Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

arduino + ds18b20 + wykresy w chmurze

28 Lis 2018 11:53 450 16
  • Poziom 17  
    Witam, poszukuję rozwiązania, które w oparciu o Arduino uno i ethernet shield pozwoliłoby na pomiar bieżącej temperatury z około 12 czujników DS18B20 co około pół minuty / minutę i wysyłało te dane tworząc wykres w chmurze w ujęciu dobowym, tygodniowym, miesięcznym rocznym itd. Odpowiadałoby mi idealnie Highcharts.com ale niestety na programowaniu nie znam się. Słyszałem, że są serwisy pozwalające wkleić do Arduino gotowy kod wygenerowany po uprzednim zdefiniowaniu parametrów na stronie dostawcy. Czy mógłby ktoś polecić coś takiego, sprawdzonego?
  • PCBway
  • Poziom 28  
    Ja wysyłam na Thinkspeak. ale sam byś musiał sobie generować jeden zestaw danych dla minut, a inny dla dni/tygodni/miesięcy - zależy co masz na myśli. Można pokazać na wykresie >10000 punktów pomiarowych, ale nie jest tak że wyciąga jakąś średnią automatycznie, można sobie wybrać zamiennie zamiast pokazywać każdy pomiar średnie dzienne lub z określonej ilości punktów, sztywno do wyboru, także z góry należy przemyśleć częstotliwość próbek jeśli chcesz mieć tygodnie i miesiące. Jest tutorial z przykładami do Arduino: https://community.thingspeak.com/tutorials/arduino/send-data-to-thingspeak-with-arduino/. No i sprawdź sobie czy ilość próbek nie będzie za duża dla darmowej wersji. Tak co 30s na 12 czujników to rocznie >12mln, a darmowe jest 3mln. Max dla darmowej wersji jest 12 czujników co 3 minuty. Ja sobie zbieram temperatury co 15 minut i jest to i tak dużo danych.
    Co do zupełnie gotowego kodu, to raczej takiego nie znajdziesz, coś tam trzeba się nauczyć.
  • Poziom 2  
    Chciałbym skromnie podpowiedzieć że lepiej zastosować coś nowszego niż ARDUINO, jest to NodeMcu.
    Dla Twoich potrzeb można by zastosować rozwiązanie z strony: