Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF MK2 2.0 - zamulona chłodnica, wydajność chłodzenia

28 Lis 2018 20:36 450 7
  • Poziom 2  
    Witam mam Golfa z silnikiem od Passata B3 2.0. Przy obecnych temperaturach na dworze po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze chwilę chodzi aby ostudzić silnik. Temp w normie. W golfie 3 1.8 tak zachowuje się układ w lato gdy jest na dworze +30'C. Czy jest wszystko ok? Górny wąż jak i dolny po jeździe jest bardzo ciepły. Chłodnica ciepła. Innego razu sprawdzałem i zagrzałem auto do ok 90'C górny wąż gorący po chwili dolny też robił się letni, wydaje mi się że szybko zrobił się gorący. Poczekałem chwilę aby zobaczyć czy włączy się wentylator i po dłuższej chwili się włączył. Później pojechałem parę km otwieram maskę górny wąż gorący, dolny też gorący. Dla porównania w Golfie 3 1.8 po takiej jeździe dolny wąż jest lekko ciepły i nawet nie włącza się wentylator. W golfie 2.0 wygląda to jakby termostat puścił obieg ale bardziej ta ciecz była w dolnym wężu. Czy takie są objawy zamulonej chłodnicy? Chłodnica z zewnątrz wygląda ok, jest dość czysta.
    Chłodnica też jest z passata standardowa 630x320x32.
  • Poziom 35  
    Jeżeli wentylator się załącza, termostat działa, a waz od termostatu robi się gorący to wszystko jest dobrze.
    Należy pamiętać, że termostat ma dwie temperatury: początek otwierania i pełne otwarcie. I to też normalne że po chwili zrobi się przewód gorący jak płyn osiągnie temperaturę pełnego otwarcia termostatu.
  • Poziom 16  
    Jaki producent chłodnicy ?
  • Poziom 2  
    Producent nie wiem, to jest chyba oryginał. W zbiorniczku wyrównawczym jest osadzona tak trochę jakby rdza ale płyn czysty.
  • Poziom 8  
    Pokaż zdjęcia
  • Poziom 39  
    Jeśli powrót jest gorący, to sprawa jest jasna. Chłodnica nie oddaje ciepła, czyli jest zamulona lub zakamieniona. Dlatego też załącza się wentylator, ponieważ wyłącznik termostatyczny znajduje się na powrocie. W normalnych warunkach pracy chłodnica oddaje ciepło i powrót ma niską temperaturę, wentylator nie powinien się załączać. Nie kojarzę jakie tam były chłodnice, z przepływem pionowym czy poziomym (jak obecnie stosowane). Przy przepływie poziomym przy swapie należy zwrócić uwagę na kierunek przepływu cieczy, aby gorąca ciecz ze silnika nie płynęła prosto na czujnik wentylatora chłodnicy.
  • Poziom 16  
    Sprawdź Kolego , czy czasem nie jest to nissens , bo w niektórych brakuje przegrody i chłodnica pracuje tylko na boczniku .
  • Poziom 2  
    Wymieniłem chłodnicę. Jak ruszyłem to temp z pionu spadła nieco niżej, niby jakby termostat nie domykał i w mieście jak bardziej przyspieszę to temp trochę spada a jak jadę spokojnie trzyma w pionie. Podczas krótkiej jazdy nie udało mi się doprowadzić do włączenia wentylatora. Dolny wąż letni, a nawet tylko przy termostacie jest letni a bliżej chłodnicy zimny. Wraz z chłodnicą wymieniłem termowłącznik(w sumie nie wiem czy sprawny).
    Stara chłodnica przy wyjściu dolnego węża miała zieloną gęstą maź, z okruchami kamienia czy czegoś podobnego - to samo dało się wyczuć na ściance zbiorniczka, ale w chłodnicy było tego więcej. Ta gęsta maź dopiero po jakimś czasie się pojawiła, od razu po odkręceniu tego nie widziałem.
    Ogólnie w necie natrafiłem na więcej tematów o passatach z temp 100 stopni w lato, zakładając że hokej kratka zderzaka jest, stawiałbym też na zakamienioną chłodnicę. Podobnie miałem w bmw e36 w zimę 90''c wiatrak chłodził, w lato z trudem ten układ wyrabiał i nie było wiadome co to powoduje.

    Edit. co do załączania wiatraka auto miało termo włącznik 80''C temp wyłączania. Dlatego po jeździe wentylator często włączał bo temp płynu była 85''C lub powyżej i zbijało do 80''C.