Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ursus C385 - Ogrzewanie kabiny jak najwydajniejsze

26 Nov 2018 17:48 1146 20
  • Level 36  
    Witam.
    Nagrzewnica oryginalna - słabe ogrzewanie.
    Nagrzewnica z Daewoo Lublin - słabe ogrzewanie.
    W wyżej wymienionych wątkach jest problem z ogrzewaniem. Termostat, pompa wody, przewody oraz czujniki wszystko nowe z Waryński.
    Mam chłodzoną miskę olejową cieczą, czy ktoś ma jakąś dobrą radę na wydajne ogrzewanie w/w ciągniku?
  • Level 13  
    Ja mam Zetora 8045 z oryginalnym ogrzewaniem i dla mnie wystarcza, mimo że dogrzewa do 60st z powodu złej uszczelki pod głowicą to przy obecnych temperaturach jest aż za ciepło w kabinie z włączonym ogrzewaniem, być może masz nieszczelną kabinę; przed dmuchawą jest filtr siatkowy czysciles go? Z lewej strony są 2 linki do sterowania ogrzewaniem działają?
  • Level 36  
    Oryginalna nagrzewnica została usunięta bezpowrotnie.
    Szukam alternatywny.
  • Level 27  
    Witam serdecznie.
    Dużo zależy również od tego czy nagrzewnica oraz chłodnica nie jest zakamieniona gdyż przy zakamienieniu będzie grzała bardzo słabo. Jak się domyślam ciągnik masz zalany wodą a nie płynem więc najprawdopodobniej może to być to.
    Druga sprawa to słaba pompa wody która nie da rady nagnać obiegu lub niedogrzany silnik(termostat uszkodzony).
    Swoją drogą mam nagrzewnicę z lublina lub żuka w c360 i muszę ją delikatnie przymykać bo po godzinie pracy jest aż za gorąco ;)
  • Level 39  
    Zależy w jakim miejscu masz ją zamontowaną. Jeżeli nisko, na wysokości silnika, to nie będzie żadnego problemu o ile będzie przepływ czynnika przez nagrzewnicę a nie przez termostat (mały obieg). Natomiast jeżeli nagrzewnica leży powyżej poziomu chłodnicy to masz problem. Pompa cieczy musi wypychać czynnik w górę aż do nagrzewnicy, czyli działa tylko przy wysokich obrotach silnika. Nie wiem jak poradzili sobie z tym problemem zachodni producenci. Wiem że problem występuje w azjatyckich samochodach dostawczych (nadwozie typu van) gdzie silnik i chłodnica jest pod samochodem, a kabina pasażerska z nagrzewnicą jest nad silnikiem. Z tego co słyszałem to są zawory zwrotne w układzie chłodzenia. Ponadto układ chłodzenia jest zamknięty tzn. ze zbiornikiem wyrównawczym podpiętym do korka chłodnicy, eliminuje on bąble powietrza w układzie chłodzenia.
  • Level 36  
    LENIWIEC_PL wrote:
    Jak się domyślam ciągnik masz zalany wodą a nie płynem więc najprawdopodobniej może to być to.
    Druga sprawa to słaba pompa wody która nie da rady nagnać obiegu lub niedogrzany silnik(termostat uszkodzony).


    Witam również. Odkąd mam ten ciągnik jest zalany płynem chłodniczym. Chłodnica jak i termostat nowe, nie ma opcji, że jest coś zawalone kamieniem.
  • Level 27  
    piachu1994 wrote:
    Witam również. Odkąd mam ten ciągnik jest zalany płynem chłodniczym. Chłodnica jak i termostat nowe, nie ma opcji, że jest coś zawalone kamieniem.

    Bardzo dobrze, że zalany płynem.
    Może problem tkwi w temperaturze płynu chłodzącego? Jaką on faktycznie osiąga temperaturę? Może trafiłeś na felerny termostat bo w tych czasach jest to możliwe.
  • Level 36  
    LENIWIEC_PL wrote:
    piachu1994 wrote:
    Witam również. Odkąd mam ten ciągnik jest zalany płynem chłodniczym. Chłodnica jak i termostat nowe, nie ma opcji, że jest coś zawalone kamieniem.

    Bardzo dobrze, że zalany płynem.
    Może problem tkwi w temperaturze płynu chłodzącego? Jaką on faktycznie osiąga temperaturę? Może trafiłeś na felerny termostat bo w tych czasach jest to możliwe.


    Termostaty były już 4 różne zakładane, temperatura płynu osiąga 80°C i na tym koniec. Zasłanianie chłodnicy też nic nie pomaga. Słyszałem opinię, iż te silniki z chłodzeniem misy olejowej mają problem z osiągnięciem 90°C.
  • Level 27  
    W przypadku samochodów osobowych przy sprawnej nagrzewnicy sprawnie grzeją już po osiągnięciu temperatury 60 stopni na silniku.
    Podaj schemat jak masz wpiętą nagrzewnicę, w które miejsce.
    Wedle mnie może być problem z pompą cieczy chłodzącej gdyż widocznie nie jest na tyle wydajna jak powinna być.
  • Level 36  
    Nagrzewnica jest wpięta tak samo jak oryginalna.
  • Level 13  
    Kranik nagrzewnicy sprawdzałeś?
  • Level 33  
    Zbyt mały przepływ płynu przez nagrzewnice . Jak byś miał zalanego wodą to można by zrobić mały test i na pracującym silniku rozpiąć przewód z wyjścia nagrzewnicy . Powinien dawać strumień wody całą średnicą przewodu . Wydajność w tym wypadku będzie różna oi zależna od obrotów silnika . :|
  • Level 27  
    SKM 1964 wrote:
    Wydajność w tym wypadku będzie różna oi zależna od obrotów silnika . :|

    Dokładnie.
    Ale jeśli było fabryczne ogrzewanie to pompa wody powinna być na tyle wydajna aby dała radę nagonić odpowiednią ilość płynu do nagrzewnicy na biegu jałowym.
  • Level 27  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Nagrzewnicę daj z byle czego byle orginalną markową.
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Nagrzewnicę daj z byle czego byle orginalną markową.

    Osobiście mogę polecić te lublina, żuka lub starszych samochodów ;)
  • Level 43  
    LENIWIEC_PL wrote:
    Osobiście mogę polecić te lublina, żuka lub starszych samochodów

    Są OK jak są nie zakamienione , za 100zł kupisz od A4b5 i tak grzeje że parzy z kratek 60'C powietrze leci.
    Tak samo E36 czy e34. Masakra taki żar.

    Sam przymierzam się do montażu w c360 , ale musze pompe wody mieniać na taką z zetora chyba.
  • Level 27  
    Też bardzo ciekawie wygląda nagrzewnica z skody felicji razem z obudową. Można tanio kupić całą obudowę z nagrzewnicą, a zamiennik nagrzewnicy to 50zł. Ciekawa alternatywa do sprzętu rolniczego a grzeje również bardzo dobrze pod warunkiem, że nagrzewnica nie zakamieniona.
    Te od żuka lub lublina to koszt od 70 do 300zł lecz najlepiej przed zakupem obejrzeć bo może okazać się, że jest zakamieniona ;)
  • Level 17  
    [quote="Strumien swiadomosci swia"][quote="LENIWIEC_PL"]
    Tak samo E36 czy e34. Masakra taki żar.



    HHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ale sie usmialem
    quote]
  • Level 15  
    Nagrzewnica Autosan (mała,obudowana) tą co miał kierowca za siedzeniem podłącz ją pod 12v( oryginalnie 24 ) będzie cicha i wydajna a kupisz za grosze , i cieplutko będzie.
  • Level 43  
    Webasto z aliexpres za 700. Chodzi ładnie
  • Level 36  
    Niestety, pomimo zmian nagrzewnic nie osiągnąłem zamierzonego efektu.