Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.9 TDI - Uszkodzony podgrzewacz płynu chłodniczego.

21 Lis 2018 15:38 399 9
  • Poziom 15  
    Witam.

    Skoro że ostatnio temperatury zaczęły schodzić poniżej 0 postanowiłem sprawdzić czy w moim mk3 działa podgrzewacz płynu chłodniczego bo bardzo długo się nagrzewa na obtotach jałowych (wiadomo szyby zamarzniete).
    Podpiąłem kabel i okazało się że podgrzewacz nie odpali bo nie ma spełnionego żadnego warunku:
    Golf III 1.9 TDI - Uszkodzony podgrzewacz płynu chłodniczego.
    Silnik był uruchomiony, zimny a temperatura na zewnątrz była ok -1 C.
    Dodam że gdy uruchomiłem test (kilka dni wcześniej) to słychać z pod maski że przekaźnimi się załączały i światło lekko przygasało.
    Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać?
    Dodam że gdyby dany warunek nie był spełniony to wiadomo gdzie szukać, a tu same "jedynki" 😂
    Silnik to 1Z ale z takim samym komputerem 16bit od AHU po przemapowaniu.

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    temp płynu 29,7-?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Witam . Nie zostało coś skopane przy tym przemapowaniu bo rzeczywiście tych jedynek za dużo .
  • Poziom 15  
    - Świeć nie spawdzałem ale i tak zbyt dużo warunków jest nie spełnionych by się włączyły.

    - Płyn miał taką temperature bo zdjęcie robiłem jak już silnik chwile pracował ale było tak samo jak na zimnym z tym że w grupie 12 do ok 10 stopni wody było mniej jedynek.

    - Ten komputer pochodzi z innego auta i nie zmam jego historii, tj. co było w nim dłubane. Ewentualnie mogę podłączyć oryginalny ale z tego co pamiętam, wiosną tego roku było podobnie.

    Dziś podłączyłem kabel o sprawdziłem błędy silnika i był tam błąd:
    Golf III 1.9 TDI - Uszkodzony podgrzewacz płynu chłodniczego.
    Ten błąd był także na innym alternatorze który był wcześniej.
  • Poziom 20  
    To sprawdź kolego ciągłość przewodu sygnałowego z alternatora do sterownika - pin 39 i jakie jest ładowanie. Jeśli wszystko jest w porządku to jest opcja że oba alternatory uszkodzone albo coś z tym sterem nie tak.
  • Poziom 15  
    Z alternatora D+ dobrze pamiętam?
  • Poziom 20  
    Jakie masz tam symbole ?
    Jak się nie mylę to W albo DF
  • Poziom 34  
    Zmiana sterownika bez sprawdzania czy on obsługuje odpowiednie wątki to jest kluczowy błąd. ECU 16bit jest lepsze do zmian map zapłonu, ale po co jest potrzebne w Golf III 1.9 TDI 1Z?
    Jedź do czego człowieka, co ten sterownik robił i niech szuka przyczyny, dlaczego podgrzewacz nie działa.
    P.S. nie każdy AHU miał podgrzewacz.
  • Poziom 15  
    Witam.

    Tak jak mówiłem, nie znam historii sterownika ani kto go przerabiał.
    Napisałem też że ma 16bit tak jak i oryginalny (w latach ok 95-96 zaczeli pakować 16bitowce do 1Z)
    Golf III 1.9 TDI - Uszkodzony podgrzewacz płynu chłodniczego.

    Przejście z alternatora do pinu 39 na złączu ecu jest prawidłowe.

    Na oryginalnym sterowniku sytuacja wygląda podobnie.
    Golf III 1.9 TDI - Uszkodzony podgrzewacz płynu chłodniczego.
    Golf III 1.9 TDI - Uszkodzony podgrzewacz płynu chłodniczego.