Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Atego 1217 - Pokazuje błąd !! CAN!!

MBatego 28 Lis 2018 23:50 351 8
  • #1 28 Lis 2018 23:50
    MBatego
    Poziom 3  

    Witam , wszystkich. Poproszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Atego 1217 98r 4,2 litra vin WDB 89700571K320721. Obszernie opiszę sytuację: Zgasły zegary (z opcją diagnozy), wszystko wyświetlacz, obroty, temperatura i 2x ciśnienie, podświetlanie tablicy też gasło na postojowych po przekręceniu kluczyka. Tacho działa ale podświetlanie analogicznie do zegarów. Silnik odpalał i działał bez problemów, oświetlenie i pozostałe układy też. Ze względu że awaria wystąpiła w trasie autko przejechało tak kilkaset kilometrów.
    Zegary odesłano do elektronika. On stwierdził że wystąpiły obszerne uszkodzenia: procesor, wyświetlacz i parę rezystorów. Podmienił płytkę na podobną, dał swoje zegary, wgrał (jak twierdzi) kilka funkcji i odesłał. Po zamontowaniu do auta wyskakuje błąd : !!CAN!!. Nie działa obrotomierz i temperatura ( nie piszę o paliwie bo pływak od dawna zepsuty). Zapala się kilka kontrolek po przekręceniu kluczyka: kabina , coś jeszcze, i akumulator. Z tym że akumulator gaśnie razem z pozostałymi kontrolkami po kilku sekundach bez odpalania silnika. Przed naprawą, te same kontrolki działały w ten sam sposób- na spalonych zegarach. Wyświetlacz pokazuje te same problemy co przed przepaleniem : okładziny hamulca, wilgoć w pneumatyce i spalona żarówka. Diagnoza wykazuje brak połączenia z autem i ewentualnie błąd magistrali CAN. Auto nadal odpala, jeździ i świeci prawidłowo.
    Czy niewłaściwa płyta w zegarach może powodować ten problem? Czy może poszły jakiś modem? Dziękuję za podpowiedz.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 29 Lis 2018 08:50
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    MBatego napisał:
    Czy niewłaściwa płyta w zegarach może powodować ten problem? Czy może poszły jakiś modem?

    Dowolny licznik z "lekkiego" (poniżej 15 ton) Atego powinien współpracować z siecią CAN. Nawet bez parametryzowania. Tak więc albo naprawa została źle wykonana, albo problem leży poza licznikiem. Zestawy wskaźników pierwszoseryjnego Atego dosyć często ulegały uszkodzeniu (korozja ścieżek) i dochodziło wtedy do zaniku rożnych funkcji (kiedyś to opisywałem na forum) wystarczyło jednak zazwyczaj uzupełnić przerwy w ścieżkach żeby funkcjonalność licznika powróciła.
    Proponuję na chwilę obecną "wypożyczyć" licznik z innego auta (o którym wiadomo, że jest dobry) i podpiąć go na chwilę do twojego żeby zdecydować, czy uszkodzenie jest wewnątrz naprawianego licznika czy winna jest instalacja samochodu.

    0
  • #3 29 Lis 2018 09:22
    MBatego
    Poziom 3  

    Postaram się podmienić liczniki, jak takiego dorwę. Dziękuję za odpowiedz.

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Lis 2018 00:34
    _Megamax_
    Poziom 15  

    Ale to jest 98r prod.
    Zbyt młode zegary zamontowane

    Jest błąd w numerze fin ,,8,, nie powinno jej tam być.

    0
  • #5 04 Gru 2018 20:48
    MBatego
    Poziom 3  

    Dzięki Gerri. Podmianka deski rozdzielczej wyjaśniła sprawę czyli, wszystkie moduły są sprawne w aucie. "Nowa" deska działa prawidłowo. Trwało to dość długo bo cena zegarów nie jest mała. Problem rozwiązany, pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    W odpowiedzi koledze Megamax: Zapewne masz rację co do wieku liczników , zegary odesłałem z reklamacją do elektronika... O rezultacie dam znać.

    0
  • #6 12 Gru 2018 17:54
    MBatego
    Poziom 3  

    [quote="Gerri"]

    MBatego napisał:

    Proponuję na chwilę obecnš "wypożyczyć" licznik z innego auta (o którym wiadomo, że jest dobry) i podpišć go na chwilę do twojego żeby zdecydować, czy uszkodzenie jest wewnštrz naprawianego licznika czy winna jest instalacja samochodu.

    Witam ponownie. Tak jak pisałem wczeœniej, zegary podmieniłem i działajš prawidłowo.
    Wrócił z naprawy reklamacyjnej licznik (ten który pokazywał błšd "CAN") i generalnie zegary i kontrolki zaczęły "grać" poza jednš ,nie ma sygnalizacji zacišgniętego hamulca ręcznego, i nie jest to kwestia żarówki- sprawdzona, podmieniona i nic. A na poczštku czyli po przekręceniu kluczyka na wyœwietlaczu pojawia się napis (błšd) "NR" i zapala się czerwona lampka a za chwilkę "SIL" też z alarmem i czerwonš lampkš. Pozostałe komunikaty już sš … ok.
    Nie mogę znaleŸć informacji na temat tych komunikatów ("NR" i "SIL"). Chciałbym coœ elektronikowi podpowiedzieć. On tłumaczy się że nie ma możliwoœci sprawdzenia wszystkich funkcji licznika na stole. Mam rocznš gwarancję i na razie tak sobie odsyłamy paczki w tš i z powrotem :(.
    Proszę o podpowiedŸ, co te błędy mówiš?

    0
  • Pomocny post
    #7 12 Gru 2018 19:50
    citromaniak
    Poziom 21  

    NR to chyba sterownik poziomowania ale moge sie mylic,SIL to taki moduł od siedzenia kierowcy ale jaka funkcje on spełnia to tez nie wiem bo nigdy nie miałem z nim stycznosci.MR to sterownik silnika.

    0
  • Pomocny post
    #8 12 Gru 2018 20:05
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    citromaniak napisał:
    SIL to taki moduł od siedzenia kierowcy ale jaka funkcje on spełnia to tez nie wiem bo nigdy nie miałem z nim stycznosci

    Jak sama nazwa wskazuje "moduł siedzenia kierowcy" zarządza funkcjami siedzenia. "Podnieś", "opuść", "zapamiętaj", "opuść siedzenie po wyłączeniu zapłonu" - po latach okazało się, że do większości z tych funkcji elektronika nie jest potrzebna i obecnie zdecydowana większość siedzeń obsługiwana jest przez typowo mechaniczne układy - bez udziału elektroniki. Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że jeżeli jest problem z komunikacją pomiędzy komputerem diagnostycznym i autem to powodem może być właśnie sterownik SIL, który jest wpięty bezpośrednio do przewodu "K" obsługującego diagnostykę. Wypięcie tego przewodu z wtyczki siedzenia przywraca komunikację.

    1
  • #9 28 Gru 2018 00:11
    MBatego
    Poziom 3  

    Elektronik wgrywał zły, nieprawidłowy program do naprawionych zegarów. Pojechałem, eksperymentował, trafił i już jest ok.

    0