Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Fabia I 1,9 TDi 100KM - Nie odpala na ciepło. Błąd alternatora P1503.

crash210 14 Lis 2018 15:21 237 14
  • #1 14 Lis 2018 15:21
    crash210
    Poziom 4  

    Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i wywaliło błąd:

    17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal

    P1503 - 35-00 - -

    Trochę mnie to zdziwiło, tym bardziej że alternator ładnie ładuje. I nie zainteresowałbym się tym tropem w ogóle gdyby nie to że po usunięciu błędu auto z trudem odpaliło. Ale gdy tylko osiągnęło temperaturę bliską 85 stopni momentalnie wywala znowu ten błąd i kasowanie, kiedy jest auto odpalone nic nie daje, ponieważ pojawia się znowu. Wyjąłem więc alternator, dałem do fachowca, który go zregenerował w tym wymienił regulator napięcia. Po założeniu alternatora znowu to samo, gdy się zaczyna zbliżać temperatura do 85 to wywala błąd. Tak długo jak silnik chodzi nie czuć żeby cokolwiek się zmieniło, ale jak tylko zgaszę już nie odpalę dopóki nie przestygnie. Dodam że auto kręci ładnie bez zająknięcia więc to nie rozrusznik ani akumulator, brzmi tak jakby nie dostawał paliwa. Nie mam już pomysłów jak sobie z tym poradzić, dlatego proszę was o pomoc. Może ktoś miał podobny problem. Z góry dzięki za odpowiedzi.

    0 14
  • #2 15 Lis 2018 07:52
    sigwa18
    Poziom 28  

    A jaką temperaturę masz w blokach pomiarowych gdy auto nie odpala?

    0
  • #3 15 Lis 2018 08:03
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ten błąd nic nie ma do odpalania. Świruje czujnik temp. lub przekaznik systemowy prawdopodobnie.

    0
  • #4 15 Lis 2018 09:55
    crash210
    Poziom 4  

    Temperatura tak jak pisałem pokazuje ok 85 stopni. Rośnie normalnie, podczas jazdy nie czuc różnicy. Czy walnięty czujnik temperatury nie wyskoczyłby w vcdsie? I dziwne że ten błąd alternatora też właśnie wyskakuje przy tej temp. Zauważyłem ostatnio że jak naprawdę długo pokrece silnikiem to w końcu odpali. Dziwna sprawa ogólnie.

    0
  • Pomocny post
    #5 15 Lis 2018 10:10
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?

    0
  • #6 15 Lis 2018 10:19
    crash210
    Poziom 4  

    Świece są nowe, pół roku temu wymieniane. Świecą krótko i gasną. Wiem że w teorii alternator nic do tego nie ma, ale pewnie coś się w prądach j---- że to wyskakuje. Co do pompki to się nie wsłuchiwałem, z resztą nie wiem czy ją dobrze słychać bez zdjęcia kanapy tylnej, ale sprawdzę to. Na zimno pali na strzała, zaraz po zgaszeniu też odpali na strzała, ale jakbym poczekał z 2-3 min. i więcej to już muszę kręcić bardzooo długoooo i zaś jak ostygnie znowu na strzała.

    Moderowany przez carrot:

    Nie używaj słów powszechnie uznawanych za wulgarne

    0
  • #8 15 Lis 2018 10:42
    crash210
    Poziom 4  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    POdepnij manometr na pompe i zobacz ile podaje na pompki wygląda jak by się kończyła.


    Masz na myśli vacum? Mogę to sprawdzić, ale będzie to miało coś wspólnego z temperaturą Twoim zdaniem?

    0
  • Pomocny post
    #9 16 Lis 2018 13:48
    sigwa18
    Poziom 28  

    Vacupompa jest w jednej obudowie z pompą paliwa wstępną na pompo-wtryskiwacze. Należy wykonać pomiar ciśnienia paliwa jakie napełnia pompo-wtryski. Poniżej 1-1.5 bara ciśnienie jest za małe aby prawidłowo napełnić pompo-wtryski co skutkuje problemami z odpalaniem silnika. Częstą usterką typową dla tego silnika jest uszkodzenie uszczelnień pompo-wtrysków oraz wyrobienie mniejsze lub większe gniazd po nie. Często nowe uszczelnienia nie spełniają swojej roli po zamontowaniu przez luzy (nie są wstanie ich uszczelnić) lub są uszkadzane podczas wpychania na swoje miejsce przez ostre ranty gniazda.

    0
  • #10 16 Lis 2018 14:09
    crash210
    Poziom 4  

    No dobrze, rozumiem tylko wykonywałem logi vcdsem podczas jazdy pod kontem pompowtryskiwaczy i w żadnej chwili od startu do zagrzania nie odbiegaly wartości od normy. Jeśli byłyby wyrobione uszelniacze to byłoby chyba to widać w logach. Ale ciśnienie pompy będę musiał sprawdzic pod kontem nie trzymania ciśnienia. Wydaje się jakby po zgaszeniu był problem z podciagnieciem tego paliwa do pompek tylko dziwne że zimny silnik zaciągnie od strzała.

    0
  • #11 16 Lis 2018 14:28
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Istnieje zjawisko rozszerzalności cieplnej.

    0
  • #12 16 Lis 2018 15:03
    crash210
    Poziom 4  

    andrzej20001 napisał:
    Instieje zjawisko rozszerzalności cieplnej


    Czyli sugerujesz że pompa może rozszczelniać się w czasie nagrzania. No warto się temu przyjrzeć. Muszę w weekend do tego przysiąść i porobić pomiary ciśnienia paliwa.

    0
  • Pomocny post
    #13 16 Lis 2018 15:39
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witam.Sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego ?

    0
  • #14 16 Lis 2018 15:46
    crash210
    Poziom 4  

    Walnięty czujnik położenia walu powodowały błąd, ponieważ nie byłoby synchronizacji. A obserwowałem synchronizacje walu korbowego i wałka rozrządu na vcdsie i było ok cały czas. Myślę że to nie to.

    0
  • #15 20 Lis 2018 18:40
    crash210
    Poziom 4  

    Dziękuję wszystkim za pomoc i poświęcony czas. Okazało się że przyczyną najprawdopodobniej było jakieś trefne paliwo. Po zatankowaniu dziś paliwa z Orlenu objawy ustały. Teraz sobie przypominam że tankowałem ostatnio na jakieś mniejszej stacji i wtedy pojawiły się problemy. Także, gdyby ktoś miał podobny problem to radzę przyjrzeć się paliwu.

    0