Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1.0 benzyna - Błędy: P300 P301 P302 P303 - przyczyny / rozwiązania?

18 Lis 2018 23:25 339 5
  • Poziom 17  
    Dzień dobry

    Auto rodzinne, poczciwa Corsa C* ostatnimi czasy zaczęła narzekać na spadek mocy i "duszenie się". Mamy ODBI2; podpięte i pokazuje w ciągu miesiąca w losowej kolejności P300 P301 P302 P303 czyli wypadanie wszystkich zapłonów w różnej kolejności. Sprawdziłem (zgodnie z poradami mechaników i wątków tu na forum**)
    * po kolei wszystkie węże - te które wyglądały na sparciałe lub dziurawe wymieniłem.
    * oczyściłem dokładnie pokrywę w okolicach świec, wymieniłem świece na nowe dobrej jakości, podmieniłem cewkę na oryginalną (sprawdzoną na innym aucie***),
    * wykonałem "test mgiełki" i wszystko wygląda na świetnie działające.
    * skasowałem błędy
    Następnie pojechałem na trasę i znów na ciepłym silniku (po dłuższej jeździe) pojawia się któryś z błędów i auto traci moc; czasem na chwilę pomaga wystudzenie silnika albo wyjęcie kluczyka, ale to bardziej voodoo niż pewna sprawa.

    Czy jest jeszcze coś co mogę sam sprawdzić, albo jakaś porada której tu nie wymieniłem?

    Z góry dziękuję.

    P.S. Zawór EGR jest nieczynny, ale ponoć to zupełnie nie ma wpływu

    *nie jeżdżę tym autem na co dzień, przyjeżdżam do rodziców to staram im się pomóc. :)
    **tak, jest kilka tematów podobnych, ale albo są martwe albo zrobiłem już wszystko co mogłem wykombinować z nich
    ***po paru próbach dałem sobie spokój ze sprawdzaniem cewki, bo i tak nie wszystko się w niej da sprawdzić, a części na szrotach kosztują grosze
  • Poziom 38  
    Ciśnienie paliwa, ciśnienie sprężania, stan wtryskiwaczy.
  • Poziom 17  
    piotrekwoj1 napisał:
    Ciśnienie paliwa, ciśnienie sprężania, stan wtryskiwaczy.


    To raczej nie są rzeczy które mogę zrobić sam jeśli dobrze rozumiem. Mogę jedynie ocenić, czy paliwo idzie czy nie idzie (pamiętam w starej corsie po prostu wymieniałem pompę paliwa stąd: http://forum.samnaprawiam.com/naprawa-ukladu-paliwowego-opel-corsa-c-oraz-pochodne-vt2109.htm ) ale ciśnienie paliwa i sprężania to już raczej manometry muszę mieć odpowiednie? Czy są jakieś opcje, np przez ECU odczytaj z OpelTecha?

    Sam wtryskiwaczy chyba nie sprawdzę dokładnie, a to koszta niewielkie w stacji diagnostycznej. Jeśli nie przejdą testu to raczej wymieniać czy "regenerować"?

    leonov napisał:
    Ja zrobił bym, jeszcze raz diagnostykę, ale porządnym sprzętem, nie raz widziałem jak ELM pokazywał głupoty, albo nie wszystkie błędy.


    Diagnostyka była też na sprzęcie profesjonalnym, to samo wyświetla.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Wypadanie zapłonów może mieć kilka różnych przyczyn - uchylony EGR, słabe ciśnienie sprężania - co w sumie jest najbardziej prawdopodobne, ssanie powietrza "bokiem" przez silnik. Podobnie zużyte świece, czy zgniła izolacja na wyprowadzeniach cewki. Oprócz "błędów" trzeba przepatrzeć - czas wtrysku, przepływ powietrza, temperaturę silnika itd. Ma to LPG?
  • Poziom 17  
    Panowie, po kolei zaplanowałem różne rzeczy; na początek wymieniłem jeszcze raz świece na nowe i cewkę podmieniłem na oryginalną ze szrotu. Póki co - minął miesiąc prawie i ani razu nie pojawiło się wypadanie zapłonów, tylko co jakiś czas się EGR kontrolka błędu załącza. Nie wiem czy to przypadek z tą kolejną cewką czy voodoo, czy to rozwiązało problem, ale nie zamykam tematu. Póki co - następny mam zaplanowany ten EGR. Chyba wezmę ze szrotu również oryginał, sam go wcześniej sprawdzę i wyczyszczę. Podpowie ktoś gdzie szukań na Elektrodzie np. sprawdzenia poprawności funkcjonowania EGR?

    Nie zamykam tematu, bo nie wiem czy to już rozwiązanie problemu czy nie.