Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Astra G z18xe falujące obroty - LPG OK, benzyna faluje, olej w podciśnieniu

bakuro 23 Nov 2018 15:26 2331 4
  • #1
    bakuro
    Level 7  
    Cześć,

    Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4).

    Problem jest następujący:
    Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty.
    Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu.
    Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko uda się go wkręcić powyżej 1,5k obrotów,
    gdzie już zachowuje się dużo lepiej w stosunku do pedału gazu.
    Jak się rozgrzeje jest z benzyną lepiej, ale nie rewelacyjnie, generalnie raczej przymula, czasem coś zafaluje.
    Mam teraz następującą metodę korzystania z auta - odpalam, trzymam na ok. 2k obrotów,
    aż się rozgrzeje i przełączam na gaz - na gazie jest OK, przy czym dodam, że manipulowałem przy mapie gazowej
    i podciągnąłem ją do góry (to był eksperyment jak auto całkowicie przestało być jezdne i po tym zaczęło się nadawać).

    Zacząłem teraz sprawdzać układ podciśnienia, podmieniłem zawór (numer 5 na obrazku), ale to nic nie dało.
    Zauważyłem natomiast, że w wężyku od kolektora dolotowego jest olej.

    Jakieś pomysły Panowie?

    Dodam, że w tym aucie już prawie wszystko było podmieniane - sterownik, przepustnica, przepływomierz,
    czujnik wałka, czujnik temperatury - praktycznie bez żadnych efektów.
  • #2
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie.
  • #3
    bakuro
    Level 7  
    "Oficjalnych" brak. Pending: p1650, p0100
  • #4
    bakuro
    Level 7  
    Dla potomnych - po wielu (naprawdę wielu) podejściach (i wymianie połowy auta), znaleziona została przyczyna.
    W końcu trafił się mechanik, któremu się chciało i znalazł problem - pęknięcie na serwie hamulca.
    Auto brało lewe powietrze.
    Z tego co kojarzę, dodatkowo od tej niewidocznej strony.

    Niestety takich mechaników to chyba coraz mniej, bo auto odwiedziło wcześniej już kilku i
    potrafili gadać tylko o błędach z komputera i wymieniać co popadnie
  • #5
    bakuro
    Level 7  
    Dla potomnych - po wielu (naprawdę wielu) podejściach (i wymianie połowy auta), znaleziona została przyczyna.
    W końcu trafił się mechanik, któremu się chciało i znalazł problem - pęknięcie na serwie hamulca.
    Auto brało lewe powietrze.
    Z tego co kojarzę, dodatkowo od tej niewidocznej strony.

    Niestety takich mechaników to chyba coraz mniej, bo auto odwiedziło wcześniej już kilku i
    potrafili gadać tylko o błędach z komputera i wymieniać co popadnie

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Problem rozwiązany.