po odpaleniu auta, ale np mój kuzyn w Golfie VI miał taką akcje że mu się zapalała przy rozruchu kontrolka abs i esp i po 2 miesiącach kupował nowy akumulator bo trzymał 2 dni.

    Po prostu brakuje prądu i teraz pytanie czy akumulator na śmietnik czy coś bierze prąd.
    Tylko tak jak mówie dziwi mnie to że mignęła ta kontrolka przy ciepłym silniku po przejechaniu 100 km jakby jeszcze był akumulator niedoładowany.
    Dziwne to ale ok sprawdzę.

    0
  • #11 15 Lis 2018 17:14
    Wlodek22
    Poziom 28  

    Ile ta przejażdżka trwała godzinę, dwie? Twój akumulator, nawet gdyby był nowy nie byłby w stanie zanadoewc się za tak korki czas. Kup sobie prostownik i zawraj głowy ludzią w sklepie.

    0
  • #12 15 Lis 2018 17:23
    kortyleski
    Poziom 41  

    Sprawny akumulator w sprawnym aucie przez 100km spokojnie się doładuje.

    0
  • #13 15 Lis 2018 17:27
    Wlodek22
    Poziom 28  

    Nikłe w takim razie masz pojęcie o ładowaniu

    0
  • #14 15 Lis 2018 19:47
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Podjedż do serwisu Skody oni mają certyfikowaną aparaturę do sprawdzania akumulatorów pod obciążeniem Za parę złotych będziesz miał wydruk z maszyny i wszystko jasne.Tylko jeden raz zakupiliśmy do swoich samochodów akumulatory Varty bo dotrwały tylko nieco ponad okres gwarancyjny a u kolegi w akumulatorze z płyt pozostał tylko szlam.

    0
  • #15 15 Lis 2018 20:01
    kortyleski
    Poziom 41  

    Liczymy więc, zakładam pobór prądu rozrusznika 300A. Czas odpalania auta to około 2 sekund maks. Więc z prawie pełnego akumulatora ( prawie bo coś tam miliampery na postoju brało no i chłodno ) wybraliśmy 300As co daje w przybliżeniu niecałe 2Ah. Czyli ładowanie akumulatora prądem 2A przezgodzinę jazdy. To wielkie uproszczenie ale nawet wstarym polonezie do uzyskania

    0
  • #16 15 Lis 2018 20:08
    Wlodek22
    Poziom 28  

    kortyleski napisał:
    Więc z prawie pełnego akumulatora

    Na jakiej podstawie zrobiłeś takie założenie?

    0
  • #17 15 Lis 2018 20:22
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Wlodek22 Jakby w miarę sprawny akumulator, ne doładował się po 100 km jazdy ( czyli po 1-2 godzinach), to co by było z samochodami, które jeżdżą po mieście ? Czyżby codziennie się je doładowywało prostownikiem?

    0
  • #18 15 Lis 2018 20:35
    Wlodek22
    Poziom 28  

    Moim zdaniem samochody z w miarę sprawnymi akumulatorami na mieście, mają je w miarę naładowane.
    Kol Omnibuss po naprawie alternatora posiadł akumulator calkowie rozładowany z napięciem 11,95V. Następnie zrobił przynajmniej jedną wycieczkę krótką i jedną dłuższą w nadziei i z pytaniem czy akumulator po tym już się naładował. Odpowiedź brzmi, Nie, nie naładował, alternator nie jest od ładowania rozładowanych akumulatorów i takie ładowanie jest dla akumulatora bardzo szkodliwe. A w ramach ciekawostki mogę dodać, że naładowal by swój akumulator tak jak należy, gdyby przejechał samochodem bez przerwy jakieś cirka 13tys km ze średnia prędkością 80km/h (jak to w trasie). Niech sobie kupi prostownik i to taki tradycyjny jak u dziadka, nie "mądry" z Lidla i naładuje ten akumulator do gęstości 1,29. Akumulator po takim traktowaniu jak do tej pory, bardzo tego potrzebuje.

    0
  • #19 15 Lis 2018 21:01
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Wlodek22 napisał:
    Kol Omnibuss po naprawie alternatora posiadł akumulator calkowie rozładowany
    Ale mu zapalił z rozrusznika, czyli nie był całkowicie rozładowany.

    0
  • #20 15 Lis 2018 21:03
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ale alternatory obecnie mają od 90A wzwyż do 220A i więcej. Nabiją aku w momencie,byle było sprawne. Prostowniki max.30A z wyjątkami. Bicie piany i tyle. Auto z całkowicie rozładowanym do zera dosłownie , odpalone z kabli pali po 10min. Tyle praktyki.

    2
  • #21 15 Lis 2018 21:08
    Wlodek22
    Poziom 28  

    andrzej20001 napisał:
    Ale alternatory obecnie mają od 90A wzwyż do 220A i więcej. Nabiją aku w momencie,byle było sprawne. Prostowniki max.30A z wyjątkami. Bicie piany i tyle. Auto z całkowicie rozładowanym do zera dosłownie odpalone z kabli pali po 10min.


    Faktycznie.
    A potem płacz na forach, jakie to zle teraz akumulatory sprzedają i że padają w miesiąc po gwarancji jak zaprogramowane.

    0
  • #22 15 Lis 2018 21:09
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    andrzej20001 Całkowicie się zgadzam.

    0
  • #23 15 Lis 2018 21:13
    Wlodek22
    Poziom 28  

    stanislaw1954 napisał:
    andrzej20001 Całkowicie się zgadzam.

    A ja nie i dla mnie to jest analfabetycznym techniczny. Akumulator to nie kondensator, ale komu ja to będę tłumaczył.
    Moderowany przez robokop:

    Swoje mądrości będzie kolega uprzejmy zachować dla siebie. Kolejny post, odbiegający od tematu zostanie stosownie nagrodzony.

    0
  • #24 15 Lis 2018 21:18
    robokop
    Moderator Samochody

    Wlodek22 napisał:
    A w ramach ciekawostki mogę dodać, że naładowal by swój akumulator tak jak należy, gdyby przejechał samochodem bez przerwy jakieś cirka 13tys km ze średnia prędkością 80km/h (jak to w trasie).
    Kolega to się aby na pewno dobrze czuje?

    Skoro sterowniki "plują" się o zbyt niskie napięcie, to w trybie pilnym do przepatrzenia połączenia masowe akumulator->nadwozie->silnik, oraz te bezpieczniki 60A w puszce na akumulatorze - należy odkręcić każde kabeloczko i oczyścić je ze śniedzi.
    Kolejna rzecz - masz tam "inteligentny" regulator napięcia - dający do sterownika silnika informację o obciążeniu i odbierający sygnał podbicia/obniżenia napięcia.

    1
  • #25 15 Lis 2018 22:08
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Dziękuje za wszelkie rady te konkretne i te mniej, natomiast w woli wyjaśnienia - ja NIGDZIE nie napisałem że oczekuje żeby po 100 km jazdy akumulator się naładował w 100% jak z prostownika.
    Tylko dziwi mnie to że na ciepłym silniku i po podładowaniu na trasie, nadal miga kontrolka abs-u czyli ten spadek napięcia w dalszym ciągu jest spory.

    Ok biorę akumulator i jadę do sklepu, najlepiej niech sprawdzą i dostanę wydruk jakie ma parametry ile jeszcze zostało z tego co fabryka dała.
    No i trzeba go konkretnie podładować i tyle.

    Jeśli teraz miałbym zmieniać akumulator to chyba na Centrę, większość je chwali, a moja ciotka w Hondzie City ma wersję japońską z cienkimi biegunami 35Ah 240A i fajnie działa już prawie 3 rok a jeździ tylko sklep, cmentarz, koleżanki, jakieś kościoły i tyle.

    0
  • #26 16 Lis 2018 01:16
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Należy dodać że najlepsze wyniki w trakcie jazdy z wpełni naładowanym akumulatorze następują po zamontowaniu świateł do jazdy dziennej z żarówkami LED.Oszczędności oraz małe zużycie prądu powodują że można podłączyć jakiś dodatkowy odbiornik prądu.Nic nie ma za darmo a wszystko jest policzalne.Dwie żarówki na bazie żarników to jest moc sumaryczna około 120W a to już jest pobór około 10A natomiast dwie lampy LED to pobór stanowi zaledwie 2-3A

    0
  • #27 21 Lis 2018 16:41
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Panowie, odświeżam temat byłem z akumulatorem w sklepie gdzie go kupowałem, gość sprawdził ze ma napięcie ponad 12,6 V i ponad 400A z 530A fabrycznych, twierdzi że jest ok ale zimą go zweryfikuje :D

    Obsługa klienta to jakaś masakra, oni chyba tam są po to żeby sprzedać kolejny akumulator :) chciałem żeby mi podładowali bo rzekomo mają jakiś sprzęt który też formatuje akumulator itd
    ale zrobię to sam, ale co ciekawe...po krążeniu dziś po mieście już pod koniec przestał się świecić ABS przy któreś próbie odpalania, także troszkę może się podładował ale i tak biorę go do domu pod prostownik i zobaczymy co dalej.
    Nie wiem czy dotrwa do końca zimy wątpię.

    Tylko ciągle jest ten sam problem czy coś źre prąd czy akumulator na śmietnik. A tak się zastanawiam czy nie zrobić takiego testu..podładować na full, sprawdzić po 12h napięcie i jeszcze np wystawić go na balkon..jak będzie ok to wstawić do auta ale nie jechać nigdzie i sprawdzić np po 1-2 dniach, jak spadnie do 11,9 to coś po prostu bierze ten prąd. Ale nie wiem czy to nie jest zbyt skomplikowany test :D

    A powiedzcie mi jak naładuje akumulator w 100% to napięcie od razu po odłączeniu prostownika wynosi ponad 13V tak? a do ilu powinno spać i się utrzymywać 12,8? czy to jest napięcie takie sklepowe nowego akumulatora?

    0
  • Pomocny post
    #28 21 Lis 2018 17:00
    andrzej20001
    Poziom 43  

    12,6-12,8 spoczynkowy odłąvzony od auta

    0
  • #29 21 Lis 2018 17:06
    Omnibuss
    Poziom 3  

    Ok, a poniżej 12,6 to już akumulator słaby?

    Ale na aucie może spaść trochę niżej czy nie powinno?
    bo przy akumulatorach które są w aucie są 2 problemy, że nie trzyma pod obciążeniem przy rozruchu i spada napięcie albo od razu po jakimś czasie ma mniejsze napięcie (coś kradnie prąd albo np z zimna/starości)
    Tak mi się wydaje.

    0
  • #30 21 Lis 2018 17:55
    vodiczka
    Poziom 43  

    Do Omnibusa: jeżeli chcesz sprawdzić akumulator we własnym zakresie to masz kilka możliwości. Proponuję abyś skorzystał z pomocy drugiej osoby i sprawdził jak mocno siada napięcie w momencie włączenia rozrusznika. Mierzysz bezpośrednio na akumulatorze, jeżeli nie będzie niższe niż 10V to nie jest źle.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Omnibuss napisał:
    A tak się zastanawiam czy nie zrobić takiego testu..podładować na full, sprawdzić po 12h napięcie i jeszcze np wystawić go na balkon..jak będzie ok to wstawić do auta ale nie jechać nigdzie i sprawdzić np po 1-2 dniach, jak spadnie do 11,9 to coś po prostu bierze ten prąd. Ale nie wiem czy to nie jest zbyt skomplikowany test
    Są dwie możliwości - albo coś żre prąd albo wysokie samorozładowanie akumulatora.
    Jeżeli możesz odstawić akumulator na kilka dni to zrób taki test:
    1. Po wyjęciu z samochodu naładuj go prostownikiem do 15V
    2. Po odłączeniu prostownika, mierz na nim napięcie co 12h.

    Poniżej masz wyniku pomiaru Centry 64Ah nowej i o sześcioletniej, 50% pojemności znamionowej. Obie odpalają auto bez problemu.

    Nowa: 13,09V po 12h i 12,96V po 96h
    6-letnia: 12,54V po 12h i 12,54V po 96h.

    0