Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5FL - Automat szwankuje.

18 Lis 2018 22:05 243 5

  • Poziom 23  
    Witam. Mam problem z którym borykam się od jakiegoś czasu.

    Passat B5FL 130KM 2001r AVF

    Po zakupie auta w lecie 2017r. wszystko było ok. Przyszły chłodne dni i jak auto postało cały dzień to na początku po ruszeniu dziwnie zmieniał biegi. Poszarpywał ale delikatnie.
    Po przejechaniu ok 2km problem ustał.

    Padła mi skrzynia automatyczna 5hp19. Uszkodził się kosz forward. Sprzęgła nie regenerowałem. Po naprawie skrzyni niby było ok (naprawa była wiosną 2018r) po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem ten sam objaw z tym poszarpywaniem od rana.
    W dodatku czasami jak stoje np na światłach na D to czuć takie uderzenia całego samochodu.
    Czasami szarpnie autem jak zapinam z P na D.

    W między czasie stało się coś z EGRem i silnik był cały w oleju, Mechanik naprawił ale powiedział, że jeden wtrysk będzie za niedługo do wymiany bo nie ładnie się zachowuje. Po zapaleniu auta po długim postoju auto zaczyna przebierać silnikiem. Stan taki utrzymuje się około 10sek i już jest normalnie później, każde kolejne odpalenia pali na strzał od razu i nic nie świruje. Dopiero zaczyna tak robić jak postoi kilka dobrych godzin.

    Teraz przyszły chłodne dni i doszły kolejne cyrki:
    Poszarpywanie przy zmianie najcześciej 2 na 3 i z 3 na 2. Dodatkowo wyczuwalny jest LOCKUP przy 50km/h dość duży poślizg i delikatnie szarpnięcie pod koniec.
    Na ręcznej zmianie biegów wydaje mi się jak by to wszystko działo się rzadziej. Zrobi tak raz na 10-15 zmian. W trybie aurtomatycznym robi to częściej.

    Podczas gdy ujadę autem około 1km wchodzę w zakręt na 4 biegu dodając gazu dzieją się cyrki. Auto tak jak by się dusiło, robi się taki osiołek ciągnie-nie ciągnie.

    Po ujechaniu około 5km ustępują praktycznie wszystkie objawy i pozostaje tylko delikatne szarpnięcie przy zapinaniu biegu 3.
    Taki stan utrzymuje się do momentu ponownej jazdy za około 10godzin. Jeżeli do auta wsiądę wcześniej to jedzie normalnie.

    Mój mechanik nie chce podjąć się naprawy bo mówi że nie ma pojęcia co to może być a i ma tą świadomość, że mu nie zapłace za wymiane częśći które nic nie wnoszą do tematu. Jest to mój znajomy.

    Podpiął auto pod komputer i ukazały się następujące błędy:

    1. Na skrzyni 18265 Sygnał obciążenia ze sterownika silnika - sygnał nieprawidłowy
    2. Na silniku 16705 Czujnik obrotów silnika - anormalny sygnał.

    Błędy można było usunąć. Nie wiem czy się pojawiły na nowo mam auto dopiero 2 dzień po usunięciu błędów.

    Czy możecie mnie na coś nakierować od czego zacząć? Lub co podpowiedzieć znajomemu by sprawdził swoim komputerkiem np podczas jazdy?

    Jedno co mogę przypuszczać to uszkodzony przepływomierz może tutaj mieszać. Już raz miałem akcję w innym aucie. Tylko podmiana na inny pokazała gdzie był problem.

    Dzięki za jakiekolwiek chęci pomocy.
  • Poziom 35  
    michualex napisał:
    Na skrzyni 18265 Sygnał obciążenia ze sterownika silnika - sygnał nieprawidłowy
    sterownik silnika zawiesza wysyłanie sygnału o momencie obrotowym .Winą moze być
    michualex napisał:
    silniku 16705 Czujnik obrotów silnika
  • Poziom 43  
    Żeby skrzynia dobrze działała silnik musi działać poprawnie,żadne wypięte EGRy, czujniki bo tak lepiej chodzi, pojawiające się błędy w sterowniku silnika już sugerują że coś się dzieje. Nie zaszkodzi sprawdzić sterownik skrzyni czy nie pływa lub pływał w wodzie bo w tym aucie lubi się tak dziać.

    SławeK

  • Poziom 23  
    misiek-888 napisał:
    michualex napisał:
    Na skrzyni 18265 Sygnał obciążenia ze sterownika silnika - sygnał nieprawidłowy
    sterownik silnika zawiesza wysyłanie sygnału o momencie obrotowym .Winą moze być
    michualex napisał:
    silniku 16705 Czujnik obrotów silnika


    A owy czujnik w którym miejscu się znajduje w tym silniku? Wymienię sam? Już zamówiłem sobie obd bo nie będę płacił 50 za kazde podpięcie i usunięcie błędu.
  • Poziom 43  
    Czujnik obrotów jest po lewej stronie silnika na dole bloku silnika przy kole zamachowym. Czy sam wymienisz to nie wiem, czy do niego dojdziesz od góry. Ale to raczej nie on, bez niego raczej by nie palił. No chyba że jest założony tani zamiennik. Moim zdaniem jest to stary błąd albo spowodowany szarpaniem silnika z innego powodu a to już inna bajka. Pozostanie Ci udanie się do mechanika z głową a nie do kasowacza błędów. Nadal upieram się byś poszukał sterownika skrzyni i go obejrzał.

  • Poziom 23  
    Panowie poszukałem w internecie dość długo i znalazłe gościa co dokłądnie miał ten sam problem tyle że w subaru.\.

    Wszystko to samo.
    1.Szarpanie na zimnym
    2.Przerywanie na 4 biegu
    3. Przeciąganie biegu z 2 na 3

    Winowajcą u niego był filtr oleju w skrzyni. Możliwe że mój się zapchał po remoncie całej skrzyni? Albo założyli jakiś lipny.

    Podłączyłem kompa pod auto i wartości z przepływomierza nie mieściły się w normie ale po przegazowaniu i chwili pracy były w normie.
    Natomiast na trzecim wtrysku leje się za dużo paliwa.