Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Termostat pokojowy a głowice do termoregulacji - ogrzewanie gazowe

Nat9 23 Nov 2018 14:16 15657 25
    Nat9
    Level 6  
    Bardzo proszę o pomoc w kwestii ogrzewania gazowego. Zaznaczam, że nie znam się na temacie ( co gorsza jestem kobietą), ale zauważyłam, że kocioł gazowy dziwnie działa ( według mnie) w każdym pomieszczeniu na grzejnikach zamontowane są termoregulatory, również w pomieszczeniu gdzie znajduje się termostat pokojowy, który odpowiedzialny jest za włączanie kotła ze względu na ustawione wartości ( temperatura oraz godziny) . Termoregulatory ustawiona są na 3-3.5 co według producenta odpowiada 20 stopni ciepła, natomiast termostat pokojowy na 20.5 stopnia. W trakcie grzania kocioł gazowy bardzo często się odpala, co 2-3 minuty słychać załączanie się i po kilku sekundach wygasanie. Czy termoregulatory na grzejnikach w pokoju z termostatem powinny być odkręcone na maks ? Czy spowoduje to rzadsze zapalanie się kotła? Zawsze myślałam, że przy ustawieniach na 3-3.5 będzie mniejsza zużycie gazu, jednak dowiedziałam się od znajomego, że to częstotliwość zapalania się płomienia wpływa na zużycie gazu i zupełnie nie wiem co zrobić.
    kindlar
    Level 41  
    Piec posiada termostat więc największe znaczenie ma temperatura jaka panuje w pomieszczeniu z termostatem. Dziwne jest tak częste zapalanie pieca. Może histereza jest za mała. Podaj typ pieca i termostatu i jeśli możesz parametrów jakie są ustawione na sterowniku.
    Nat9
    Level 6  
    Kocioł Immergas Nike Star 24 3 E , ustawienia na termostacie to 19.5 stopni najniższa wartość ( gdy spadnie niżej z automatu się włącza), dogrzewanie do 20.5 stopni. Termostat ustawiony na pracę kotła po 2 h w godzina 6-8, 12-14, 18-20 .
    Zbigniew Rusek
    Level 37