Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane ll - błąd DF114, brak mocy...

20 Lis 2018 22:06 411 7
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z moją meganką, a dokładnie auto się porusza jak by nie działała turbina i jest błąd df114 - REGULACJA ZAWORU RECYRKULACJI EGR ZAWÓR ZABLOKOWANY, na wolnych obrotach turbina działa normalnie, gdy dodam na postoju ostro gazu to turbo tłoczy, węże robią się twarde, a przy prawie maksymalnych obrotach widać lekkie uchylanie się zaworu upustowego, już nie wiem co robić?

    - Wyczyszczone i wymienione 3 zawory EGR.
    - Sprawdzona wiązka.

    Dodam jeszcze, że w aucie nie zapala się żaden czek, ani błąd!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Rocznik ?
    Silnik ?
    Co było wczesniej robione ?
    Parametry EGR ?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Rocznik 2003
    Silnik 1.5 dCi
    Czyszczony i wimieniany EGR
    Sprawdzona instalacja
    Kasowane błędy
    Wimieniany świece żarowe (100%sprawne na dzień dzisiejszy)
    I cały czas ten sam błąd
    DF 025 połączenie jednostki diagnostycznej podgrzewania wstępnego
    DF114 regulacja zaworu recyrkulacji EGR
    (Zawór zablokowany)

    A zapomniałem powyżej 3.5tys obrotów auto odzyskuje moc i jedzie normalnie
  • Poziom 31  
    Jesli chodzi o df025 to nie tylko sygnalizuje przepalona swiecę ale równiez problem modułu świec żarowych i jego połączeń z ECU silnika . Do zrzucenia zderzak lub nadkole i kontrola instalacji pod kątem ciągłości przewodzenia pomiędy modułem i ECU silnika - ew. wymiana modułu. Uwaga. Przy tym błędzie swiece na pewno nie grzeją .
    DF114 - zawory EGR które montowałeś były nowe chińskie czy używane oryginalne :?:
    Czy po każdej wyminaie EGR była robiona jego adaptacja :?:
    Czy problem mocy jest na pewno zwiazany z EGR :?:
    Wyjmij EGR - upewnij się że jego talerzyki przylegaja szczelnie do obudowy ( są zamknięte)- załóż z powrotem zawór .
    Nie zapinaj złącza elektrycznego zaworu - będzie bład ale na nic nie wpływa . Sprawdź osiągi na drodze, jesli OK - Wymień zawór na sprawny - oryginalny - nie chińczyk . Wykonaj jego adaptacje po założeniu .
  • Poziom 9  
    EGR-y były używane ale orginalne zakładane adaptacji jako takiej nie robiłem bo mam program Delphi tam nie widziałem takiej opcji
    EGR jest zaślepiony na tej cienkiej rurce zamyka się na 100%
    Czy brak mocy jest przez EGR tego nie wiem właśnie szukam co jest tego przyczyną
    Świece raczej grzeją bo auto ładnie pali nawet przy minusach
  • Poziom 20  
    Witam . Palić może dobrze bo na razie nie ma jeszcze takich minusów, a wystarczy że jedna świeca nie jest sprawna i posypie tym błędem.
    Jeśli EGR zaślepiony to nie ma wpływu na moc , a na ekologię.
    Moim zdaniem turbo za późno wstaje , na początek poszukał bym nieszczelności w podciśnieniu i sprawdził parametry w czasie rzeczywistym .
  • Poziom 9  
    Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
  • Poziom 31  
    Grzesiek198600 napisał:
    Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów

    Jeśli problem wystapił sam - bez niczyjej ingerencji, EGR nie przepuszcza spalin , turbo jest z stałą geometrią ( silnik 80 km), nie ma przepływomierza , czujnik ciśnienia w kolektorze nie pokazuje pogody , układ doładowania jest szczelny , wtryskiwacze sa sprawne ( dają prawidłowa dawkę ) , silnik ma prawidłowa kompresję , uklad wydechowy nie jest przytkany, układ dolotowy powietrza jest drożny to postaję przyjżeć się turbinie :D
    P.S. Te silnik bez sprawnego układu grzania świec żarowych potrafią palić dobrze do ok . -5 St.C , potem już nie :cry: