Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujniki powietrza do sterownika PLC

21 Lis 2018 00:24 300 9
  • Poziom 8  
    Dzień dobry,

Jestem studentem elektrotechniki i w tym semestrze muszę napisać pracę dyplomową inżynierską.
    Temat mam związany z pomiarem jakości powietrza. Chciałbym tą pracę zrealizować w oparciu o sterownik PLC (s7-1200 albo LOGO), lecz zajęć ze sterowników PLC nie mieliśmy dość dużo.
    W założeniu mam pomiar 3-4 wielkości z niżej podanych:
    CO - Tlenek węgla
    O3 - Ozon
    NO2 - Dwutlenek azotu
    PM2.5 - Pył zwieszony
    PM10 - Pył zwieszony
    SO2 - Dwutlenek siarki

Czy w ogóle istnieją czujniki mierzące te wielkości i nie kosztujące dużo(około 100 zł), które mógłbym zastosować w sterowniku PLC? I czy implementacja tych czujników nie byłaby zbyt skomplikowana?
    Czy lepiej byłoby realizować tą pracę na mikrokontrolerze AVR? Choć ja jestem bardziej przekonany do sterownika PLC.

Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Co do realizacji, skłaniałbym się w stronę mikrokontrolerów. Nie wiem do końca jak jest w S7-1200, ale raczej tak jak w Logo, czyli nie obsługuje żadnej z form transmisji cyfrowej(używanej w czujnikach). Jest co prawda możliwość pracy z wejściami analogowymi 0-10V oraz 4-20mA, ale nie sądzę, byś znalazł jakieś czujniki (biorąc pod uwagę to, że nie chcesz wydać dużo). Te na standard przemysłowy pewnie swoje będą kosztować.

Co do czujników, jak chcesz tanio, to możesz przejrzeć ofertę botlandu, tam mają dość sporo takich tanich czujników (z naciskiem na tanich w ogóle, nie koniecznie na tym portalu). Wszystkich tam z pewnością nie znajdziesz, ale może to będzie jakiś odnośnik do dalszych poszukiwań.
  • Poziom 24  
    Proponuję użyć moduł arduino, będzię łatwiej, taniej i w internecie można znaleść mnóstwo pomocnego oprogramowania.
  • Poziom 24