Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault captur - czujniki ciśnienia w kołach

24 Lis 2018 19:21 804 8
  • Poziom 2  
    Jak sczytywane jest ciśnienie w kołach w captur 2018
  • Poziom 30  
    Zapewne tak jak i w innych samochodach. Na częstotliwości 433 MHz jest nadawany sygnał.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Według instrukcji, jest to system pośredni, bazujący na odczycie prędkości obrotowej kół. Bez czujników ciśnienia w kołach.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    ta_tar napisał:
    Zapewne tak jak i w innych samochodach. Na częstotliwości 433 MHz jest nadawany sygnał.


    Akurat żadnego sygnału nie ma, bo nie ma czujników które byłyby nadajnikiem.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    ta_tar napisał:
    Może poczytasz ten artykułu ze strony: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dzialaja-uklady-kontroli-cisnienia-w-oponach/xqnemd
    Co prawda jest to z 2015r. ale jest tam coś nie coś opisany pomiar pośredni.


    Jak działa pomiar pośredni w oparciu o czujniki ABS wiem bardzo dobrze.
    I wtedy nie masz żadnego nadajnika, i żadnego sygnału, bo wszystko idzie kablem z centralki ABS.
  • Poziom 30  
    A ten fragment z artykułu: Działanie pośredniego systemu monitorowania ciśnienia opiera się na założeniu, że jeśli z opony zeszło powietrze, to zmniejsza się jej średnica zewnętrzna i koło kręci się szybciej od pozostałych, ewentualnie zmienia się też częstotliwość drgań.
    Nie znam się tak bardzo na tym, nigdy nie wgłębiałem w ten temat dopóki nie kupiłem nowego samochodu z czujnikami bezpośrednimi i sprawa zmiany opon na zimowe dopiero spowodowała zainteresowanie się tym "cudem" które mam w kołach.
  • Poziom 23  
    No i gdzie masz tam cokolwiek o nadawaniu na częstotliwości 433MHz? A zmiana drgań to fantazja autora.

    Pomiar bezpośredni, to po prostu porównanie prędkości obrotowej na podstawie czujników ABS, a sama funkcja to kilka dodatkowych linijek kodu w sterowniku. Nic więcej.
    I dodatkowo funkcja resetowania aby zapamiętać obwody kół po zmianie opon lub ciśnienia.

    Dopiero przy czujnikach bezpośrednich dochodzi elektronika w postaci nadajników i odbiornika. Aczkolwiek nie musi to być 433MHz.
  • Poziom 30  
    K3 napisał:

    Pomiar bezpośredni, to po prostu porównanie prędkości obrotowej na podstawie czujników ABS, a sama funkcja to kilka dodatkowych linijek kodu w sterowniku. Nic więcej.
    Chyba pośredni.
    K3 napisał:
    Dopiero przy czujnikach bezpośrednich dochodzi elektronika w postaci nadajników i odbiornika. Aczkolwiek nie musi to być 433MHz.

    Jak najbardziej nie musi to być częstotliwość. Fragment z internetu: Obecnie na rynku znaleźć można różne rodzaje czujników ciśnienia. Typowy czujnik, będący podzespołem aktywnego (bezpośredniego) systemu TPMS składa się z sensora ciśnienia wraz z nadajnikiem radiowym (pracującym na częstotliwości 434 MHz dla aut europejskich oraz 315 MHz dla aut z rynku USA)
  • Poziom 31  
    wieslaw598 napisał:
    Jak sczytywane jest ciśnienie w kołach w captur 2018

    Na podstawie pomiaru pośredniego za pomocą czujników prędkości kół systemu abs/esc .
    Nie ma dodatkowych czujników w zaworach kół .
    K3 napisał:
    A zmiana drgań to fantazja autora.

    Pomiar bezpośredni, to po prostu porównanie prędkości obrotowej na podstawie czujników ABS, a sama funkcja to kilka dodatkowych linijek kodu w sterowniku. Nic więcej.
    I dodatkowo funkcja resetowania aby zapamiętać obwody kół po zmianie opon lub ciśnienia.

    Nie zgadzam się . System pośredni drugiej generacji ( a taki jest w tej chwili implementowany w systemach ABS/ESC firmy BOSCH i montowany w samochodach RENAULT) oprócz prędkosi koła odczytuje również amplitudę i częstotliwość ugięcia czoła opony podczas jazdy. Polecam strone https://www.dunloptech.com/en/dunlop-tech-tir...-system/technology-of-the-warnair-system.html