Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G 99r 1.6 8v 55kw X16SZR Sprzegło

28 Lis 2018 09:40 405 6
  • Poziom 3  
    Witam mam pewien problem ze swoim autem był nie jednokrotnie w różnych serwisach można powiedzieć że połowa auta została wymieniona większości objawów które miałem zniknęły. Natomiast od dłuższego czasu mam problem z przyspieszaniem auta tzn samo ruszanie jest ok do ok 3tys obr później jest brak przyśpieszania mimo iż obroty idą w górę do ok 4tys i znów jest moc już do końca zazwyczaj 1 bieg daje rade problem jest taki z 2/3 czasem 4 a 5 znów git taki przeskok mocy trwa mniej niż 1s ale daje się to odczuć dodatkowo autem szarpie podczas ruszania czy jazdy na 1-2 biegu bez dodawania gazu (jazda w korku jest męcząca gdyż musze samemu dostosowywać ilość "Gazu") od nie dawna pojawił się kolejny problem bardziej komfortowy ale może ma to jakieś znaczenie podczas wciskania pedału sprzęgła jak i jego puszczania wydobywa się dziwny dźwięk takie szczeknięcie coś jak woda w butach czy to objawy zdychającego sprzęgła? wybaczcie że wam d zawracam ale nigdy nie prowadziłem auta ze 100% nowym sprzęgłem ani nie miałem do czynienia z umarłym sprzęgłem zawsze auta którymi jeździłem miały już zużyte sprzęgło tzn nie były to nówki. Żeby od razu nie było komentarzy nie związanym że sprzęgłem napisze co w aucie było robione co jest nowe i ma nie więcej jak 4msc czasu. Alternator regeneracja / przepustnica czyszczona /zawór EGR zaślepiony/nowe świece zapłonowe/Przewody WN sprawne sprawdzane/czujnik temperatury/termostat/płyn chłodniczy/olej/filtry/zawieszenie/poduszki skrzyni/ check engine NIE / błędy 0/ sonda lamda sprawna nowa/nie dymi nie kopci . Co do sprzęgła wystarczy nie wiele puścić aby auto ruszało raz sprawdzałem z ręcznym i 5 bieg + dodanie gazu do 2tys obr auto zgasło z miejsca. Jakieś pomysły? Opel Astra G 1999r 1.6 8v 55KW X16SZR Benzyna sama benzynka.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Tam posiadasz zwykłe sprzęgło, bez koła dwumasowego.
    Tak jak piszesz potrafi się uślizgnąć to może być spowodowane:
    1. Uszkodzonym dociskiem
    2. Zużytą tarczą sprzęgła
    3. Nierówną powierzchnią koła zamachowego (może być również związana z dociskiem)
    4. Problem z łożyskiem oporowym (to takie piszczenie)
    Radzę zakupić zestaw wraz z łożyskiem oporowym i wymienić.
    Przy okazji możesz zmienić olej w skrzyni - i profilaktycznie, i zapobiegawczo.
  • Poziom 3  
    dziękuje za szybką odpowiedź ;) czy ty lub ktoś inny znający się w tej marce lub ktoś kto miał już do czynienia z wymiana sprzęgła mógłby mi polecić firmę ? chodzi o coś taniego ale bez przesady żeby nie było to jakieś totalne g z plastikową tarczą i gumowym dociskiem :D oraz byłbym wdzięczny za podanie mi ceny orientacyjnej mniej więcej od do kosztów wymiany sprzęgła docisku i wysprzęglika nie ASO ;) Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Sprzęgło możesz kupić LUK bądź Sachs. Ja takie zakładam osobiście i reklamacji nie miałem.
    Mechanik weźmie około 250 złotych (w każdym regionie jest cena zróżnicowana).
    Co do ceny sprzęgła to myślę około 300 - 400 złotych, i w przypadku LUK będziesz miał to łożysko w zestawie.
    Ważne! Łożysko oporowe (wysprzeglik) od razu ze sprzęgłem wymieniaj!
  • Poziom 3  
    dzięki wielkie ;)
  • Poziom 35  
    ozyrys78 napisał:
    dzięki wielkie ;)


    Polecam się :D
  • Poziom 3  
    Padł docisk sprzęgła wymieniono cały komplet sprzęgła bo wolałem zrobić już całość + wymieniony przewód podciśnienia oraz TPS/CPP.