Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wymiana pralki + dokupienie suszarki

CODICO 23 Nov 2018 13:11 1791 17
Bosch
  • #1
    CODICO
    Level 11  
    Czesc,
    Po lekturze forum widze ze ostatnie tematy dotycza sprzetu z nizszej sredniej polki ja szukam deczko czego innego.
    Mam szczescie do pralek: pierwszy polar działał 20 lat i mógłbym go dalej naprawiać (miałem dostep do czesci we Wro) i pewnie bo pojeździł ale wpadł mi tanio prawie najwyzszy model Mastercooka (defacto Fagora bo mam same włoskie i hiszpanskie czesci) który działa juz od 2001 roku i to od 10 w rodzinie 5 osobowej. Jeździ codziennie conajmniej 1 raz ale od dłuższego czasu zaczyna sie rozpadać. Przelutowałem juz płytke, naprawiałem system układania prania, wymieniałem pompę, wczoraj padł znów programator. Widac 17 lata to kres dla PFE1100P.
    Miałem szczęście i chce spróbować tak samo teraz.
    Obie stare pralki były prawie najdrozszymi modelami danego producenta na rynku w danym czasie (polar kupiony za dolary tez :) ) . Nie miały zbednych bajerów ale były wołami roboczymi bez nadmiary elektroniki i mocnymi podzespołami. Obserwowałem padające Amice, tanie LG rdzewiejace i zalewajace mieszkania i taniego Whirpoola który niedopierał. To wszystko kilkuletnie pralki po circa 800-1000 pln które sie przewineły w rodzinie. Nikt ich nie chciał naprawiac.
    Mówicie że trzeba wymieniac łożyska. Nie robiłem ich w żadnej z moich pralek. Tak, hałasują, ale nie ma luzów, Mastercook (defacto Fagor) kreci sie bez problemu do 1100 obrotów codziennie i przy tej predkosci głosniej hałasuje juz silnik niz bęben.
    Zadania:
    - wyższa półka bez zbędnych bajerów, ma szybko i dobrze prac codziennie duze ilosci prania w tym cięższe pościele, pledy, koce (Mastercook dawał rade ale pojedynczo),
    - ma podziałać lata, moge cos połatac co jakis czas wiec chetnie z dobrym dostepem do cześci,
    - ma byc dosć cicha i oszczędna, woda w domu jest zmiekczana wiec to mozna brac pod uwage,
    - moja zona nie uzywała nigdy programów dla konkretnego typu tkanin poza pranie intensywne, standardowe i temperatura. Podobna logika oczekiwana tutaj moze plus szybkie pranie czy posciele lub koce. Jesli bedzie cos wiecej ok ale lepiej aby nie trzeba było studiowac wikipedii aby jej uzywac.
    Do pary obok chce postawic suszarke która da rade przeróżnym materiałom i tej duzej ilosci prania. Ostatnio pranie nie jest problemem ale koniecznosc codziennego prasowania sterty cichów nastolatków. Sami to robią ale narzekają że mogą chodzic w pogniecionych ciuchach ja wole aby wyglądali po ludzku :)
    Wymagania dla suszarki:
    - waga prania podobna do pralki,
    - codzienne uzywanie conajmniej raz,
    - ma sobie dobrze radzic z deliktatnymi ciuchami,
    - fajnie jesli pociągnie w suszeniu koce polarowe i posciele,
    - chetnie oszczedna, bedzie stała w dedykowanej pralni z własna wentylacja.

    Podsumowujac :
    - budzet około 6kzł za całosc,
    - bajery internetowe, psujace sie turbo pompki i inne cichobiegi marki szelest omijam z daleka.
    - szukam wołów do codziennej pracy nie wypacykowanych fircyków :)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    CODI
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Bosch
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Ja kupiłem Samsunga pralko-suszarkę mam ją od pół roku warto ją kupić z ubezpieczeniem bo to zawsze zwrot kasy jak się popsuje . To co jest ciekawe to ma inwerter i bardzo cichy napęd suszy świetnie , ma dużo programów przemyślanych poza tym zajmuje mniej miejsca niż dwa urządzenia . W mojej rodzinie się sprawdza (2+1) .
  • Bosch
  • #3
    PanAGD
    Level 23  
    CODICO wrote:
    - ma podziałać lata, moge cos połatac co jakis czas wiec chetnie z dobrym dostepem do cześci,

    To czy dany sprzęt podziała lata czy nie, to nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ;) Nawet mityczne niezniszczalne Miele też może się popsuć po 2-3 latach.

    CODICO wrote:
    Mówicie że trzeba wymieniac łożyska. Nie robiłem ich w żadnej z moich pralek.

    Nie jest powiedziane, że łożyska muszą paść, ale szkoda jak padną np. po 4 latach użytkowania, i sprzęt za 3k idzie na tzw. szrot. Chociaż przy sprzętach z tej półki, czasami warto wymienić cały zbiornik, koszt do 1k.

    CODICO wrote:
    - budzet około 6kzł za całosc,

    Budżet, który pozwoli wybrać dobre sprzęty.
    Np. WAW24740PL + WTW85562PL lub trochę tańszy zestaw WAN2826FPL + WTR85V5SPL.
    Plusem suszarek z Boscha jest samoczyszczący wymiennik ciepła.
  • #4
    kamyczek
    Level 38  
    Pralka bosch nigdy więcej 2 naprawy na gwarancji tydzień po niej padł wyświetlacz , potem programator , przegrałem eeprom wstał i usterki nie było znów przez pół roku a potem kupiłem nową pralkę , nie polecę bosch to ta sama firma co okłamywała w spalaniu diesli WV AUDI i Seata jednym słowem czemu nie oszukać w pralkach ???
  • #5
    Borutka
    Level 29  
    kamyczek wrote:
    Pralka bosch nigdy więcej 2 naprawy na gwarancji tydzień po niej padł wyświetlacz

    Troszkę uogólniasz. Każda firma produkuje sprzęt w kilku fabrykach i na konkretnie określone rynki. Zerknij np. na Whirlpoola... co, gdzie produkuje i za jaką cenę oferuje na rynek polski, a co na rynki zachodnie. Oczywiście wszystko może się zepsuć, ale jeśli opinia ma coś wnieść, to warto uzupełnić czy ten Bosch to był WAB za 1000zł czy WAY za 1000 euro.
  • #6
    PanAGD
    Level 23  
    kamyczek wrote:
    Pralka bosch nigdy więcej 2 naprawy na gwarancji tydzień po niej padł wyświetlacz , potem programator , przegrałem eeprom wstał i usterki nie było znów przez pół roku a potem kupiłem nową pralkę , nie polecę bosch to ta sama firma co okłamywała w spalaniu diesli WV AUDI i Seata jednym słowem czemu nie oszukać w pralkach ???

    A jaki to był model? Opinia mało rzeczowa. Usterka, którą opisujesz mogła i pewnie zdarzyła się w każdej firmie. Nie ma sprzętów niezawodnych.
  • #7
    kamyczek
    Level 38  
    PanAGD wrote:
    A jaki to był model? Opinia mało rzeczowa. Usterka, którą opisujesz mogła i pewnie zdarzyła się w każdej firmie. Nie ma sprzętów niezawodnych.


    Poczekaj skoczę na złom może jeszcze stoi ;) Pralka ładowana od góry z wyświetlaczem LCD do tego na serwis czekałem chyba z miesiąc . Jak już mówiłem z Boschem nie chcę mieć nic wspólnego jeśli kłamali w testach dotyczących emisji spalin to co im przeszkodzi w tym żeby coś zakombinować w pralce np. z limitem cykli prania np. na 200 .
  • #8
    jerry1960
    Level 35  
    Nie kupuj Polar, Whirpol . Niby masz Gwarancję , a jej nie masz.
  • Helpful post
    #9
    PanAGD
    Level 23  
    kamyczek wrote:
    Pralka ładowana od góry z wyświetlaczem LCD do tego na serwis czekałem chyba z miesiąc .

    Pralki z góry otwierane Bosch ma w ofercie, ale nigdy ich sam nie produkował. Zawsze zlecał komuś. Kiedyś to był Mastercook, teraz chyba Whirlpool dla nich robi.

    kamyczek wrote:
    Boschem nie chcę mieć nic wspólnego jeśli kłamali w testach dotyczących emisji spalin

    Aferę z VW pamiętam. Ale co wspólnego miał z tym Bosch? Jakiś artykuł?
  • #10
    kamyczek
    Level 38  
    Bosch jest producentem sterowników silnika i oprogramowania do nich . U nas ludzie dostawali kilkaset złotych i papier w stanach oddawali auto i dostawali tyle ile za nie zapłacili ...
  • #11
    CODICO
    Level 11  
    Dzieki za podpowiedzi od kolegi PanAGD (WAW24740PL + WTW85562PL lub WAN2826FPL + WTR85V5SPL - poki co wygrywa drozszy zestaw).
    Mam nastepujace pytania:
    - chce kupic zestaw w jedynym miejscu. Przykładowo jedna z firm mi proponuje na miejscu WTY87783PL (suszarka) + pralka WTW 876K0PL pralka (serie 6). Czy WTY to wciaz polecana grupa ?
    - czy PL oznacza polską produkcję czy tylko jezyk opisów? Gdzies znalazłem info że WAW, WAY to produkcja niemiecka ? Czy to prawda ? Jesli tak jakie serie w suszarkach są produkcji niemieckiej?
    - Czy serie 6 vs serie8 vs Home Proffesional sie różnią generacjami (czas wprowadzenia na rynek czy klasa nowosci) ? Która jest starsza ? Czy sa jakies niekompatybilnosci w programach np ? Które serie maja lepsze opinie ?
    - czy w kazdym zestawie da sie odwrócic drzwiczki (sprzety beda stały obok siebie) ?
    - a cos z Samsung ? Bo widze ofera LG kuleje w suszarkach. Np Samsung DV90M6200CW (suszarka) + WW90M644OPW (pralka). Minus suszarki wzgledem Boscha to brak samoczyszczenia. Gdzie ten sprzet jest produkowany ? Jaki jest dostep do czesci ? Cena nieco nizsza niz w Bosch ale wciaz w okolicach budzetu.
    - inne ?
    Z góry dziekuje za podpowiedzi. W Mastercook skonczyły sie szczotki, jak nie kupie jutro pralki żona zmusi mnie do naprawienia Mastercooka :)

    Pozdrawiam
    CODI.
  • Helpful post
    #12
    Borutka
    Level 29  
    Serie 6, Serie 8 i Home Profesional są to klasy sprzętu, żadna klasa nowości. Najnowsze modele są na niemieckiej stronie Boscha, u nas na ogół nie dostępne i za kosmiczne pieniądze. Pralki Serie 6 to na ogół produkcja Turcja, pozostałe Niemcy. Serie 6 i 8 różnią się odcieniem bieli, jeżeli to istotne. W żadnym sprzęcie nie da się obrócić drzwiczek i u każdego producenta otwierają się w tę samą stronę.
  • #13
    kamyczek
    Level 38  
    A ja bym kupił teraz np. w Euro AGD bo na 2 produkt dostaniesz 20% rabatu w obecnej promocji .
  • #14
    CODICO
    Level 11  
    A na trzeci 35%. Własnie dzwoniła teściowa że nie działa jej znów pralka którą juz kiedys reanimowałem. Którys z nizszych modeli Gorenje. Chce od razu pralko-suszarke.
    Dzis objechałem wiekszosc marek marketów rtv we Wro aby zobaczyc te pralki. Wymienionych modeli Boscha nie uswiadczysz na stanie poza jednym miejscem gdzie była suszarka. W najwiekszym we Wro sklepie nie dla idiotów stało kilka na ekspozycji ale nic na stanie.. Wszyscy zgodnie polecają wyzsze modele Samsunga (znajomy mówi że maja dobry biznes z nich) ale wszystkie pralki z bebnem Qucik Drive sa produkowane w Chinach, podobnie najwyzsze modele LG. W sklepie nie dla idiotów proponowali jeszcze AEG którego nie mieli na sklepie. BTW miła pani twierdzi że wszystkie sprzedawane u nas modele Boscha to produkcja polska (również WAW).
    Spróbujemy cos zamówic dzis wieczorem.
    Dam znac na czym staneło.
  • #15
    kamyczek
    Level 38  
    Zamów przez stronę internetową jak nie ma na stanie i tak dostaniesz rabat powinien wyskoczyć w koszyku poczekasz dostaniesz nówkę z magazynu centralnego , warto dołożyć za usługę wniesienia nie ma obaw że coś sobie poobijasz . Zapłać kartą lub przelewem i masz po kłopocie .
  • #16
    Borutka
    Level 29  
    CODICO wrote:
    BTW miła pani twierdzi że wszystkie sprzedawane u nas modele Boscha to produkcja polska (również WAW).

    Wystarczy pójść do sklepu i na każdym sprzęcie z tyłu jest tabliczka znamionowa z miejscem produkcji.
    Dla naszego rynku Bosch produkuje w Turcji, Rosji, Polsce i w Niemczech. Nie jest w ogóle możliwe, żeby tyle modeli produkować w jednym miejscu. Moja WAW kupiona wiosną jest Made in Germany. Na serii WAY ta informacja jest nawet na froncie. Z kolei na suszarce serie 4 mam napisane Made in Poland.
  • #17
    CODICO
    Level 11  
    Przycisniety przez zone dzis wymieniłem szczotki w Mastercooku, ruszył i robi juz drugie pranie.
    Nie kupiłem zaplanowanego WAW24740PL za prostego powodu, w sklepach które odwiedziłem nie był na stanie, sklepy internetowe mogły go najwczesniej dostarczyc w sobotę. ERT nie miał go defacto w ogóle (termin dostawy 31 dni). Sprzet szukam dalej ale juz na spokojnie.
    Wszystkim którzy podali merytoryczne uwagi dziękuję.

    Zamykam temat.

    Pozdrawiam CODI
  • #18
    CODICO
    Level 11  
    Przycisniety przez zone dzis wymieniłem szczotki w Mastercooku, ruszył i robi juz drugie pranie.
    Nie kupiłem zaplanowanego WAW24740PL za prostego powodu, w sklepach które odwiedziłem nie był na stanie, sklepy internetowe mogły go najwczesniej dostarczyc w sobotę. ERT nie miał go defacto w ogóle (termin dostawy 31 dni). Sprzet szukam dalej ale juz na spokojnie.
    Wszystkim którzy podali merytoryczne uwagi dziękuję.

    Zamykam temat.

    Pozdrawiam CODI

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Zgodnie z opisem powyzej.