Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia I 1.9 SDI ASY - Dwukrotnie silnik zgasł podczas jazdy- brak błędów

pikass4 15 Nov 2018 00:35 1911 4
  • #1
    pikass4
    Level 10  
    Witam , zwracam się z pytaniem i prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki która wystąpiła w mojej skodziance rocznik 2003.
    Ogólnie samochód zawsze był niezawodny, odpalał od strzała nawet przy dużych mrozach aż tu wczoraj wieczorem podczas jazdy i przy zmianie z 4ki na piątkę silnik nagle zszedł z obrotów i zgasł niereagując na pedał gazu. Odpalić już nie chciał , w baku jeszcze 1/4 jest ropy. Na vagu jedyny błąd jaki mi wyrzuca to błąd klapy gaszącej, ale jest w pozycji otwartej więc nie powinna przeszkadzać, poruszałem nią trochę i dla pewności została odłączona , O dziwo samochód odpalił z drobną pomocą plaka, ale jak już złapał to chodził równiutko. Dla pewności odpaliłem go jeszcze kilkanaście razy bez żadnego problemu. Wieczorem również zrobiłem kilkanaście kilometrów aż samochód tuż przy samym domu znowu zdechł. Kręci rozrusznikiem ale nie nie łapie, Na Vagu żadnych błędów oprócz braku osprzętu wspomnianej wcześniej klapy. Co jeszcze dziś udało się w nocy sprawdzić to po odjęciu wężyka z pompy bez problemu można zaciągnąć paliwo (sprawdziłem zarówno pompką do spuszczania paliwa ręczną jak i ustami), również poluzowałem przewody ciśnieniowe na poszczególnych wtryskiwaczach i ropa podczas kręcenia silnikiem na wszystkich się pojawiła. W blokach pamięci sprawdziłem jeszcze temperatury ale wyniki były realne.
    Co jeszcze można by sprawdzić w tym dieselku by mieć absolutną pewność przed odstawieniem na warsztat...Jutro z rana jeszcze przyjże się przekaźnikowi 109 i zaworkowi na pompie ale nie wiem czy to coś da bo ropa pojawiła się jednak na wtryskiwaczach.
    Z góry dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam...
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    grala1
    VAG group specialist
    Czy teraz odpala z plaka?
    Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu?
    To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć.
    Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
  • #3
    4495redberet
    Level 26  
    Miałem podobne objawy w swoim Tucsonie 2.0 crdi i winowajcą był czujnik położenia wału.
  • #4
    Dash96
    Level 6  
    4495redberet wrote:
    Miałem podobne objawy w swoim Tucsonie 2.0 crdi i winowajcą był czujnik położenia wału.

    Przy okazji sprawdź też czujnik położenia wałka rozrządu. Kumpel miał podobnie jak jeden mu padł - trasa ok 120km/h nagle jakby bieg wypadł bo brak reakcji na gaz, redukcja prędkości do 60-70 i silnik zgasł.

    Tutaj sprawdzisz jak diagnozować czujniki. Oba działają na takiej samej zasadzie.




    Moderated By szymitsu21:

    Zasada działania tych czujników, jest zupełnie inna.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #5
    pikass4
    Level 10  
    grala1 podsunął pomysł odnośnie weryfikacji instalacji paliwowej. Usterka okazałą się bardziej prozaiczna ponieważ w smoku który w skodzie składa się z dwóch puszek zrobiła się galaretka i ta w zależności od okazji i ułożenia samochodu czasami zakrywała sitko w ssaku co powodowało zwiększenie podciśnienia w instalacji i pompa mimo że zaciągała paliwo to nie dawała wystarczającego ciśnienia na wtryski.