Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO V60 B5254T12, TF80SC - przy spokojnej jeździe szarpie

19 Lis 2018 13:18 792 11
  • Poziom 12  
    Witam,

    samochodzik ma przebieg zaledwie 50k km.. więc nie wiele, - samochód miał wcześniej stłuczkę.. u poprzedniego właściciela..

    Problem polega na tym że przy spokojnej jeździe - najczęściej w okolicach 60-70km/h trzęsie całą budą (na 4,3,5 biegu) - przy wyższych prędkościach jest ok, przy niskich np 40km/h obroty się delikatnie chwieją - w trybie automatycznym

    po przełączeniu na sekwencje powyższych problemów już nie ma.. na każdym biegu jest spokojnie, błędów na komputerze nie ma, po całej prasie google - wygląda na sterownik hydrauliczny skrzyni biegów - ale przed rozkręceniem mam pytania:

    - czy można to inaczej sprawdzić niż go demontując. że np nie sprzęgło...?
    - co sprawdzić po wyciągnięciu sterownika.. którym elektrozaworom należy się dokładniej przyjrzeć

    z takiej dokumentacji odnośnie szczelności znalazłem tylko http://at-manuals.com/wp-content/uploads/2016/manuals/AWTF80SC%20Manual.pdf - odnośnie badania szczelności..
  • MetalworkMetalwork
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Bardziej wskazuje na sprzęgło hydrokinetyczne, gdyż lock-up w sprzęgle zapina się od trójki i tak jak by nie trzymał.
    Ale należy zobaczyć czy w ABS nie ma błędów i w silniku. W silniku w blokach pomiarowych zobaczyć czy nie wypadają zapłony. Co do płyty zaworowej, to na nie rozgrzanej skrzynce jest ładnie, a dopiero po nagrzaniu (15-20 km) zaczyna szarpać i uderzać biegami.
  • Poziom 12  
    na zimnym jest ok, problemy zaczynały się na początku po 70km, teraz jest dużo szybciej..
    błędów w ABSie, silniku nie ma - brak wypadających zapłonów - też o tym myślałem..

    na tempomacie jest ok, na sterowaniu ręcznym czyli jedziemy na 2,3,4,5 jest ok,
    a na automacie: po prostej drodze jest ok, delikatne wzniesienie gdzie nie ruszamy nogą i nie dodajemy gazu.. obroty ciupkę spadają.. i zaczyna szarpać przez kilka sekund..
    i tak w kółko.. problemy najczęściej się czuje między 40 a 70km/h

    przy ok 40 km jak jadę spokojnie po prostej drodze, widać jak się obroty ciupkę chwieją.. minimalnie ale jednak (tak ze 100obr na minutę przy wskazaniach 1400 obrotów

    czy sprzęgło da się jeszcze jakoś sprawdzić? - bo wywalić sprzęgło to ciupkę więcej rozkręcania
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 12  
    wiec tak: faktycznie to jest na ciepłym silniku,

    błędów w tcm, ecm nie ma, elektro zawory wyglądają ok, co do sprzęgła - nie pasuje mi jedna rzecz: jak wyczyszczę zawory w myjce jest dużo lepiej.. (da się jeździć) ale nie mogę nigdzie znaleźć
    takiego przypadku - bo nijak to nie pasuje do flare/bump/harsh :/

    w bloku kalibracji skrzyni według temperatury nanosi poprawki od -100 do + 100 - co by faktycznie oznaczało jakiś problem w skrzyni.. - tylko dlaczego po czyszczeniu modułu zaworów jest lepiej..
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Jaki jest przebieg autka (benzyna czy Diesel) ?
  • Poziom 12  
    benzyna ok 50k km
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Czy robiłeś kalibrację skrzynki komputerem ? Ja robię to Delphi.
  • Poziom 12  
    hymm - delphi do tego nie podpinałem, vida 2015 ale tam tylko mogę przeprowadzić kalibrację na drodze.. ale w takim razie spróbuje w ten sposób...

    bo inny sprzęt diagnostyczny nic nie mógł w tych samochodach zrobić..
  • Poziom 12  
    dzisiaj go próbowałem trochę pomęczyć - ale bez szans.. wygląda jednak na usterkę mechaniczną

    ogólnie całość szarpie w trybie slipping mode lock-up
    na fixing lock-up jest ok (czyli w trybie sportowym)
    na zaworze SLU w trybie slipping mode jest ok 500mA

    i w sumie nie wiem na co obstawiać czy to sterownik.. - zawór lock-up? czy wyciek ciśnienia ..
    jadąc na 5 biegów dodając gaz.. obroty podskakują o ok 300.. spadając na 1000.. i zaczyna ciągnąć w trybie slipping.. -
  • Poziom 12  
    ogólnie wstępnie problem jest w lock-upie.. - tylko nie za bardzo wiem jak to powinno wyglądać kiedy slipping mode ma sie zamieniać na fixing (czyli zblokowany)

    przycierał się zawór lockup - podniosłem na nim ciśnienie o 0,1mm (może ciutkę jeszcze za mało?) - i jaki byłby wpływ zbytnio skręconego zaworka? czyli jeśli w trybie slipping przy natężeniu 1/2 ampera jeśli wejdzie z mety w lock-up i czy to by było dobre? jakie byłyby odczucia..?


    czy można to jakoś sprawdzić czy ciśnienie na lock-upie jest prawidłowe - np wpinając się np w skrzynie?
  • Poziom 12  
    zmieniłem sterownik - dorwałem nowy - ale faktycznie dalej szarpie - choć mniej..
    ale zauważyłem też że nie trzyma na podjazdach (samochód stacza się ) w trybie automatycznym na D, po przestawieniu w tryb manualny/sekwencyjny wszystko jest ok.. samochód stoi w miejscu

    wymieniłem sterownik.. - ale ten objaw nie ustępuje - czyli albo uszkodzenie mechaniczne albo regulacja.. czy ktoś wie który zawór za to odpowiada żeby to zdiagnozować? na kompie nie mam żadnych błędów etc..

    reset adaptacji też nic nie zmieniło..


    za tzw hill hold odpowiada chyba kosz C1, czyli zawór SSLC1 ale dlaczego to działa prawidłowo w trybie manualnym?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie "kręć" w elektrozaworach bo całkiem rozkalibrujesz. Daj sprzęgło hydrokinetyczne do sprawdzenia.