Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat leon 2 fl 2010r - Nie działają podgrzewane fotele

krystian199729 24 Lis 2018 15:56 183 1
  • #1 24 Lis 2018 15:56
    krystian199729
    Poziom 6  

    Witam,
    Mam problem z moim seatem leonem z 2010r którego nie dawno kupiłem.
    mianowicie nie działają mi podgrzewane fotele....
    na początku jak go kupiłem oraz użytkowałem wszystko było ok działały super
    ale pewnego dnia zapobiegawczo otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami aby je poczyścić.... (skrzynka w kabinie oraz pod maską)
    od tamtego czasu fotele przestały działać i nie wiem o co chodzi, bezpieczniki są ok sprawdzałem miernikiem, miejsca bezpieczników w otworach
    też są ok uzupełniłem zgodnie z instrukcją a nawet dołożyłem w wolne miejsca bezpieczniki i dalej nic.... czy jest możliwość że coś sie rozprogramowało ? bo już nie mam pomysłów. bezpieczniki sprawne w odpowiednich miejscach a fotele jak grzały fajnie tak nagle przestały...
    proszę o pomoc
    z góry dziękuję
    pozdrawiam.

    Auto: Seat Leon 2 fl z 2010r 2.0 diesel 140km full bogato wyposażony.

    0 1
  • #2 25 Gru 2018 09:29
    slevy70
    Poziom 16  

    Kolego to jest opis konkretny co i jak masz posprawdzać :
    glowny bezpiecznik od ogrzewania to S244 15A czyli 44 w skrzynce bezp. (czasami moze sie zdarzyc ze jest przy tablicy przekaznikow pod kierownica), bezpiecznik od sterowania to S5 7,5A czyli 5 w skrzynce bezpiecznikow.
    Sterowanie najprosciej sprawdzic w nastepujacy sposob, rozpiac 4 pinowa kostke pod siedzeniem, odszukac na niej numery pinow. W kostce na wiazce od strony samochodu pomiedzy pin 1 i 2 nalezy wlozyc rezystor 10kohm, do pinow 3 i 4 podpiac woltomierz. Przekrecic kluczyk do pozycji zaplon. Gdy ogrzewanie jest ustawione na "0" napiecie na woltomierzu wynosi 0V, gdy ustawimy na "1" lub wiecej napiecie na woltomierzu powinno wynosic ok. 12V. Gdy pomiar jest OK, oznacza to ze mamy spalona/przerwana mate. W kostce na wiazce od strony siedzenia mierzymy rezystancje pomiedzy pinem 3 i 4. Powinna wynosic kilka ohmow, gdy jest przerwa znaczy ze ktoras z mat nie dziala. Mata siedziska jest polaczona w szeregu z mata oparcia, po rozpieciu 2 pinowej kostki pod siedzeniem mozemy zmierzyc rezystancje maty oparcia, kostka od strony kabelka idacego z oparcia. Nie pomylic z wiazka poduszki! Gdy jest przerwa oznacza to uszkodzenie maty oparca. Gdy rezystancja maty oparcia wynosi kilka ohmow, oznacza to ze mata siedziska jest uszkodzona. Analogicznie postepujemy dla siedzenia pasazera, oba sterowniki zasilane sa z tych samych bezpiecznikow. W ten oto prosty sposob mozemy zdiagnozowac ogrzewanie siedzen.

    0