Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Harrier / Lexus RX300 I - Słabe sterowanie lewej strony centralnego zamka

17 Lis 2018 07:26 288 6
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich, posiadam auto jak z tytułu (kierownica po prawej jako, że to import z Japonii). Rocznik 1998. Gdy go kupiłem był zamontowany alarm Autowatch 160 ale nie połączony z centralnym zamkiem. Przed podłączeniem z centralnym, gdy kluczykiem zamykałem wszystkie drzwi się ładnie zamykały i otwierały.
    Po podłączeniu alarmu z centralnym otwieranie i zamykanie z pilota działa ale na lewą stronę (przód i tył) idzie jakby "za słaby sygnał" lub nie ma mocy żeby w pełni domknąć / otworzyć. Kluczykiem jeśli klika razy przekręcę to jest szansa że po troszeczku się domknie ten centralny. Już tak jeżdżę długo ale jest to jednak upierdliwe. Pamiętam, że gdy odłączałem ten alarm od instalacji zamykanie kluczykiem działało poprawnie.
    Jedno czego nie zrobiłem jak w instrukcji to nie dałem diody pomiędzy jednym z przewodów alarmu a centralnym, ponieważ nie wiedziałem jaka jest wymagana.
    Więc pewnie występuje coś co nazywam sobie w głowie, że prąd się cofa i nie idzie w pełni na siłowniki. Z zasady wiem, że raczej jest to sterowane masą ale takie uproszczenie w głowie stosuję.
    Czy może ktoś poradzić jaką diodę tam wrzucić i jaka polaryzacja? Lub jaki może być inny problem?
    Dziękuję z góry
  • Poziom 38  
    Mylisz pojęcia dlatego, że centralny zamek masz oryginalny a to co Ty zapewne podłączyłeś to tylko sterowanie wiec tam jest tylko potrzebny impuls. "Moc" tego impulsu nie powinna wpływać na działanie centralnego zamka. Której diody nie zamontowałeś bo ja żadnej na tym schemacie nie widzę?
  • Poziom 12  
    Masz rację, źle to opisałem. Jeśli chodzi o diodę to info brałem z instrukcji, którą teraz załączyłem do pierwszego postu. Problem jest taki, że nigdy żadnego diagramu nie znalazłem w necie a switche (choć nie wiem które) moim zdaniem diod żadnych nie mają.
  • Poziom 38  
    Odłącz sterowanie, weź probówkę czyli zarówkę 5W jeden koniec podłącz do masy drugim dotknij raz do przewodu zamykania raz do otwierania i obserwuj czy zamki się zamykają i otwierają. Masz w aucie guzik od centralnego zamka?
  • Poziom 12  
    Tak, mam. Przy przyciskami odrobinkę próbuje zamykać lewą stronę, widzę lekki ruch tych dzyngli które się powinny też zamykać / otwierać.
    Z żarówka spróbuję w wolnej chwili.
  • Poziom 38  
    Skoro przyciskiem też tak jest to nie wina sterowania tylko centralnego zamka lub instalacji. Próby z żarówką już nie musisz robić.
  • Poziom 12  
    Ok, a może być tak, że skoro nie puściłem przez te diody to sterowanie lewej strony gdzieś mi ucieka bo nie ma że tak powiem blokady plyniecia sygnału / poziomu wysterowania w jedną stronę? Jeśli teraz odlacze centalke alarmu to sterowanie z kluczyka będzie sterować obie strony jak należy.
    Jaka można zastosować diodę żeby 'puszczala' prąd tylko w jedną stronę?
    Używam skrótów domyślnych.