Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wypadanie zapłonów bmw e46

acrabm 19 Nov 2018 14:43 2895 4
  • #1
    acrabm
    Level 2  
    Witam,
    posiadam BMW e 46 320i 170km i od jakiegoś czasu mam ciągle problem z wypadaniem zapłonów (zapłony wypadają po dwa i za każdym razem inne) nie ma znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym silniku. Po odpaleniu samochodu po około 2min pokazuje się kontrolaka silniki i po podpięciu do kompa pokazuje wypadanie zapłonu. Byłem z samochodem już na różnych komputerach i cały czas pojawia się ten sam błąd, W samochodzie zostały już wymienione sondy, czujniki położenia wałka rozrządu, przewody gumowe, termostat wraz z czujnikiem temperatury, cewki, świece, sprawdzone zostały wtryski i ciśnienie, ostatnio została wyjęta i przeczyszczona przepustnica ale mimo to problem nie znikł. Czy ktoś może mi jeszcze poradzić czym może to być spowodowane?
  • #2
    helmud7543
    Level 43  
    Czy auto ma gaz? Czy wypadanie zapłonów to jedyny błąd związny z układami silnika? Czy czuć te wypadające zapłony (przerywa)? Podejrzany czujnik położenia wału korbowego ale to trzeba zweryfikować. Sonda nie ma bezpośredniego wpływu na wypadanie zapłonów, przepustnica w zasadzie żadnego, jeśli to przedlift (nappisz jeszcze jaki silnik bo jak polift i masz 4 cyl n46 to trochę bardziej skomplikowane) to przepustnica w ogóle nie pracuje na wolnych obrotach a jej nieszczelność, zabrudzenie lub awaria czuknika położenia będzie skutkować rozjechaniem dawek i nistabilnymi wolnymi obrotami.
  • #3
    acrabm
    Level 2  
    Auto posiada instalacje gazowo na ktorej pracuje o wiele lepiej niz na benzynie. Tak jest to jedyny blad zwiazany z silnikiem. Jak blad sie pojawi samochod zaczyna przerywac a w momencie przyspieszania dodatkowo trzesie cala buda. Jest to silnik 6cyl m54, brak bledow z czujnika walu.
  • #4
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    acrabm wrote:
    Witam,
    posiadam BMW e 46 320i 170km i od jakiegoś czasu mam ciągle problem z wypadaniem zapłonów (zapłony wypadają po dwa i za każdym razem inne) nie ma znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym silniku. Po odpaleniu samochodu po około 2min pokazuje się kontrolaka silniki i po podpięciu do kompa pokazuje wypadanie zapłonu. Byłem z samochodem już na różnych komputerach i cały czas pojawia się ten sam błąd, W samochodzie zostały już wymienione sondy, czujniki położenia wałka rozrządu, przewody gumowe, termostat wraz z czujnikiem temperatury, cewki, świece, sprawdzone zostały wtryski i ciśnienie, ostatnio została wyjęta i przeczyszczona przepustnica ale mimo to problem nie znikł. Czy ktoś może mi jeszcze poradzić czym może to być spowodowane?


    Z tego, co napisałeś wnioskuję, że objaw ma miejsce tylko po uruchomieniu silnika. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to spojrzałbym na to, co wydobywa się z rury wydechowej w chwili wypadania zapłonów. Jeżeli czuć benzynę, to silnik jest zalany, W samochodach z LPG, rzadko jeżdżących na Pb, spotykałem się z przypadkami cieknących wtryskiwaczy benzynowych. Po zgaszeniu silnika, paliwo pozostające w szynie pod ciśnieniem, wykraplało się przez wtryskiwacze do układu dolotowego, czego skutkiem było zalanie silnika po kolejnym jego uruchomieniu. To możemy wykluczyć poprzez odłączenie pompy paliwa, wypalenie resztek benzyny, pozostającej pod ciśnieniem w układzie zasilania i prób uruchamiania na samym gazie. Kolejne przypadki dotyczyły przedostawania się cieczy chłodzącej do cylindrów lub dolotu z winy uszkodzeń uszczelek lub pęknięć w głowicy. W takim przypadku mamy z wydechu chmurę pary w chwilę po uruchomieniu silnika i obserwujemy ubytki płynu chłodzącego. Zdarzały się również przypadki uszkodzonego sterownika silnika lub usterek w samej instalacji elektrycznej, ale tutaj już nie ma panaceum, tylko praca i cierpliwość.
  • #5
    acrabm
    Level 2  
    Wtryski paliwowe można odrzucić ponieważ były poddane sprawdzeniu i wszystkie parametry mają bardzo dobre. Uszczelkę raczej też bym odrzucił ponieważ była sprawdzana na wiele sposobów i niema podstaw by brać ją pod uwagę a do tego raczej samochód z uszkodzona uszczelką nie pracował by lepiej na instalacji LPG. Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie sterownika silnika.