Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai i30 II - Stuki podczas jazdy przy maksymalnie skręconych kołach.

21 Lis 2018 15:05 420 3
  • Poziom 23  
    Niestety, diagnozuję trochę zdalnie. Użytkowniczka auta przekazała coś takiego...

    Podczas jazdy ze skręconymi kołami, coś stuka. Niezależnie czy skręt w lewo, czy w prawo. Kierunek jazdy także nieistotny, dzieje się tak zarówno podczas jazdy do przodu i do tyłu...

    Auto było w serwisie. Obejrzane na podnośniku. Przeguby ok, maglownica ok, amortyzatory ok. Panowie nic nie znaleźli i rozłożyli ręce.

    Według użytkowniczki objawy najbardziej podobne są do tych, jak podczas zimy koło ociera o śnieg w nadkolach. Słychać szuranie i czuć także na kierownicy.

    Jakieś pomysły?
  • Poziom 23  
    może opony zmieniła na zimę na większe i trą przy skręcie po osłonach
  • Poziom 23  
    pcunit napisał:
    może opony zmieniła na zimę na większe i trą przy skręcie po osłonach


    Nie, opony jeszcze nie zmienione.
    Pytałem o to, w kontekście chociażby niedokręconego koła.
  • Poziom 37  
    Łożyska w piastach, górnych poduszkach amortyzatorów, klocki hamulcowe ?
    Ja sobię tak to tłumaczę: skręcając masa samochodu chce do przodu, ale koła ciągną w bok. Jakikolwiek luz przy tym konflikcie interesów będzie miał prawo się odzywać.
    W peugeocie kiedyś coś stukało, co nie wiem, ale rozbieraliśmy co się dało. Przy końcówce drążka kierowniczego, rozpiętego, dało się wyczuć przeskok w maksymalnym wygięciu sworznia. Coś podobnego miałem przy zatartym sworzniu wahacza. Szarpaki i inne cuda tu raczej nic by nie dały - był zatarty, ale sztywny, za sztywny, i obrót czy wyboje powodowały stukanie. Jako tak luzu nie miał.
    K3 napisał:
    Auto było w serwisie. Obejrzane na podnośniku. Przeguby ok, maglownica ok, amortyzatory ok. Panowie nic nie znaleźli i rozłożyli ręce.
    Ja to wyczułem dopiero po rozebraniu, odłączeniu elementów zawieszenia od siebie. Tak w całości, na oko, też było ok.
    K3 napisał:
    Według użytkowniczki objawy najbardziej podobne są do tych, jak podczas zimy koło ociera o śnieg w nadkolach. Słychać szuranie i czuć także na kierownicy.
    Łożysko tył, ale stożkowe. Luz prawie niewyczuwalny, ale w zakręcie był stuk i szuranie szczęk o bęben, kiedy na łożysku kosiło się na bok piastę z kołem.
    K3 napisał:
    Pytałem o to, w kontekście chociażby niedokręconego koła.
    Znajomy z forum kiedyś podobnie pytał :) Rzeczywiście niedokręcił... ale serwis ??