Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK

19 Lis 2018 22:06 1689 20
  • Poziom 4  
    Witam,

    Mam problem z Fordem Mondeo którego zakupiłem kilka dni temu, mianowicie dojechałem nim do domu 350 km lecz na następny dzień przy minusowej temperaturze samochód nie chciał zapalić, kręcił rozrusznik ale nie chciał zapalić po czym rozładował się akumulator. Naładowałem go i już żadnej reakcji, nie kręci nic. Dodam że na autostradzie jechał 120 - 140km/h maks. nie chciał więcej, czemu? Na desce pojawiała się info

    Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK
    Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK
    Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK
    Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK
    Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK
    odnośnie świeć, komputer wykazał wtryski, gdy jechałem i zaświeciły się kontrolka od świeć samochód jak by tracił moc ale jechał, NIE DYMI co dziwne, wymieniać pompę i wtryskiwacze ? Dodam że kluczyk ponoć wyrejestrowany, bo nie zaciąga a mam dwa...Kody błędów z komputera jakie wykazało poniżej, co tu robić z autem, jakie +/- koszty naprawy ?

    ROK Produkcji: 2003

    Silnik: 2.0 TDCI

    Przebieg: 200 tyś KM z WŁOCH

    Samochód w jednych rękach 8 lat...

    Z góry przepraszam, jestem kompletnym " świeżakiem " jeżeli chodzi o takie sprawy.

    Ford Mondeo 2.0 TDCI - Brak mocy - Brak reakcji - BŁĘDY WTRYSKÓW - KLUCZYK
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Kontrolki swieca a rozrusznik nie kreci?.
    Do sprawdzenia masa przy silniku.
  • Poziom 4  
    hobbysta5 napisał:
    Kontrolki swieca a rozrusznik nie kreci?.
    Do sprawdzenia masa przy silniku.



    Zobacz ostatni błąd, samochód jak by " zapomniał " kluczyk.
  • Poziom 38  
    Wyjmij przekaźnik od rozrusznika i zewrzyj go na krótko kawałkiem przewodu. Zobaczysz czy jest jakaś reakcja. Kolejna rzecz jak ogarniesz rozrusznik to na placu powinien odpalić. To że go muliło to działał w trybie awaryjnym bez turbosprężarki o czym informował migająca lampka świecy żarowych. Ile dałeś za to cudo bo ja w czerwcu kupiłem za 1500 z 2005 r niby z padniętym silnikiem. Co najlepsze silnik jest do dzisiaj w tym aucie i lata jak oszalały na autostradzie. Ach Ci mechanicy.
  • Poziom 4  
    janek1815 napisał:
    Wyjmij przekaźnik od rozrusznika i zewrzyj go na krótko kawałkiem przewodu. Zobaczysz czy jest jakaś reakcja. Kolejna rzecz jak ogarniesz rozrusznik to na placu powinien odpalić. To że go muliło to działał w trybie awaryjnym bez turbosprężarki o czym informował migająca lampka świecy żarowych. Ile dałeś za to cudo bo ja w czerwcu kupiłem za 1500 z 2005 r niby z padniętym silnikiem. Co najlepsze silnik jest do dzisiaj w tym aucie i lata jak oszalały na autostradzie. Ach Ci mechanicy.


    Ja zapłaciłem 2,650 zł za samochód, środek jak nowy bez przetarć, no turbina raczej działa ponieważ z jedynki ruszał jak zły ale gdy zapalała się dioda, mrugała to tracił jakby moc samochód, gdzie jest ten przekaźnik, chciałem naładować akumulator a samochód jakby zapomniał kluczyków, włącza się IMOBILAZER, co widać na błędzie wyżej co podałem dlatego nie kręci.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    No to musisz zakodować kluczyki. Przy obydwu dioda na zegarku po przekręceniu świeci się czy mruga ciągle? Co do przekaźnika to podałem sposób jak sprawdzić czy rozrusznik kręci bo odpalić i tak nie odpali bo immobiliser blokuje wtryski. Przekaźnik znajduje się w puszce obok akumulatora. Mam to auto już 10 lat i padły mi wtryski oraz pompa. Zrobiłem jedno i drugie nie patrząc co jest pod autem. Jak przyszło do płukania baku to się przeraziłem stanem podwozia. No i zostałem z wtryskami i pompa z licha karoseria. Wpadłem na pomysł aby szukać idealnej budy z padniętym silnikiem. Tak trafiłem za 1.5kzł takie coś w stanie idealnym bez żadnej ryski z ESP, tempomatem podgrzewanymi siedzeniami, alufelgami. Po dwóch dniach walki z silnikiem uruchomiłem go. Mechanik mówił że silnik to trup. Po miesiącu przełożyłem pompę z mojego i wtryski dla świętego spokoju. Niestety dopóki nie skończę budowy domu to auta nie zmienię. Zresztą służy jako drugie w domu.
  • Poziom 27  
    Adas997 napisał:
    ROK Produkcji: 2003

    Silnik: 2.0 TDCI

    Przebieg: 200 tyś KM z WŁOCH

    Samochód w jednych rękach 8 lat...

    Z góry przepraszam, jestem kompletnym " świeżakiem " jeżeli chodzi o takie sprawy.

    Kolego, wszedłeś na minę.
    Błędy P1211 oraz P0251 razem to klasyka w układzie tdci - w praktyce wtryskiwacze i pompa wtryskowa do regeneracji. Jeżeli to auto miałbyś eksploatować, to nie wchodzą w rachubę żadne zamienniki i zakupy używek - wtedy to na 100% wyrzucone w błoto pieniądze. Natomiast prawidłowo zregenerowana pompa i wtryski (wytrzymują 180-200 kkm) to koszt rzędu około 5 tys. zł. Nie łudź się, że jest inaczej - nie oszukasz tego...
    Jest niewielka szansa, że przyczyną awarii układu wtryskowego jest np czujnik na listwie lub zawór IMV w pompie - ale w praktyce w układzie CR Delphi po 200 kkm pompa i wtryski są skończone. Co do wtrysków upewnisz się o tym robiąc próbę przelewową - jest tania, prosta i szybka. Ale to po uruchomieniu auta (immo).
    Rozpatrz opcję zakupu kpl. silnika z pompą i wtryskami (może być od wersji 130 lub 115 KM - to są te same silniki)- jest trochę tego na Allegro, często z rozbitków z Anglii, ale wyjecie silnika, włozenie innego, olej, płyny, sporo dupereli typu uszczelki, rurki, czujniki itd., itd, mogą spowodować, że koszt będzie też spory.
    Co do braku możliwości odpalenia (B1601) - sterownik immo stracił kod, potrzebujesz kogoś przytomnego z dobrym testerem w celu zakodowania immo.

    Jesli mogę radzić - jeżeli auto jest zdrowe i ładnie utrzymane - zastanów się, czy warto je ożywić wchodząc w regeneracje układu Delphi. Jeżeli nie stać cię na wydatek 5 tys. zł lub nie widzisz takiego sensu - pozbądź się go.
  • Poziom 38  
    Jak masz pojęcie trochę o mechanice i dostęp do podnośnika/kanału ja bym zaryzykował zrobienie pompy samemu tak jak ja to zrobiłem. Nie namawiam do tego bo każdy błąd się zemści. Zakres pracy olbrzymi z demontażem baku i czyszczeniem każdego przewodu paliwowego z osobna. Pompa pewnie opiłkuje bo dopiero po lifcie je utwardzono. Z drugiej strony tak czy siak to wypada go doprowadzić do stanu aby chociaż na planu odpalił. To tak z dnia na dzień się nie psuje jak u Ciebie. Dla mnie trochę dziwna sytuacja. Kluczyki można zakodować nawet forscanem.
  • Poziom 43  
    Co można dziś kupić za 2650? Bazę do remontu
  • Poziom 27  
    janek1815 napisał:
    Jak masz pojęcie trochę o mechanice i dostęp do podnośnika/kanału ja bym zaryzykował zrobienie pompy samemu tak jak ja to zrobiłem.
    Napisał sam, że jest świeżakiem w tej branży. Wtryskiwacze też można samemu zrobić na oryginalnych zaworkach, ewentualnie od razu końcówki wymienić, w ramach samoadaptacji dojdą do siebie.
    W pompie jeżeli poszła głowica - to wątpię czy samemu jest finansowy sens jej robienia, jeżeli sekcja niskiego ciśnienia - to tak.
    No i trzeba wiedzieć jak wymontować pompę (zakładając tzw. wieszak koła), w zależności od tego czy były opiłki czyścić układ, itd., itd.
    Delphi bez opiłkowania przeleci tylko około 200 kkm, mało kiedy więcej - a skoro taki ma przebieg, to prawdopodobnie nie opiłkował... Opiłkujacy miały dużo mniejsze przebiegi. Ale to marne pocieszenie ...
  • Poziom 4  
    Powiem tak samochód zakupiłem z komisu od właściciela który go miał, wstawił do kolegi jak twierdził, czy naprawiać to wszystko, komis powiedział żebym szedł do adwokata że nie zwróci mi żądnych pieniędzy, czy warto walczyć o to?
  • Poziom 38  
    andrzej20001 napisał:
    Co można dziś kupić za 2650? Bazę do remontu


    Ja się dziwię że ludzie to kupuja w dobie internetu gdzie jest praktycznie wszystko a na temat Mondeo powstala masa informacji. Jak pisałem swój miałem 10 lat i wymieniłem dwa wtryskiwacze i alternator oraz piasty tyl i dwumase jak na 10 lat to bardzo mało. Mam jako drugie auto Lagunę 3 wiele młodsza i silniejsza a i tak wolę jeździć mondeo. Czy kupiłbym dzisiaj mondeo MK3 na pewno nie. To co zostało już ma takie przebiegi że wszystko co drogie może się zepsuć z dnia na dzień jak u założyciela tematu.

    wojciechjanusz napisał:
    Opiłkujacy miały dużo mniejsze przebiegi. Ale to marne pocieszenie ...


    Mój sypnął opiłkami przy 290tys km.
  • Poziom 4  
    Jutro ma przyjechać mechanik co zajmuję się Fordem ma zakodować kluczyki i stwierdzić co dalej z samochodem.
  • Poziom 43  
    Auto z komisu jak masz rachunek od nich jest do zwrotu. Jak umowa jest na własciciela auta to mozesz im skoczyc
  • Poziom 4  
    andrzej20001 napisał:
    Auto z komisu jak masz rachunek od nich jest do zwrotu. Jak umowa jest na własciciela auta to mozesz im skoczyc


    Zakupiłem go od komisu na podstawie Faktury
  • Poziom 43  
    To oddaj w ramach rękojmi. Idz do starostwa do rzecznika uokik pomagają za free. Adwokat wiecej niż auto
  • Poziom 4  
    andrzej20001 napisał:
    To oddaj w ramach rękojmi. Idz do starostwa do rzecznika uokik pomagają za free. Adwokat wiecej niż auto


    Był dziś mechanik, z diagnozował problem oraz zaprogramował kluczyk, samochód odpalił po wtrysku " plaka " zrobiłem dziś 150km bez problemu chodź na pewnych odcinkach brakowało mu mocy oraz gasł, do wymiany 4 wtryski oraz pompa do sprawdzenia zgodnie z prawem, naprawy będę wykonywał na koszt sprzedającego i udam się ze wszystkimi materiałami do sądu...Uzyskałem już wszelkie informacje na ten temat.
  • Poziom 31  
    Oddaj to auto jak najszybciej- mój byl 2002 rok.
    A oto co wymieniłem - sprzęgło z dwumasa, wtryski 2 razy czyszczenie ukladu paliwowego, piaste tylnego koła lewa prawa, rozrusznik kilka razy wyciagany i czyszczony(syf ze sprzegla), plus regeneracja. Doły drzwi rdza. A i najwazniejsze pasek PK alternatora z czasem dorovisz sobie klucz do luzowania bo napinacz, rolka, koło pasowe bedzie do wymiany.
    Wszystko wykonałem sam - ale części musiałem zakupić.
    Przyjemność jazdy wygoda foteli plus spalanie - bardzo miło wspominam.
  • Poziom 38  
    Adas997 napisał:
    naprawy będę wykonywał na koszt sprzedającego i udam się ze wszystkimi materiałami do sądu...Uzyskałem już wszelkie informacje na ten temat.


    To trochę się sprzedający zdziwi. Czy nie lepiej iść i powiedzieć że chcesz zwrócić auto i przedstawić całą sytuację niż ciągać się po sądach? Swoją drogą chyba potrzebujesz jeszcze rzeczoznawcę do tego wszystkiego.
  • Poziom 43  
    Finalnie koszty i nerwy nie warte.
  • Poziom 31  
    Oj tak. Nawet jeżeli uklad paliwowy naprawi i jakimś cudem nie będzie sypalo opilkami - to jakość paliwa jeżeli natrafi w swojej okolicy na" gorszy sort " zajedzie mu wtryski.
    Chociaż pozytywnie można ocenić blok silnika - rzadkie przypadki uszkodzenia.
    Do autora jezeli mogę dodać - slabe wspomaganiu układu kierowniczego = cieknaca pompa wspomagania dostaje się do niej powietrze przez uszkodzoną uszczelkę - można zrobić ale to też częsty problem w nich występujący, ja wymieniłem sobie uszczelniacze i dorobilem uszczelkę ze starej dentki od dostawczaka.
    Pozdrawiam.