Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1,9 JTD - Dymi na niebiesko

18 Lis 2018 10:35 708 12
  • Poziom 11  
    Witam,ma pytanie odnośnie mojego Stilo 1,9 jtd,115 KM,przebieg 250 tyś km,2002 rok.Rano jak odpale silnik to z rury wydechowej wydobywa się wielka chmura niebieskiego dymu,a silnik przez kilka sekund klepie jakby tłok uderzał w zawór dzieje się to tylko na zimnym silniku,jak już pochodzi chwile wszystko cichnie i jest ok nie kopci niema spadku mocy.Płynu ani oleju nie ubywa ani nie przybywa,jedynie co ma bardzo moim zdaniem spory przedmuch,jak odkręcę korek wlewu oleju to dmucha niesamowicie,EGR zaślepiony,wymieniony olej i wszystkie filtry,świece żarowe wszystkie nowe BOSCH,rozrząd wymieniony,dodam że kłopoty z silnikiem zaczęły się jak po wielkiej ulewie wjechałem w wodę silnik zaciągną wodę przez filtr i go zblokowało.Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 23  
    mar-kom napisał:
    dodam że kłopoty z silnikiem zaczęły się jak po wielkiej ulewie wjechałem w wodę silnik zaciągną wodę przez filtr i go zblokowało

    Znaczy silnik ci zgasł po zaciągnięciu wody, tak?
  • Poziom 19  
    mar-kom napisał:
    po wielkiej ulewie wjechałem w wodę silnik zaciągną wodę przez filtr i go zblokowało

    Zmierz ciśnienie sprężania, jeśli jest tak jak piszesz to korbowody pogięte,
  • Poziom 11  
    user64 napisał:
    mar-kom napisał:
    dodam że kłopoty z silnikiem zaczęły się jak po wielkiej ulewie wjechałem w wodę silnik zaciągną wodę przez filtr i go zblokowało

    Znaczy silnik ci zgasł po zaciągnięciu wody, tak?

    Dokładnie tak,zblokowało go,zgasł i koniec.
  • Poziom 19  
    Robiłem kiedyś takiego focusa, 2 korby krzywe po wjechaniu w wodę, w miarę nagrzewania dymienie ustaje, zimny nie spala do końca ON, ciśnienie prawdę ci powie,
  • Poziom 11  
    marek0712 napisał:
    mar-kom napisał:
    po wielkiej ulewie wjechałem w wodę silnik zaciągną wodę przez filtr i go zblokowało

    Zmierz ciśnienie sprężania, jeśli jest tak jak piszesz to korbowody pogięte,

    Też brałem to pod uwagę,ale jak się rozgrzeje silniczek pracuje równo i cicho,a z pogiętymi korbowodami byłoby raczej inaczej chyba że się mylę.
  • Poziom 19  
    mar-kom napisał:
    silniczek pracuje równo i cicho,a z pogiętymi korbowodami byłoby raczej inaczej chyba że się mylę

    Mylisz się, korba w moim przypadku podgięta była ok 2mm, dłuższa jazda z krzywymi korbami zakończy się wymianą silnika lub kompletnym remontem

    Będziesz miała różnice w ciśnieniu do 5atm. u mnie było między max 31 a min 26atm
  • Poziom 11  
    marek0712 napisał:
    Robiłem kiedyś takiego focusa, 2 korby krzywe po wjechaniu w wodę, w miarę nagrzewania dymienie ustaje, zimny nie spala do końca ON, ciśnienie prawdę ci powie,

    To by się zgadzało,rano czuć zapach nie spalonego on.
  • Poziom 19  
    Tłoki pracują 1z3 i 2z4 na którejś parze będzie różnica, pomar kompresji rozjaśni sytuację
  • Poziom 11  
    marek0712 napisał:
    Tłoki pracują 1z3 i 2z4 na którejś parze będzie różnica, pomar kompresji rozjaśni sytuację

    No to wychodzi na to że silnik do rozbiórki,w tygodniu podjadę gdzieś niech zmierzą ciśnienia,ale widzę że jest tak jak piszesz,za co z góry dziękuję

    Dodano po 2 [godziny] 14 [minuty]:

    mar-kom napisał:
    marek0712 napisał:
    Tłoki pracują 1z3 i 2z4 na którejś parze będzie różnica, pomar kompresji rozjaśni sytuację

    No to wychodzi na to że silnik do rozbiórki,w tygodniu podjadę gdzieś niech zmierzą ciśnienia,ale widzę że jest tak jak piszesz,za co z góry dziękuję

    Tak na marginesie zapytam czy bawić się w naprawę tego silnika czy lepiej kupić drugi i go założyć.
  • Poziom 23  
    W tym konkretnym przypadku ja kupiłbym inny silnik. Ale musisz sobie sam przemyśleć sprawę, bo kupienie innego silnika zawsze wiąże się z tym, że nie do końca wiesz w jakim jest stanie i jak wcześniej był użytkowany.
  • Poziom 19  
    Jak motor przed uszkodzeniem był ok i np rozrząd niedawno robiony to możesz naprawiać, jeśli będziesz robił sam to tak samo, koszty to zdjęcie czapki plus miska , robota +- 600-700zł +uszczelki i korby.
    Ale trzeba najpierw rozebrać i się przekonać czy krzywa korba nie narobiła większego bigosu.
  • Poziom 11  
    No właśnie mój silnik ma nowy rozrząd,nowe sprzęgło z dwumasą zrobić zrobie sobie to sam bo mam do tego warunki,narzędzia i pojęcie,tak więc tylko poniosę koszty za części,tym bardziej mój silnik mimo swego przebiegu zalewam go cały czas olejem Motul 5w40 i nigdy oleju nie ubywało więc szkoda mi wsadzić inny nie wiadomego pochodzenia.Trudno szukam korbowodów i naprawiam swój silnik.Dziękuję za rady browar się wam należy,jak zrobię autko to dam znać.Pozdrawiam