Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia Fiat Citroen - Sprzegło Valeo - które wybrać..??

20 Lis 2018 09:50 321 13
  • Poziom 14  
    Samochód to Lancia Zeta 2,0 Turbo benzyna z roku 1996. Van bliźniak Citroena Evasiona Peugeota 806 i Fiata Ulysse.

    Muszę zmienić sprzęgło. Oczywiście chcę to to zrobić jak najtaniej, omijając chińskie tanie zamienniki.

    Wg katalogu EPER w moim samochodzie (po VIN) zastosowano sprzęgło o następującym numerze katalogowym:

    FIAT 9567718080

    Znalazłem w internecie sprzęgło Valeo które mu odpowiada VALEO 821083 ale jego cena powala...

    W innym miejscu znalazłem kolejne sprzęgła, które w zastosowaniach także mają moje auto: VALEO 821334 oraz SACHS 3000 951 255

    Wszystkie mają dokładnie takie same parametry w kartach...

    W czym zatem są różnice..?? Gdzie jest haczyk..??

    Między VALEO 821083 a VALEO 821334 oraz SACHS 3000 951 255 jest przepaść cenowa... prawie 700zł,- !!!!


    Czy ktoś może mi dać jednoznaczną odpowiedź..?

    Aha - jakby to pomogło - VIN mojej Lancii to: ZLA22000012111170
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    W orginale masz Valeo. Są jakies "dziwne Valeo " podobne regenerowane stąd tańsze . Montowałem teń tańszy produkt i nie miałem problemów
  • Poziom 14  
    Tzn te tańsze o 700zł,- Valeo to jest z wyprzedaży jakiejś włoskiej hurtowni. Generalnie jakby na wagę.
    Moje pytanie jest takie czy sprzęgło VALEO 821334 (lub ewentualnie SACHS 3000 951 255) na pewno odpowiada sprzęgłu VALEO 821083 (FIAT 9567718080)

    Bardzo to ważne, bo wymieniam w tym aucie cały silnik. Mam go aktualnie na "stole" i chcę zmontować wszystko do kupy przed montażem do auta. Nie mam podnośnika i wymiana silnika odbędzie się na podłodze. Da się, jednak to gehenna i wolałbym nie mieć"przyjemności" powtórnej roboty po zamontowaniu silnika...
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    jak z wyprzedaży to bierz
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Proponuję kontakt z Valeo. Może trafisz na handlowca, który wie tyle, ile wyczyta w katalogu, ale jest szansa uzyskania szerszych informacji.
    Kiedyś analizowaliśmy podobny temat. Nie pamiętam, jakiego modelu pojazdu dotyczył, ale sprzęgło mechanicznie pasowało, natomiast jedno było dedykowane do pojazdów dostawczych i miało inne parametry tłumika drgań skrętnych - dostosowanie do większych obciążeń. W teorii zastosowanie takiego sprzęgła w osobówce mogło mieć negatywny wpływ na komfort (zwiększone odczucie wibracji silnika) podczas przyspieszania. W praktyce trudno powiedzieć, na ile jest to odczuwalne. Sprawa subiektywna.
  • Poziom 14  
    NO i skontaktowałem się z Valeo Polska... I nawet szybko odpisali...
    Niestety piszą co następuje:

    "....Jeżeli założymy, że numer FIAT 956771808 jest numer oryginału to przekłada się na zestaw 821083 - Kit 3P - tarcza, docisk i łożysko. Biorąc pod uwagę VIN ZLA22000012111170, Lancia Zeta 2.0 Turbo, 147 KM , wychodzi również ten sam zestaw i on opasuje do Pańskiego auta.
    Natomiast zestaw 821334 jest stosowany do Lancia ZETA 2.0 16V, ale która ma 132 KM i była produkowana od 1998 r.
    W związku z czym różnica pomiędzy zestawem o referencji 821083 a 821334 jest, taka, że mają zastosowanie do aut o różnej ilości koni mechanicznych i rocznikach produkcji.
    Jeżeli chodzi o zestawy firmy SACHS, nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć, jaki zestaw tej firmy będzie pasował do Pańskiego samochodu, gdyż nie mamy wglądu do produktów konkurencji.

    Pozdrawiam,

    Justyna Oleszczuk-Jakubik
    .... "

    Ja rozumiem, .. tyle, że mnie na takie sprzęgło nie stać a nie znalazłem tego numeru na wyprzedażach czy nawet na alledrogo ...
    845zł,- to tyle cała moja Lancia jest warta.. ;-)


    Z powyższej korespondencji wynika, że nie pasuje... ale... w niektórych katalogach różnych hurtowni i tzw crossach pasuje... Nic z tego nie rozumiem.

    Idąc tropem sprzęgła SACHS 3000 951 255 powinno pasować. W katalogu firmy SACHS na ich stronie SACHS aftermarket sprzęgło o tym numerze pasuje do większości wersji Evasiona, Ulysse, Zety i 806 a nawet Scudo czy to do diesli, turbodiesli także benzyny 16V i do mojego RGX 2,0 Turbo.

    Brać SACHSA..? Mogę go mieć za 167zł,- komplet z łożyskiem...
    Czy odpuścić i szukać dalej Valeo..?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Bierz co ci pasuje - na pewno da się zamontować i będzie działać a że od słabszego silnika....... na pewno całej mocy nie używasz albo bardzo rzadko więc wytrzyma.
  • Poziom 14  
    Mnie się też tak wydaje, ze 2mm na średnicy tarczy czy docisku nie wiele zmienią jednak z doświadczenia wiem, że oprócz średnicy to jeszcze jest ważna np wysokość docisku czy nawet samego łożysko oporowego. Kiedyś miałem tak przypadek w starej Zastavie 1100. Kupiliśmy sprzęgło od Ritmo 1,1 - z tym samym silnikiem i niby tą samą skrzynią biegów a okazało się, że docisk był 4mm niższy od starego fabrycznego i był klops.
    Właśnie o to mi chodzi. No i plus jeszcze rozstaw śrub mocujących docisk do koła zamachowego. Części z wyprzedaży mają to do siebie, ze nie da się ich potem zwrócić / reklamować. Dla mnie nawet te 167zł,- to spora kasa.

    Co do tego sprzęgła SACHS to w jego krosach podają zarówno sprzęgło Valeo 821083 jak i 821334 co w moim mniemaniu oznacza, że oba są takie same.... czyli powinny mieć takie same wysokości, średnice, rozstaw śrub mocujących do zamachu oraz ilość wieloklinów na wałek sprzęgłowy.
    Ciekawe to, bo wg EPER'a każdy z zespołów napędowych swoje sprzęgło, itd - tu jakby jedno jest do wszystkich oprócz HDi (Jtd)...
    Czyżby SACHS zrobił jedno uśrednione sprzęgło z większą ilością otworów montażowych dla kilku różnych wersji silnikowo - skrzyniowych..?

    Sorry, że tak marudzę ale to nie maluch czy seicento, że łatwo zdjąć skrzynię i wymiana sprzęgła to pikuś. Wiem, że są też bardziej upierdliwe auta ale jak pisałem nie mam dostępu do podnośnika i wszystko muszę zrobić samemu z poziomu podłogi.... ;-)
  • Moderator Samochody
    moonchild napisał:
    to nie maluch czy seicento, że łatwo zdjąć skrzynię i wymiana sprzęgła to pikuś. Wiem, że są też bardziej upierdliwe auta ale jak pisałem nie mam dostępu do podnośnika i wszystko muszę zrobić samemu z poziomu podłogi.... ;-)


    Chyba jeszcze nie wyciągałeś skrzyni w Seicento :)
  • Poziom 34  
    MakroSerwis napisał:
    moonchild napisał:
    to nie maluch czy seicento, że łatwo zdjąć skrzynię i wymiana sprzęgła to pikuś. Wiem, że są też bardziej upierdliwe auta ale jak pisałem nie mam dostępu do podnośnika i wszystko muszę zrobić samemu z poziomu podłogi.... ;-)


    Chyba jeszcze nie wyciągałeś skrzyni w Seicento :)


    Widzę, że kolega również po takiej operacji :D