Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.6 16V 103km - Nierówna praca oraz dławienie silnika

kotuspadakus 18 Nov 2018 10:32 8262 33
Texa Poland
  • #1
    kotuspadakus
    Level 13  


    Witam. Od pewnego czasu borykam sie z dosc nierowna praca silnika na biegu jalowym, ktorej towarzyszy dziwne opadanie obrotow, co widac na zalaczonym filmiku. A wiec tak:

    Proszę nie zwracać uwagi na komunikat Airbag failure ponieważ fotel pasażera jest zdemontowany.

    1. Samochod posiada instalacje LPG STAG4 aczkolwiek objawy sa identyczne na obu paliwach
    2. Mapsensory mam dwa i oba sprawne - podmiana nic nie wnosi.
    3. Przepustnica podmieniana i czyszczona 50 razy, odpinana klema zeby zaadaptowal sie - nic z tego.
    4. Cewki zaplonowe mam 3x Champion 1x Magneti Marelli (nie ma sagemow heh).
    Auto jadac nie przerywa, przy dodawaniu gazu nie ma zbytnio nierownej pracy.
    5. Odpala ok, objawy nierownej pracy (drgania i falowanie) sa na zimnym i na cieplym.
    6. Dopoki obroty na zimnym sa podniesione to auta nie da sie zdusic i nie zgasnie,
    dopiero po rozgrzaniu gdy ma ok. 800rpm dzieje sie to co na filmiku.
    7. Komputer nie rejestruje ZADNYCH BLEDOW
    8. Po tym jak podmienialem te najbardziej prawdopodobne czesci mam tylko jedyny trop: BLAD P0420 BANK 1
    Blad ten pojawia sie rzaadko moze z raz na 500 kilometrow bez znaczenia czy przejade do na benzynie czy na gazie.
    9. Ostatnia wazna sprawa - Ja wiem, ze to auto troche wazy i silnik 1.6 nie pozwoli na bardzo dynamiczna jazde
    aczkolwiek mam w domu 2 samochody i fakt ze fabia kombi ma 68 koni a jedzi calkiem odczuwalnie szybciej niz to stilo 103km...
    Moim zdaniem Stilo po prostu jezdzi jakos tak slabo napewno gorzej niz rok temu
    gdzie 4 osoby w aucie nie robily na nim az takiego wrazenia jak dzisiaj.
    10. Rozrząd wymieniony 10 tys temu zatem wziąłem pod uwagę jego przeskoczenie (skoro innym sie zdarzalo to mi tez moglo) ale niestety sprawdzony zostal w piątek (2 dni temu) i jedynie utopilem pieniadze bo jest wszystko ok.

    Oczywiscie wiem ze na pierwszy rzut oka to przypchany katalizator albo sonda. Posiadam laptopa i wszystkie niezbedne kabelki
    do diagnozowania Stilo aczkolwiek poprosze o rady co tu moze byc popsute i jak to sprawdzic na 100% przed wymiana
    (nie usmiecha mi sie naprawiac metoda prob i bledow.)

    Dziekuje i pozdrawiam :)
  • Texa Poland
  • #2
    piachu1994
    Level 38  
    Silnik kręci się do czerwonej skali obrotomierza?
    Dolot szczelny, nie łapie nigdzie lewego powietrza?
    Zakręcałeś butlę z gazem i odpalałeś silnik?
    Masz opcje podglądu na żywo parametrów silnika, czujników?
  • Texa Poland
  • #3
    kotuspadakus
    Level 13  
    Tak ale na benzynie jest odcinka na gazie nie ma.

    Przypuszczam że pisząc o zakręceniu butli sugeruje Pan chodzenie na obu paliwach
    a więc zrobilem cos podobnego i odpiąlem elektrozawór lpg. Auto chodzi albo na benzynie albo na gazie i nie ma tu usterki

    Dolot wygląda na szczelny ale czy jest to sprawdzę jaka jest wartosc podcisnienia na biegu jałowym.
    Aczkolwiek zanim pojadę po laptopa i kabelek zeby sprawdzic parametry bieżące to byłbym wdzieczny gdyby mi Pan zlecił KTORE parametry mam pokazać i w jakich warunkach, tak żeby ktoś z wiedzą mógł z tego sensownie odczytać usterkę.

    Pozdrawiam
  • #4
    piachu1994
    Level 38  
    Elektrozawór LPG może się zacinać, najlepsza opcja to zakręcenie zaworu manualnie - 100% pewności.
    Parametry wszystkie jakie tylko są możliwe, czy to na luzie, czy podczas jazdy. Pytanie, czy Twój sprzęt ma możliwość zapisywania logów.
  • #5
    kotuspadakus
    Level 13  
    Myślę, że mam mozliwosc zapisania logów. Postaram się ukazać jak najwięcej parametrów.

    Jeszcze jedno zanim się zabiorę za to, awaria sterownika jest również wykluczona, wisi on na koszu akumulatora i przeszedł kompleksowa regenerację u specjalisty. Sterownik byl naprawiany jeszcze zanim wystąpiły obecne objawy
  • #6
    piachu1994
    Level 38  
    Ten punkt 6. możesz bardziej go wyjaśnić? Nie możesz auta zgasić z kluczyka?
  • #7
    kotuspadakus
    Level 13  
    Moge zgasic, auto normalnie pracuje tyko, że nierówno.

    Na filmiku widac jak auto sie zachowuje po delikatnym wcisnieciu gazu. Wtedy obroty spadają w dol az w koncu gasnie. O to chodzi.

    Gdy dodaje wiecej gazu to obroty opadają prawidlowo na 1000 a potem na 800. Ale gdy dodam tylko troche gazu i puszcze to auto szaleje i gasnie jak widac.
    Chodzi o to, że obroty tak nie opadają w dol gdy są podniesione przez tzw ssanie na zimnym. Gaśnięcie czyli tak jakby zdlawienie silnika dzieje sie tylko na cieplym.
  • #8
    piachu1994
    Level 38  
    Możesz odłączyć odmę od dolotu, i sprawdzić pracę silnika?
  • #9
    kotuspadakus
    Level 13  
    odma jest przed przepustnicą także nie wiem czy ona cos zmieni. Pozatym w tym silniku konstrukcja odmy jest prosta. Jeden wężyk spod korka oleju do rury dolotowej. zadnych separatorów. Wąż sam w sobie nie jest pekniety a obejmy trzymają. Niemniej jednak odlaczenie węża nie zmieni pracy silnika bo przepustnica nadal przepusci tyle powietrza ile chce

    Proszę bardzo oto logi. Zrobiłem różne logi, praktycznie wszystkich parametrów jakie tam moga mieć znaczenie.
    Logi robione podczas jazdy jak i na postoju. Ząłączam pliki
  • #10
    kotuspadakus
    Level 13  
    Czy ktoś jest w stanie wyczytać jakąś wskazówkę z tych logów?
  • #11
    piachu1994
    Level 38  
    Które są podczas jazdy, a które na postoju?
  • #12
    kotuspadakus
    Level 13  
    No przeciez uwzględniłem w logach parametr vehicle speed. Dlatego zeby bylo widac do ktorego momentu auto jedzie lub stoi.

    Logi roznia sie tym ze zmieniane sa niektore parametry poniewaz nie dalo sie zapisac wszystkich naraz w jednym logu.
  • #14
    kotuspadakus
    Level 13  
    Sterownik silnika wisi przy akumulatorze odkad byl naprawiany. Sterownik naprawiany ze 2 lata temu. Objawy falowania mam od jakis 2 miesiecy.

    Mam kolejna wazna informacje. Okręgowa stacja diagnostyczna wykluczyła jakąkolwie usterke katalizatora. Zapewniają że katalizator dziala OK.

    Ponadto wykluczyli rowniez uszkodzenie obydwoch sond komputerem diagnostycznym ktory rysowal coś na ekranie.

    Podsumowując usterkę katalizatora i sond lambda Panowie diagności WYKLUCZYLI.

    Co dalej?
  • #15
    E8600
    Level 40  
    kotuspadakus wrote:
    Sterownik silnika wisi przy akumulatorze odkad byl naprawiany. Sterownik naprawiany ze 2 lata temu.

    Nie wykluczone, że to znowu będą zimne luty w sterowniku (2 lata to i tak długi okres).
    Akumulator dobry czy trup? Przy kiepski akumulatorze potrafią dziać się cuda w tym aucie.

    W fiatach potrafi zgnić instalację wiec zaczął bym od oczyszczenia większości kostek elektrycznych silnika i przepsiukania ich chemią do tego celu.
  • #16
    agrest161
    Level 12  
    A może silniczek krokowy >>
  • #17
    kotuspadakus
    Level 13  
    Ludzie gdyby przyczyna była tak błaha jak silniczek krokowy to bym nie zakladal tematu na elektrodzie i nie wstawiał wam logów....
    W TYM AUCIE NIE MA SILNICZKA KROKOWEGO NIE ISTNIEJE

    druga sprawa instalacja napewno nie jest zgnita i sterownik jest 100% sprawny. Zarówno diagnosci jak i zapisy z logów wykluczaja uszkodzenie sond i katalizatora...

    Skrzynka bezpiecznikow i kosteczki wszystko mam poczyszczone bo bralem pod uwage problemy na stykach (cos zasniedzialo czy cos).

    Akumulator w bardzo dobrej kondycji.
    Alternator swiezo po totalnej regeneracji, regulator napięcia również (alternator wysypal sie w ubieglym tygodniu)
    Wiec tutaj przyczyny tez niestety nie ma.

    Prosze o pomoc kogos kto ma jakies pojęcie i zasugeruje mi cos innego niz "silniczek krokowy" przy elektronicznej przepustnicy.....
  • #18
    E8600
    Level 40  
    Te silniki 1,6 są bardzo czułe na źle ustawiony rozrząd (to nie wieśwagen gdzie jest duża tolerancja). Tylko i wyłącznie oryginalne blokady Fiata na wałki rozrządu zapewniają prawidłową pracę. Radził bym się upewnić na jakich blokadach był sprawdzany ten rozrząd bo jeśli były to zmienniki to prawdopodobnie tutaj jest przyczyna.
  • #19
    kotuspadakus
    Level 13  
    Rozrzad wymieniany byl 10 tysiecy km temu. Nie wiem jak to zrobil ten kto to wymienial ale ten kto to SPRAWDZAL w tym miesiacu (objawy byly takie jak dzis) mowil dokladnie to samo co Ty :) ba nawet dodal ze na blokadach od marei 1.6 16v tez mozna to zle zrobic. Zatem udzielam kredytu zaufania temu Panu i zalozmy ze to nie rozrządu wina.. Skoro ma takie same przekonania jak Ty i uznal ze rozrzad OK
  • #20
    piachu1994
    Level 38  
    Silnik "kuleje" na drugiej cewce zapłonowej.
  • #21
    kotuspadakus
    Level 13  
    w każdej chwili mogę nabyć nową cewkę zapłonową. Tylko pytanie po czym to widać że kuleje druga cewka? CHcialbym wiedzieć na przyszłość jak to wywnioskowałeś :)

    Pozatym druga cewka znaczy druga od strony rozrządu tak? w takim razie chodzi o cewkę Magneti Marelli bo pozostałe to Championy

    Dodano po 2 [godziny] 22 [minuty]:

    Więc tak. Podmienilem tą cewke numer 2 (Magneti Marelli) na Beru ze szrotu i silnik ma znacznie mniejsze drgania. Myslalem ze to wszystko ma jedna przyczyne ale jednak nie.

    Kolego rozwiązales mi jeden problem ;) bo silnik jesli nie spadaja mu obroty to chodzi równo nie drga kultura pracy duzo sie poprawila.

    Jednakze nadal obroty co chwile spadaja i sie podciągają do gory (w zakresie 100-150 rpm).

    Nadal po mocniejszym wcisnieciu gazu nic sie nie dzieje a po delikatnym wcisnieciu gazu silnikowi opadaja obroty. Do 500 az w konci zgasnie chyba ze go przegazuje.
  • #22
    kotuspadakus
    Level 13  
    Nikt mi nie pomoże?
  • #24
    kotuspadakus
    Level 13  
    Podmienilem przepustnice na taką 100% sprawną i sprawdzoną i niczego to nie zmienilo.
  • #25
    E8600
    Level 40  
    Jeśli masz możliwość to podmień także sterownik silnika.
    Te sterowniki lubią się uszkadzać po kilka razy z rzędu na filmiku masz przykład obniżonych pinów i powtórnej naprawy.

  • #26
    kotuspadakus
    Level 13  
    Zanim dodalem temat to wykluczylem oczywistosc jaka dotyczy stilo 1.6 103km
  • #27
    E8600
    Level 40  
    Wychodzi na to, że wykluczył kolega chyba wszystkie usterki elektryczne wiec pozostaje mechanika. Być może silnik jest zajechany lub głowica ma wypalone zawory od źle ustawionego gazu. Robił kolega pomiar kompresji na cylindrach?
  • #28
    kotuspadakus
    Level 13  
    12.5 12.5 12.4 12.3

    Usterka wystepuje na benzynie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ten ostatni cylinder raz 12 raz 12.3 moze ja cos zle robie
  • #30
    kotuspadakus
    Level 13  
    Mam 3 mapsensory na kazdym tak samo