Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłocenia na wyjściu z radia. (FIRST !!!!!!!)

01 Wrz 2005 17:16 1332 13
  • Poziom 10  
    Witajcie, mam problem.
    Posiadam radio FIRST FA4108 i wzmaczniacz BRIO 104, posiadam zakłocenia na wyjściu CHINCH. Słychać kierunkowskazy, alternator i elektr. szyby na wzmiaczniaczu. Kupulem filter 10A ale nie pomaga (tak i na radiu i na wzmaczniaczu), dałem jeszcze kondensator 1µF pod alternator równolegle i nic nie pomaga. Minus mam bezpośrednio z akulumatora.
    Wzmaczniacz jest raczej dobry bo inny sygnał (nie z radia sam., MP3 player) nie jest zakłocany.
    Co radzicie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    sprawdz kondziory przy koncowce i w zailaniu lini chinch
  • Poziom 10  
    a możecie napisać coś więcej!!! prosze bo bardzo mnie to denerwuje jak jade.
  • Poziom 37  
    Jak dobrze rozumiem- w głośnikach podłączonych do radia też słychać zakłócenia? Tu trzeba szukać problemu; pomijając podłaczenie- może cos w radyjku spalone -jakś masa, ścieżka. No w końcu nie ma leszcza- musi grać bez zakłóceń. Potem podłącz wzmak.
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy masz masę na masie (ekranie) chincha na wyj. z radia lub filterek na zasilaniu radia, taka czarna kostka. W tego tupu radiach filtry przeciwzakłuceniowe były montowane na zewnątrz. Być może ktoś go wywalił.
  • Poziom 19  
    Z tego co napisales to zaklócenia indukuja sie na przewodzie sygnałowym do wzmaka. Czy przewo z sygnałem poprowadziłes po tej stronie gdzie nie ma kabli ??? Z jakiego zódła sygnału z Firsta korzystasz ??? low(chinch) czy korzystasz z sygnału z glosnika ? Zrób taka probe odłącz na chwile antene od radia włacz płyte i sparwadz czy dalej słychać alternator .... jesli nie to masz problem z pętlą masy. jesli dalej słychac to wszystkie smieci indukuja sie w przewodzie sygnalowym. Nnajprosciej wtedy dac do wzmaka sygnał z duza amplituda ( z tego wyjscia co na glosnik ) a na koncu przy wzmaku go stłumic za pomocą trzech rezystorow czyba ze wzmak ma wejscie high
  • Poziom 10  
    to jednak chyba nie alternator robi te zakłucenia tylko wysokie napięcie a słyszałem ze to jeszcze gorsze. CO ROBIĆ!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 14  
    Może same kable chinch są kiepskiej jakości to częsty przypadek. Ale sprawdź jak już pisałem czy masz masę w gnieździe chinch w radiu, nieważne że jest nowe.
  • Poziom 37  
    Alternator to jedno, ale każde urządzenie (włączniki, pedał hamulca ) produkuje mnóstwo zakłóceń. Jezeli radio nie jest uszkodzone i w miarę firmowe- posiada fabryczne filtry przeciwzakłóceniowe- to samo się ma obronić przed wszystkimi, a jest ich wiele, zakłoceniami!! Podobnie wzmacniacz.
    A wzmacniacz bez kabli- z wejściami nie podłączonymi do niczego pracuje cicho? Nie zdarza się, żeby radio pracowało poprawnie na głośniki, a na cinch'ach były takie zakłócenia. Albo coś w kable wchodzi (co mało prawdopodobne) , albo raczej po zasilaniu we wzmacniacz.

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    I weź wreszcie popraw ten temat; to ...FIRST!
  • Poziom 10  
    narazie niemam czasu przekładać kabli ale w najbliższym wolnym zrobie to.
  • Poziom 19  
    maryann napisał:
    Nie zdarza się, żeby radio pracowało poprawnie na głośniki, a na cinch'ach były takie zakłócenia. Albo coś w kable wchodzi (co mało prawdopodobne) , albo raczej po zasilaniu we wzmacniacz.

    Uważasz ze mało prawdobodobbne ze na kabelkach zbiera smieci ???Podam przyklad mam złożonego dicsmena Mp3 w autku juz ładnych pare lat mam zasilonego go z układu lm317 a sygnał dałem an dwa wzmacniacze tda 1562 kazdy po 70W do tego pólka z głośnikami i gwizdkami działa bez zarzutu zadnych zaklóceń dodam ze wzmacniacze robiłem sam kit avt zasilone są bezposrednio bez zadnych filtrów Oczywiscie brakowało mi radia wiec zrobiłem mechaniczny przełącznik sygnału no i szok po podaniu sygnału z wyjsc głosnikowyc było słychac wiiiii wiii alternatora
    a w czym tkwił problem ??? Wiem że jak odłączyłem antene to przestało a to przez to ze byla to petla mas ale zamieszałem Wina była w tym ze "pusciłem" do tylnego wzmacniacza sygnał stłumiony przy radiu (dzielnik z 3 rezystorów) wiec przez samochod "szedł" mały sygnał który był słabo odporny na zaklócenia sposób na to prosty "puscis" nie stłumiony sygnał z wyjśc glosnikowych i tuz przy wzmachu go stłumic wtedy drobne zakłącenia zostaną wyeliminowane do zera
    Ale to nie koniec bo w te klocki to sie bawilem nie raz
    Robilem oczywiscie inne wzmachy na innych kostkach chociazby tda 8571j 4x40W tda 8563 2x40 w i działy sie rozne dziwne rzeczy [ na tym samym sprzecie ( discmen kable ) na wzmacniaczu na tych kostkach TDA85... w głosnikach słychac byo alternator kazde nacisniecie hamulca aż ..... sie spalił
    szczegóły pod tym linkiem

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic200203.html

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic201997.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic199722.html
    pozdrawiam
    Wojtek
    Ps. co o tym myslicie ??
  • Poziom 37  
    Radosna twórczość! Mozna to robić ,ale dla siebie, jak sie ma dużo czasu.
  • Poziom 14  
    xpeu napisał:
    Minus mam bezpośrednio z akulumatora.


    Teraz zauważyłem ten bład. Minus ma być podłączony najbliżej wzmacniacza jak się da do masy auta (do ok 0,5 m).