Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Espace IV - Nie działąjący EPB

14 Lis 2018 16:08 645 15
  • Poziom 39  
    Witam.
    Koledzy mam auto z niesprawnym hamulcem postojowym.
    Auto jest już po wymianie silnika hamulca na używany z gwarancją, procedura dopisania VIN poszła bez problemu, natomiast CLIP z serwisu wyrzuca trzy błędy i nie mogę się połapać od czego zacząć.
    DF058 - natężenie silnika hamulca postojowego
    DF041 - czujnik pochyłu
    DF043 - silnik hamulca parking
    Czy ktoś może mnie naprowadzić gdzie szukać przyczyn tych błędów ?
    Gdzie jest ten czujnik pochyłu ?
    Przed usterką na starym awaryjnym zdarzało się że nie chciał się zablokować albo puścić jednak ustępowało to na jakiś czas aż w końcu padł na stałe.
    Był bym wdzięczny za jakiekolwiek informację ponieważ nigdzie nie mogę dopaść żadnego schematu EPB.
  • Poziom 39  
    Jutro przejrze jeszcze raz wszystko dokładnie w EPB, dysponuje tylko x431 i dtt2000. Podobno może być problem ze złym wskazaniem czujnika pochylenia, może jego trzeba kalibrowac tylko muszę poszukać tej funkcji.
  • Poziom 39  
    Koledzy nie mam opcji kalibracji tego czujnika pochylenia, nie działają rozkazy zaciśnięcia ani otwarcia zacisków.
    Jedyne opcje to odczyt kodu pozycji sprzęgła, zapis kodu pozycji sprzęgła i zapis VIN.
    Spróbuje jeszcze może przełożyć stary moduł i zobaczyć jakie wtedy będą błędy.
    Serwis twierdzi że CLIP nie puszcza kalibracji ze względu na stałe błędy których nie można skasować i sugeruje dwie opcje, złego montażu lub nadal uszkodzonego modułu.
  • Poziom 27  
    a moduł jest taki sam założony ewentualnie co poleciało w starym
  • Poziom 39  
    Taki sam, dokładnie właśnie nie wiem bo ja wcześniej starego nie diagnozowałem, dla tego chce wrzucić ten stary i zobaczyć jakie pokaże błędy.
  • Poziom 33  
    spinacz napisał:
    DF058 - natężenie silnika hamulca postojowego
    DF041 - czujnik pochyłu
    DF043 - silnik hamulca parking

    Albo poleciało zasilanie - sprawdzić żąrówką na wtyczce modułu - gruby czerwony i czarny ( moga byc po dwa grube przewody)
    albo uszkodzenie wymienionego modułu - woda, zgnita płyta i zardzewiały mechaznim .
  • Poziom 39  
    Ten stary w środku wygląda jak igła pod względem elektroniki zatarty chyba tylko mechanizm.
    Jak tylko znajdę chwilę podłącze go do auta i odczytam błędy i pokombinuje, tego "nowego" nie otwieram bo jest na niego podobno gwarancja.
  • Poziom 32  
    Na 90% padnięty przekaźnik silnika, same silniczki tam rzadko padały. Mozesz sprawdzić go 'na krotko'. Po każdej ingerencji wymagana jest kalibracja, ale jeżeli silnik epb nie działa to kalibracji nie zrobisz
  • Poziom 39  
    Dzięki za info to także sprawdzę.

    Dodano po 7 [godziny] 1 [minuty]:

    Koledzy dziś dokładnie przejrzałem ten zdemontowany stary ręczny i przekaźnik w nim jest w pełni sprawny reszta elektroniki wygląda idealnie jak nówka, zatarta była linka.
    Po odłączeniu linek mechanizm na stole chodzi bardzo luźno bez żadnych zacięć.
    Czy jest możliwość zakupienia samych linek do obu zacisków i tej odblokowującej ?
  • Poziom 32  
    Linki idące do zacisków są dostępne na znanym portalu aukcyjnym (ok 200zł/kpl), linki awaryjnego odblokowania nie widziałem do kupienia, ale ta nie powinna być uszkodzona.
  • Poziom 39  
    No niestety ci co demontowali rozwalili ja totalnie, dla tego jak to zobaczyłem teraz obawiam się czy nie popsuli tego nowego przy montażu.
  • Poziom 32  
    Zostaje albo pozyskanie linki z używki, albo przerobienie/przeniesienie linki od awaryjnego rozłączania hamulca.
  • Poziom 30  
    Ewentualnie są firmy które dorabiają :)
    pozdr
  • Poziom 39  
    Auto w końcu naprawione.
    Kupiony używany sterownik okazał się uszkodzony, stały błąd df058. Po przełożeniu elektroniki ze starego do nowego mechanizmu odrazu ruszyło.