Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

każdy - Napięcie na 1V sondzie lambda

isabelll 08 Gru 2018 23:26 2193 34
  • #31
    jurekk55
    Poziom 36  
    isabelll napisał:
    za to z łącznikiem przewodu.


    To nie wszystko, a raczej dodatkowy śmieć do śmiecia głównego jakim jest sonda w zamienniku.

    isabelll napisał:
    Akurat ta sonda, która sprawiła tyle kłopotów, była nowa, i sprzedawana jako zamiennik oryginału


    Tu musisz zapytać producenta "zamiennika" czy użył tej samej technologii , materiałów , składu chemicznego do produkcji super taniego i cudownego wyrobu który nie tylko tobie nie zadziałał.

    isabelll napisał:
    1. w obwodzie jednoprzewodowej sondy podpiętej do "typowego" sterownika napięcie nigdy nie spada do 0V (bowiem zawsze zawiera składową podawaną przez sterownik),


    Ani w typowym , ani w "nietypowym" sterowniku napięcie nie jest równe "0"

    isabelll napisał:
    jaką oporność może mieć obwód wejściowy sterownika


    To mało istotne dla mechanika i użytkownika, producent ECU opracował układ pomiarowy sygnału sondy dla procesora. W żadnym sterowniku nie znalazłem bezpośredniego połączenia pomiędzy sondą a procesorem. W takim przypadku stosowanie jako części zamiennej jakiegoś śmiecia uważam za lekko niepoważne.

    isabelll napisał:
    ta następna sonda działa, tj. w pewnych warunkach oscyluje bogata/uboga,
    ale sterownik zachowuje się, jakby to był całkiem inny sterownik, z innym programem regulacji,


    Tym sam sobie udowodniłeś że nie jest możliwy rozwód oryginalnej części i ECU.

    isabelll napisał:
    też to mnie szokuje


    Działanie oryginalnej sondy, mapa wtrysku i budowa samego ECU ma zabezpieczyć prawidłowy skład spalin, o to zadbał producent auta.
    Resztę dopowiedzieli ci już koledzy powyżej....warto przeanalizować to.

    Nawiasem mówiąc masz jeszcze wiele sond do analizy 3,4, 5 przewodowe , temat morze...
    Np, Mazda 6 i jej 5 przewodowa sonda
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    isabelll
    Poziom 8  
    Dziękuję za udział w dyskusji, jednakże niewiele Pan wniósł, oprócz potępienia tych, co kupują sondy uniwersalne. Jednakże ich rynek funkcjonuje - dlaczego, skoro to śmieci?

    jurekk55 napisał:
    To mało istotne dla mechanika i użytkownika


    chmmm, a jednak "zła" sonda obciążała układ wejściowy sterownika. Czy oporność sondy mogłaby być podstawą dokonania selekcji na odpowiednie i nieodpowiednie?

    a może odpowiedziałby Pan na któreś z pytań?
  • Texa PolandTexa Poland
  • #33
    Jarzabek666
    Poziom 31  
    isabelll napisał:
    Jednakże ich rynek funkcjonuje - dlaczego, skoro to śmieci?


    Tak samo jak rynek narkotyków, papierosów,alkocholu, i innych zakazanych rzeczy.
    Jest popyt jest srzedaż. Jak widzisz sam sie na ta pułapkę złapałeś.
  • #34
    jurekk55
    Poziom 36  
    isabelll napisał:

    chmmm, a jednak "zła" sonda obciążała układ wejściowy sterownika.


    Na wszystkie pytania już odpowiedzieli koledzy.
    A do powyższego cytatu... To układ wejściowy sygnału i układ kontroli został obciążony śmieciem. Mała różnica w składzie zdania ,ale wielka różnica z technicznego punktu widzenia.

    Życzę miłej lektury i przyjemnej nauki.
  • #35
    tzok
    Moderator Samochody
    Nowoczesne sondy szerokopasmowe są indywidualnie kalibrowane (każda sztuka). W prymitywnych sondach wąskopasmowych punkt przełączania powinien leżeć w tym samym punkcie, ale w miarę "starzenia" się sondy, ten punkt się przesuwa. W przypadku tanich zamienników jest to całkowita loteria, podobnie jak z przepływomierzami czy czujnikami temperatury - zaryzykowałbym stwierdzenie, że częściej nie działają prawidłowo niż działają. Rezystancja zimnej sondy nie ma wartości diagnostycznej.