Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira; Z16XEP - Napięcie czujnika położenia wału korbowego

tymonolk 21 Nov 2018 21:17 5448 17
Tespol
  • #1
    tymonolk
    Level 6  
    Witam forumowiczów. Mam problem ze swoją Zafirą. Pojawia się ciągle błąd p0335-20. Sprawdzone 3 czujniki wału oraz 3 czujniki wałka rozrządu. Auto dochodzi maksymalnie do 4.5tys. obrotów, a następnie zapal się check i maksymalnie 3 tys. obrotów. Sprawdzony został przewód do czujnika wału i jest przejście prądu. Jeżeli chodzi o napięcie czujnika wałka to wynosi 5V DC, natomiast czujnika wału 0.02 do 0.09V DC. Napięcie sprawdzone na wtyczce oraz na wyjściu ze sterownika. Dodam, że rwzystancja wszystkich czujników jest w porządku. Czujnik wału jest indukcyjny natomiast wałka typu halla. Czy siedzi komputer? Pozdrawiam.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Czujniki tylko siemens . ECU tez dość czesto ulega awarii
  • #3
    tymonolk
    Level 6  
    Czujniki założone z orginału, Delphi. Czy na wtyczce czujnika wału korbowego powinno być napięcie 5V tak jak na wtyczce czujnika wałka rozrządu?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód zapala i pracuje w trybie awaryjnym, natomiast po wypięciu czujnika wału samochód nie odpala.
  • Tespol
  • #4
    Makxio
    Level 18  
    Hi,

    Czujnik wału to zwykly czujnik indukcyjny (cewka) nic wiecej,
    Rezystancja takiego czujnka w temp ok 20 stopni to pomiedzy 1,8 a 2,8 kom.

    Problemem moze byc to, ze kable od czujnika walu do sterownika moga miec gdzies przebicie/przywarcie do plusa lub masy. Najlepiej daj "byjpasik" bezposrednio od czujnika do sterownika. Uwazaj koniecznie na kolejnosc przewodow, czyli ktory pin czujnika wału wchodzi na odpowiedni mu pin w sterowniku.

    Jesli blad dalej bedzie sie pojawial (a jestes pewien tego czujnika) to obstawiam sterownik.

    M
  • #5
    Trawik
    Level 26  
    Standard . Sterownik do robienia..Temat do ogarniecia
  • #6
    tymonolk
    Level 6  
    Witam Panowie. Rezystancja wszystkich 3 czujników wynosi w przedziale 2.22k do 2.68k. Kabel od czujnika położenia wału puściłem bezpośrednio ze sterownika do czujnika i dalej to samo. Po usunięciu kabla także mieżyłem jakie napięcie wychodzi na czujnik i po ustawieniu na DC pokazuje 0,00V
  • #7
    Makxio
    Level 18  
    Hi,

    Mysle, ze kolega Trawnik już rozwiał Twoje wątpliwości.

    Napięcia stałego nie masz za bardzo co tam szukać, czujnik w momencie gdy silnik pracuje wydaje z siebie kilka woltów napięcia zmiennego, z racji ze nie jest to do końca czysty sinus to niektóre woltomierze AC mogą mieć problem z poprawnym pomiarem takiego napięcia. Wymagany jest TrueRMS.


    M.
  • #8
    tymonolk
    Level 6  
    Serdeczne dzięki za podpowiedzi. Sterownik idzie do naprawy, zobaczymy co i jak. Dam znać po odbiorze. Pozdrawiam.
  • #9
    tymonolk
    Level 6  
    Czy jak kupie sterownik o takich samych nimerach z pinem to pozostaje tylko zaprogramowanie go czy trzeba jeszcze coś więcej robić?
  • #10
    jacek1 27
    Level 12  
    Najlepiej kup wylogowany albo z pinem i sam wylogujesz OPCOMEM lub TECHEM. Logujesz swoim pinem do auta i tyle.
  • #11
    tymonolk
    Level 6  
    Dzięki kolego za info. Pozdrawiam
  • #12
    tymonolk
    Level 6  
    Witam ponownie. Sterownik zmieniony, ale dalej występują problemy z czujnikiem wału korbowego. Jedynie, o ile to ma znaczenie, podczas wyrzucania błędu zapala się nie kontrolka check, ale auto z kluczykiem. Błąd jaki pokazuje to p0335. Dodam, że błąd wywala jak potrzyma się samochód na obrotach powyżej 4000. Następnie osiąga maksymalnie 3500 obrotów lub czasami gaśnie. Czasami jest także tak, że po zgaszeniu samochodu i ponownym uruchgomieniu nie ma blędu w pamięci sterownika.
  • #13
    Makxio
    Level 18  
    Hej

    Jesli masz cos takiego jak oscyloskop (lub znasz kogos kto ma) to zerknij na zalacznik.

    Moze masz problem z kolem zamachowym i czujnik wału cos zle odczytuje, proponuje, zebys oscyloskop podlaczyl przy samym sterowniku.

    Czym obroty wyzsze tym napiecie z czujnika wyzsze.

    M.
  • #14
    tymonolk
    Level 6  
    Dzięki za materiał. Postaram się ogarnąć koloś z oscyloskopem.
  • #15
    tymonolk
    Level 6  
    Witam ponownie. Nie kontaktowałem się jeszcze z mechanikiem, ale dzisiaj podmieniłem czujnik wału, oryginalny, ze sprawnego samochodu. Niestety jest jeszcze gorzej. Najlepsza sytuacja jest na zamienniku z Delphiego. Najgorsze jest to, że przed wymianą głowicy i pierścieni wszystko było ok, natomiast po naprawie zaczęły się dziać cuda z tym wywałeniem błędu p0335-20.
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Na moje masz padnięty czujnik wałka rozrządu dlatego nie możesz go wkręcić powyżej 4500 obrotów. Błąd błędem ale sprawdź to co napisałem.
  • #17
    tymonolk
    Level 6  
    Muszę znaleźć mechanika z oscyloskopem, może w weekend ogarnę. Aktualnie w samochodzie oryginalny, stary czujnik wałka rozrządu. Mam też dwa zamienniki, jeden kupiony w Oplu z FACET i drugi z Valeo, ale na dwóch bez jakichkolwiek zmian. Sprawdzałem i prąd (5V) dochodzi do czujnika wałka rozrządu. Zastanawiam się czy może być coś nie tak z głowicą po regeneracji? Do auta wskoczyła kompletna głowica po regeneracji, jedynie koła wałków zostały przełożone ze starej głowicy.
  • #18
    grzes7113
    Level 11  
    Witam, czy kolega poradził sobie z problemem? Walczę u siebie z identyczna usterką.