Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] DAF XF106.460 - usterka układu hamulcowego pojazdu

gryf242 16 Lis 2018 10:16 450 8
  • #1 16 Lis 2018 10:16
    gryf242
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem z Dafem 106.460 z 2017 roku. Mianowicie zapalił komunikat usterka układu hamulcowego pojazdu ebs na komputerze oraz lampka abs. Po podłączeniu komputera wyszedł kod błędu 520245-31 (uszkodzenie pamięci "żołty"). Miał ktoś może podobny problem i może pomóc z góry dziękuję.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 17 Lis 2018 11:34
    WloczykijMalaMi
    Poziom 10  

    Pojawienie się tego błędu jeśli dobrze pamiętam, jest z powodowane innym błędem.

    Były jakieś inne błędy z tego pojazdu?

    Pozdrawiam
    WiMM

    0
  • #3 19 Lis 2018 11:15
    gryf242
    Poziom 8  

    Tak kolego WiMM, ogólnie zaczęło się od usterki silnika, ale wymiana filtrów paliwa pomogła. Potem pojawiły się błąd 1048-7 (dodatkowe ciśnienie sterowania osią przednią) oraz napięcie za niskie lub zwarcie z masą w ECU wtyk A9 po wykasowaniu pozostał tylko jeden aktywny i nie działa ABS.

    0
  • Pomocny post
    #4 19 Lis 2018 15:58
    WloczykijMalaMi
    Poziom 10  

    gryf242 napisał:
    Potem pojawiły się błąd 1048-7 (dodatkowe ciśnienie sterowania osią przednią) oraz napięcie za niskie lub zwarcie z masą w ECU wtyk A9


    Naprawiałeś lub sprawdzałeś te usterki?

    Zwarcie/niskie napięcie którego ECU?

    Jaki był numer błędu związany z tym A9?


    Na moje po prostu usterka jest dalej, zostały skasowane błędy bez sprawdzenia układu EBS i dlatego masz ciągle błąd 520245-31.

    Podaj numer VIN auta.

    Pozdrawiam
    WiMM

    0
  • #5 19 Lis 2018 17:29
    gryf242
    Poziom 8  

    Kolego te kody wyświetliły się w Elektroniczny System Hamulcowy-EBS 3, 1542-1; 1543-4; 1048-7; 520245-31. Pierwsze trzy były nie aktywne i się wykasowaly został tylko ostatni. Te błędy pojawiły się w momencie parkowania samego konia na parkingu. Wszystkiego wtyczki sprawdzone. Czyżby to był zawór EBS uszkodzony. A auto było kupione i miało uszkodzoną lewą stronę przód ale złożone w serwisie podobno. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może to coś pomoże WiMM. Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #6 19 Lis 2018 19:22
    WloczykijMalaMi
    Poziom 10  

    Zacznijmy od podstawowych rzeczy sprawdź bezpieczniki:

    E350 na kasecie EBS pin A7 zasilanie po kluczyku
    E189 na kasecie EBS pin A9 zasilanie przed kluczykiem
    E190 na kasecie EBS pin A8 zasilanie przed kluczykiem

    Sprawdź jakie napięcie jest na kasecie, czy nie jest zalana wodą, sprawdź przewody pod kątem uszkodzeń itd.

    później sprawdzić, przewody doprowadzające zasilanie do modulatora i sam modulator pod kątem zwarcia i innych załamań np. dopływ powietrza itd

    Pozdrawiam
    WiMM

    0
  • #7 19 Lis 2018 19:44
    gryf242
    Poziom 8  

    Dzięki kolego za podpowiedź jak tylko zjadę na weekend biorę się za sprawdzenie. Jak coś ustalę napiszę. Pozdrawiam serdecznie.

    0
  • #8 04 Gru 2018 21:18
    gryf242
    Poziom 8  

    Witam. Trochę mi zeszło ale nie miałem czasu. Dafik już śmiga bez błędów. Według rad kolegi WiMM przejrzałem krok po kroku instalacje od bezpieczników do kasety. Wszystko było ok. Zawitałem więc na serwisie. Okazało się, że aktualizacja oprogramowania wystarczyła. Wszystko wróciło do normy. Okazuje się że czasem trzeba zrobić aktualizację oprogramowania by uporządkować kolejność ważności kaset sterujących by te nie zaczęły nadawać w tym samym czasie, bo potem są takie właśnie problemy że jeden błąd generuje drugi itd. Takie są uroki nadmiaru elektroniki. Dzięki koledze WiMM za podpowiedzi. Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #9 04 Gru 2018 21:19
    gryf242
    Poziom 8  

    Witam. Trochę mi zeszło ale nie miałem czasu. Dafik już śmiga bez błędów. Według rad kolegi WiMM przejrzałem krok po kroku instalacje od bezpieczników do kasety. Wszystko było ok. Zawitałem więc na serwisie. Okazało się, że aktualizacja oprogramowania wystarczyła. Wszystko wróciło do normy. Okazuje się że czasem trzeba zrobić aktualizację oprogramowania by uporządkować kolejność ważności kaset sterujących by te nie zaczęły nadawać w tym samym czasie, bo potem są takie właśnie problemy że jeden błąd generuje drugi itd. Takie są uroki nadmiaru elektroniki. Dzięki koledze WiMM za podpowiedzi. Pozdrawiam.



    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".

    0