Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.6HDI,1.6TDCI -różnice w słup - Twarda praca silnika.

14 Lis 2018 20:39 636 10
  • Poziom 14  
    Witam wszystkim i proszę o pomoc -rade w moim problemie.Zmuszony byłem wymienić silnik w peugeocie partnerze 2006 1.6 hdi 90 km 9HX bo brał mi olej.Oprócz tego silniczek chodził idealnie,miękko,miał moc.Kupiłem silnik od forda focusa 2007 r razem z wtryskami,rozrządem,pompą .Według sprzedawcy wszystko to samo.Mechanik który zmieniał silnik,zmienił jeszcze rozrząd.Wszystko porobił i odpala.Niestety nie bardzo chce odpalić,na plaku odpali i gaśnie.Jak zgasnie to wyskoczył mu błąd synchronizacjii rozrządu.Zmienił czujniki rozrządu ale nic to nie dało.Zmienił koło magnetyczne rozrządu z mojego starego silnika i od razu odpalił.Niby wszystko ok,ale nie podoba mi się praca silnika.Jest za twarda ,jak na pompowtryskach.Korekty wtrysków bliskie zera,rozrząd niby sprawdził i nic nie widać,Auto jak zimne to pali,jak ciepłe to też.Jeszcze jeden objaw jaki zauważyłem to pod obciążeniem słychać jakby zawory.Usłyszałem od innego mechanika że słupek od forda nie podejdzie bo właśnie coś z fazami rozrządu jest nie tak,chyba dzwigienki krótsze i inaczej otwierają się zawory wtedy.Wsadziłem już dużo pieniędzy i nie jestem zadowolony.Prosił był o wypowiedzenie się mechaników czy faktycznie słupki różnią się w tych autach?czy może jednak coś namieszał mechanik.Błędów na kompie nie ma.
  • Poziom 24  
    Witam.
    Dużo oleju brał ci tamten silnik? Niewykluczone, że brał 1L na 1000km a to jest w normie a ty spanikowałeś.
    Co do słupków nigdy nie robiłem takowej podmianki ale widziałem jeden i drugi i wyglądają tak samo.
    Ogólnie rzecz biorąc peugeot i ford to dwa różne światy ;)


    Moderowany przez szymitsu21:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 28  
    Cześć, wymieniliście rozrząd kompletny z łańcuchem?
    Stukanie i twarda praca może na to wskazywać - czesto to słychać w okolicy 2.5 tyś obrotów.
    Slupek się nie różni ale góra zależna od rocznika, 8v - 16v, inne sterowanie turbiny vgt lub bez.
    Ale jezeli masz to samo oznaczenie to goly słupek ten sam tylko sterowanie w nich na pewno bylo ich z pięć, plus system bosch lub siemens CR.
    Co do brania oleju przez te silniki - jeden dostawczak 1.6 hdi - może miedzy wymianami max 1 l trzeba dolać - wielu kierowców, drugi osobowy 240 tys km od wymiany do wymiany 0.3-0.5l.
  • Poziom 14  
    Rozrząd był zmieniany tylko ten na pasku,łańcuch nie ruszany.Słupki już się dowiedziałem są takie same,tylko koła rozrządu muszą być zmienione od starego motoru.Praca silnik jest trochę inna niż była bardziej sztywna,ale to w sumie inny cały słupek i może tak ma być.Nie znam tego silnika jeszcze ale troche niepokoi mnie poranne odpalanie.Tak jak dziś -5 stopni odpala na dotyk{świece wszystkie nowe} ale puszcza bączka chmurke siwego dymka i po chwili z rury nie leci dosłownie nic i po 15sek powoli zaczyna się wydobywać dym typowy dla diesla.Nie wiem czy ten typ tak ma,może coś doradzicie?
  • Poziom 14  
    Ten typ tak ma jak jest zimny i nie ma FAP.
  • Poziom 8  
    Są dwa różne układy paliwowe.
    Jak stuka przy obciążeniu to wtryski.
    Sprawdzić na stetoskop i tyle.przelewy nie zawsze pokażą
  • Poziom 14  
    Wczoraj odkręciłem kolektor dolotowy i go czyściłem bo był strasznie zawalony taką smołą.Przy okazji wyczyściłem intercooler.Muszę oddać auto do mechanika bo jeden wtrysk jest zapieczony i trzeba go maszynowo wyciągnąć,gdyby nie to to zdjąłbym pokrywę i zobaczyłbym w jakim stanie jest łańcuch.Bo nie wiem czy ta praca na ciepłym silniku i tylko pod obciążeniem nie jest przez niego.Mam jeszcze pytanie,bo mechanik wyciągnął mi 3 wtryski i frezował gniazda,dał podkładkę miedzianą grubszą ,czy to może mieć znaczenie na prace silnika?
  • Poziom 28  
    Tak może mieć duże znaczenie. Poczekamy na tego 4tego. I napisz jak łańcuch i wałki.
  • Poziom 6  
    A może kwestia oleju i zalałeś jakiś chłam albo podróbę?
  • Poziom 14  
    Olej zalałem 5w40 vavoline także chyba odpada.Dzisiaj wyjeżdziłem paliwo i zatankowałem na normalnej stacji ,trochę pośmigam i zobaczę czy coś się zmieni.Dziwne jest to że na zimnym nie słychać tej góry silnika.Mam jeszcze wtryski od starego silnika i jak wyciągnął mi tej jeden wtrysk spróbuje podmienić wszystkie te co były w starym.Tylko w sumie nie wiem już na jakich podkładkach,tych normalnych czy tych grubszych?Coś może się stać?
  • Poziom 14  
    Wtryski zmieniłem ale nic się nie zmieniło,tak samo chodzi.Na dniach wezmę się za łańcuch,i sprawdzę dokładnie rozrząd może tam coś znajdę.Podkładki dałem oryginalne 2mm.