Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.4 II FL Benzyna - Wymiana komputera. Auto samo gaśnie, nie odpala/r

17 Lis 2018 10:37 747 8
  • Poziom 9  
    Witam szanownych forumowiczów i błagam o pomoc bo chce pomoc ojcu, który już kupę kasy i nerwów włożył w to auto i jest o krok od jego oddania na złom - porobione wszystko poza tym problemem który objawia się "czasami".

    Auto potrafi jeździć przez miesiąc i będzie wszystko ok, aż do czasu kiedy przyjdzie na parking rozrusznik kreci ale auto nie odpala w ogóle. Czasami dzieje się to w trakcie jazdy - tak jakby odcinało zapłon i auto staje. Po wielu wizytach u mechanika ustalili ze coś z komputerem/gniazdem nie tak. Przeczyścili styki/wtyczkę ECU i auto zaczęło chodzić.

    Problem znowu powrócił kolejny raz na prostej drodze odcięło zapłon i auto stanęło - ojciec tylko poruszał wtyczka od ECU i auto odpaliło (taka sama sytuacja powtórzyła się 2 razy i samo poruszanie wtyczka pomogło). Mam spore doświadczenie w lutowaniu smd/hot air dlatego pomyślałem o zimnych lutach. Styki i cala płyta kompa w stanie BDB - brak jakiejkolwiek korozji. Przelutowałem wszystkie piny gniazda wchodzące w płytkę komputera oraz wszystkich ważniejsze układy (procesor, eeprom, flash i praktycznie wszystko co tam było poza jakimiś rezystorami i kondensatorami).
    Miałem nadzieje że to rozwiązało problem lecz się myliłem. Po 100km trasie zaparkował do sklepu, wrócił i już nie odpalił. Ruszanie wtyczka już nie pomagało. Przyjechaliśmy z lina holownicza 2h później - auto odpala, bez kombinowania! Wraca do domu 4km trasa po 1km auto gaśnie , zatrzymuje się i już nie odpala. Ruszam kablami koło kompa/wtyczka - bez zmian. Wyciągniecie wtyczki tej dużej z kompa czyli odłączenia zasilania od ECU i podłączenie jej z powrotem auto PALI i jedzie znowu! Dla testu na parkingu na zapalonym aucie mocno ruszam tymi wtyczkami w górę i dół, a także do połowy je rozłączam - nic, auto chodzi idealnie wiec nie jest to wina styku. Ręce nam opadają bo takim autem strach wyjechać z parkingu.

    Pomyślałem, że zmienię komputer na nowy z takim samym numerem, ale domyślam się że na pewno będzie tam jakiś immobilizer i trzeba będzie to kodować, a tu moja widza się kończy i tu proszę o pomoc co potrzebuje zrobić aby nowy komputer zadziałał w jego aucie. Czy przelutowanie 8nóżkowego eepromu który zapewne trzyma kod immobilizera ze starego komputera załatwi sprawę ? Poniżej zdjęcia starego i nowego sterownika.
    Dane auta:
    Seat Ibiza 1.4 2000r (Ibiza II face lift), benzyna
    nr silnika: AKK221639
    Poj. 1390cm3 / 44kW

    Błagam o pomoc jak to ugryźć żeby mu oszczędzić kolejnych wydatków.

    Oryginalny komputer:
    Seat Ibiza 1.4 II FL Benzyna - Wymiana komputera. Auto samo gaśnie, nie odpala/r
    Nowy komputer:
    Seat Ibiza 1.4 II FL Benzyna - Wymiana komputera. Auto samo gaśnie, nie odpala/r
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Przerzuć eeprom i testuj auto, czy błędy były odczytywane po tej usterce ?
    Masy na budzie i silniku sprawdzone ?
    Bezpieczniki posprawdzane ? Przekaźniki ? Stacyjka ?
  • Poziom 9  
    Ponoc mechanicy sprawdzali przewody przekazniki, pompy paliwa i stanelo na komputerze - nie bylem przy tym niestety. Na moja logike skoro samo ruszanie wtyczka wczesniej pomagalo a pozniej wyciagniecie jej i wlozenie (tylko tej duzej od zasilania czyli restart komputera) to musi tu byc cos na rzeczy. Chyba problem nie ma nic wspolnego z samym immobilizerem, bo nie powinno to spowodowac odciecia zaplonu jak auto juz zostalo odpalone i nagle gasnie i staje, prawda? Mam interface klona 150E CDP Pro jak to cos pomoze.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Po wymianie sterownika w tym modelu wystarczy dopasowanie do immo. Wchodzisz w zestaw wskaźników (17), dopasowanie (10) i wpisujesz 00, potwierdzasz i gotowe. Żadnych pinów nie potrzeba.Jakby co mam do tego silnika sterownik z nowszym softem z końcówką AJ
  • Poziom 9  
    Serdecznie dziekuje za pomoc panowie!
    Panie Jacku co do powyzszej odpowiedzi tak jak pisalem nie jestem zabardzo w temacie wiec nie wiem o jakim interfejsie i programie do modyfikacji tych parametrow Pan mowi. Jesli jest mozliwa adaptacja nowego ECU bez darcia i rozszczelniania go to super! Prosze o dodatkowe info jak to zrobic. Czy taki kabel jest ok?

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https...F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F232782769354
  • Poziom 27  
    Może prościej podjechać do kogoś kto robi auta z grupy vw i zrobić jak napisałem. Taka usługa powinna być w cenie kasowania usterek. Nic nie trzeba modyfikować, zmienić sterownik i zrobić dopasowanie.
  • Moderator Samochody
    jacek074 napisał:
    Żadnych pinów nie potrzeba
    Oj - to już może być immo II. Czyli do sparowania potrzebny pin. W obydwu przypadkach da radę zrobić to przy pomocy CDP (oczywiście jeśli ma się wymagany PIN). Funkcja IMMO ->testy->zapis do sterownika, jeśli dobrze pamiętam.
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    jacek074 napisał:
    Żadnych pinów nie potrzeba
    Oj - to już może być immo II. Czyli do sparowania potrzebny pin. W obydwu przypadkach da radę zrobić to przy pomocy CDP (oczywiście jeśli ma się wymagany PIN). Funkcja IMMO ->testy->zapis do sterownika, jeśli dobrze pamiętam.


    Witam, a skad wziac ten PIN? Czy mozna to zczytac ze starego sterownika bo w wiekszosci przypadkow on dziala? Pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    jacek074 napisał:
    Może prościej podjechać do kogoś kto robi auta z grupy vw i zrobić jak napisałem. Taka usługa powinna być w cenie kasowania usterek. Nic nie trzeba modyfikować, zmienić sterownik i zrobić dopasowanie.

    Napewno prosciej, ale czuje że ogarne to spokojnie sam pod warunkiem ze bede pewny ze mam odpowiedni hardware. Czy ten kabel tani z eBay do podalem wyzej jest w stanie zrobic adaptacje (tak na wszelki wypadek jakby moj CDP nie poradzil sobie)?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    robokop napisał:
    Oj - to już może być immo II. Czyli do sparowania potrzebny pin

    Trochę sterowników do AKK wymieniłem więc jakieś doświadczenie w tym temacie mam. Do diagnostyki używam programów dedykowanych czyli vas i odis więc na pewno to nie wiem czy ten interfejs to ogarnie , pewnie tak.