Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo - Korekty wtryskiwaczy vs dwumas

25 Lis 2018 20:16 276 3
  • Poziom 13  
    Witam

    Pacjent Fiat Stilo 1.9 Multijet 120KM. Objawy:

    - gryzący zapach spalin (płynu chłodzącego nie ubywa, oleju nie dolewam, wyjście z turbo lekko zapocone)
    - wibracje i hałas przy gaszeniu - podejrzewam konieczność wymiany dwumasy
    - szarpanie podczas ruszania - jak wyżej

    Po podłączeniu programu diagnostycznego zlogowałem wtryskiwacze poczynając od kompletnie zimnego silnika aż do całkowitego rozrzgania. I tak: chwilę po uruchomieniu korekty w miarę możliwe +/-1mm3/w. W trakcie rozgrzewania korekty wędrują sobie z cylindra na cylinder. Zauważalny problem zaczyna się po przekroczeniu temperatury 75 stopni. Korekty drugiego i trzeciego cylindra na biegu jałowym przekraczają +/-1,3mm3/w. Przy spokojnej jeździe korekta IV leci mocno na + aż do wartości +3,45mm3/w.
    Rozumiem, że rozjechane korekty mogły mieć wpływ na dwumasę. Czy zniszczona życiem dwumasa może mieć przełożenie na korektę IV cylindra? Zrobiłem próbę z lekkim wystudzeniem silnika poniżej temperatury 75 stopni i korekta na IV cyl. wraca do normy.
    Od czego zacząć? Wtryskiwacz IV cylindra do sprawdzenia?
  • Poziom 22  
    boch napisał:
    - wibracje i hałas przy gaszeniu - podejrzewam konieczność wymiany dwumasy

    Niekoniecznie, mogą być poduszki.
    boch napisał:
    - szarpanie podczas ruszania - jak wyżej

    Jak wyżej.
    boch napisał:
    - gryzący zapach spalin (płynu chłodzącego nie ubywa, oleju nie dolewam, wyjście z turbo lekko zapocone)

    Co z egrem?
  • Poziom 13  
    EGR jest. Z tego co dowiedziałem się od poprzedniego właściciela zamontowano przed zaworem częściową "zaślepkę" z 3 otworami ograniczającą przepływ spalin.
  • Poziom 22  
    Sugerowałbym sprawdzenie poduszek oraz diagnostykę wszystkich wtryskiwaczy.