Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Doblo 2003r 1,2B świeci ABS i Ręczny

Wojciech Tomas 18 Nov 2018 00:28 2388 10
  • #1
    Wojciech Tomas
    Level 10  
    Dzien dobry Koledzy pisze z małym kłopotem a mianowicie. Fat Doblo 1,2B 2003r
    Świeci mi się kontrolka ABS a po krótkiej chwili dołâcza do niej kontrolka chamulca ręcznego.
    Mam brak komunikacji ze sterownikiem. Rozebrałem i przelutowałem sterownik, rozebrałem i przelutowałem licznik jednak nic nie pomaga. Na wejsciu sterownika są dwie masy i dwa zasilania. Czy pomòglby ktos nakierowac w ktorym kierunku iść.
    Sterownik: ATE 10.0949-1602.3 3x1049
    Dziekuje
    Wojtek
  • #3
    Wojciech Tomas
    Level 10  
    Tak oczywiście. Zawsze zaczynam od bezpieczników.
    Jak już wspomniałem mam też zasilanie na kostce do modułu.
  • #5
    Wojciech Tomas
    Level 10  
    Sprawa się komplikuje. Połączyłem sie ze sterownikiem za pomocą innego urzadzenia i pokazało mi błedy czujnikòw, to rozumiem ale dlaczego samoczynnie po kilku minutach zapala sie kontrolka hamulca recznego.
    -czujnik kola prawy przod -przerwa w obwodzie
    -czujnik kola prawy tyl -przerwa w obwodzie
    -sygnal z czujnika kola prawego tylnego
    -zaklucenia sygnalu z czujnika kola prawego tylnego
    -nierzeczywiste obroty z kola prawego tylnego
    -za zasilana interwencja ukladu abs w kole tylnym prawym
    -blad sygnalu predkosci kola prawego tylnego
    Probowalem skasowac lecz bledy powrocily, ale samochod na postoju i silnik zgaszony.

    Co mam myslec dalej czy bledy nie powinny powrocic dopiero po zakreceniu kolem i dlaczego ten reczny sie tez zapala czy ma to zwiazek faktycznie z tymi bledami w kolach czy sterownik uszkodzony.
  • #6
    user64
    Level 23  
    Zwykle we Fiatach ABS plus ręczny to awaria centrali jak kolega wyżej pisał. Tak było w moim przypadku również, choć auto inne ale Fiat. przy czym u mnie błędy były raczej losowe. Zdecydowałem się na wymianę centralki ABS bo od czegoś trzeba było zacząć, no i na tym zakończyłem. Po wymianie zero błędów i wszystko gra, a wcześniej błędów było sporo, nawet jak u ciebie na postoju.
    Myślę, że podobnie jak u mnie winna jest centralka.
  • #7
    Wojciech Tomas
    Level 10  
    W prawym kole przod byly pr
    zeciete kable po naprawie usterki zgasl reczny
    Wymieniony czujnik tylne prawe kolo i zgasla kontrolka, ale po przejechaniu kilkudziesieciu metrow zapala sie abs po ponownym odpaleniu jakby sam sie blad kasowal i po 50-100metrach znowsie zapala.
    Czy mozebyc wina tylnej piasty a dokladnie pierscienia ?
  • #9
    Hektar Zahler
    Level 34  
    W Doblo zrób jazdę na działającym, bo inaczej błędu obrotów nie skasujesz. Tzn. ABS z błędem obrotów ma zgasnąć sam i Ty jemu komputerem nie pomożesz. Czy jest na to reguła - nie spotkałem się. Widzę, że Ciebie to dziwi, ale wystarczy ruszyć i błędy kasujesz. Weź to składaj z powrotem. Najpierw pomiary na komputerze. Obroty koniecznie na drodze, bo na postoju nie będziesz ich widział kręcąc kołem. Może to śmieszne, że Doblo jest do robienia kilometrów, a nie zabawy w diagnostyke.

    W ten sposób do tego podejdź.

    p.s.
    Wojciech Tomas wrote:
    Mam brak komunikacji ze sterownikiem.
    Wojciech Tomas wrote:
    Połączyłem sie ze sterownikiem za pomocą innego urzadzenia
    Bo diagnoza we Fiacie chodzi po osobnych żyłach i "zwykłym" kablem na 100% nie pójdzie.
    Wojciech Tomas wrote:
    czy sterownik uszkodzony
    No to patrz wyżej.
  • #10
    Wojciech Tomas
    Level 10  
    Chłopaki kłopot rozwiązany przyczyną był czujnik koła lewy przód błąd ktorego komputer wogle nie zglaszał, dopiero podglą parametrów rzeczywistych rozjasnil mi w glowie.
    Dziękuje za wszelakie podpowiedzi
  • #11
    Wojciech Tomas
    Level 10  
    Chłopaki kłopot rozwiązany przyczyną był czujnik koła lewy przód błąd ktorego komputer wogle nie zglaszał, dopiero podglą parametrów rzeczywistych rozjasnil mi w glowie.
    Dziękuje za wszelakie podpowiedzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podglad parametrow rzeczywistych rozjasnil mi wglowie. Uszkodzony byl czujnik kola lewy przod , ktorego komputer wogle nie zglaszal tylko pokazywal jakies inne bzdury.