Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza II - Duże cisnienie w układzie chłodzenia

29 Lis 2018 06:34 396 11
  • Poziom 13  
    Cześć

    Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F
    Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde no i ciągle gdzieś sączyła się woda. Zrobione ok 200 tyś na LPG, mówię: uszczelka pod głowicą.
    Strzeliła nagrzewnica. Więc auto na warsztat wymieniona uszczelka pod głowicą, wymieniona nagrzewnica. Po ok miesiącu strzeliła chłodnica... problem nie ustąpił. Węże nadal twarde. To co zrobiłem :
    - wymiana korka zbiornika wyrównawczego na oryginalny
    - 2 lata temu wymieniana pompa wody przy rozrządzie.
    - termostat też zmieniany ok 2 lata temu
    - płyn wymieniany
    - test na obecność spalin w układzie - brak spalin w układzie chłodzenia
    - sprawdziłem na odciętym LPG bo bywają przypadki dostawania się LPG do układu chłodzenia - po zakręceniu LPG na PB węże też Twarde.

    Pomysłów już brak. Oczywiście rano gdy auto jest zimne węże są miękkie.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Uwagi ogólne:
    Przy założeniu że do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny ani olej to ciśnienie w układzie powstaje na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy. By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Drugi stosowany środek to zawór w korku, otwierający sie przy wzroście ciśnienia ponad określoną granicę.
    Wniosek:
    Sprawdź czy nie lejesz płynu ponad kreskę MAX.
  • Poziom 31  
    jdubowski napisał:
    By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym.

    Nie do końca. W chłodnicy jest korek, który przy określonym ciśnieniu otwiera przepływ do zbiornika wyrównawczego. W nim panuje ciśnienie atmosferyczne, a jego przepełnienie skutkuje wylaniem płynu poza układ. Wniosek - wymień korek chłodnicy.
  • Poziom 13  
    Dokładnie, w chłodnicy jest korek który pracuje w danym ciśnieniu - strzelam ... zamyka zaworek przy 0,8atm otwiera przy 1,2 atm.
    Wcześniej miałem korek topran... :) ale zakupiłem korek w ASO i nic się nie zmieniło.

    Układ odpowietrzony, oba węże idące do zbiorniczka wyrównawczego drożne.
    Problem z ciśnieniem w wężach jest również gdy wody w zbiorniku wyrównawczym prawie nie ma bo ubyło.

    Jedyne co przychodzi mi do głowy to np. pęknięty blok, głowica tylko wtedy jest pytanie czy możliwe jest dostawania się ciśnienia do układu chłodzenia którego nie wykaże tester. - Tester sprawny dmuchnąłem wydychanym powietrzem i płyn od razu zmienił barwę.
  • Moderator Samochody
    Może być pęknięcie w głowicy. Mechanicy często skupiają się na uszczelce i nie dają głowicy na test szczelności płaszcza wodnego. Wykonaj test na CO2 w ukł. chłodzenia.
  • Poziom 13  
    MakroSerwis napisał:
    Może być pęknięcie w głowicy. Mechanicy często skupiają się na uszczelce i nie dają głowicy na test szczelności płaszcza wodnego. Wykonaj test na CO2 w ukł. chłodzenia.


    Tak jak napisałem w pierwszym poście test na C02 był i jest negatywny tj. w układzie nie stwierdza się C02 ...
  • Moderator Samochody
    starfire napisał:

    Tak jak napisałem w pierwszym poście test na C02 był i jest negatywny tj. w układzie nie stwierdza się C02 ...


    Fakt, pisałeś.
    W takim układzie jedyne, co przychodzi do głowy, to korek powietrzny w obrębie głowicy, czyli - tak jak Kolega powyżej napisał - problem z właściwym odpowietrzeniem układu. Nie pamiętam już dokładnie, bo dawno nie grzebałem w takim silniku, ale tam nad króćcem węża chłodnicy była chyba śruba do odpowietrzania głowicy.
  • Poziom 8  
    Witam a czyn ten termostat na pewno jest sprawny? puszcza właściwie obieg po nagrzaniu ?

    Dodano po 21 [minuty]:

    Miałem podobny problem w Cordobie, plastikowe gniazdo termostatu pękło i również było wysokie ciśnienie w obiegu.
  • Poziom 13  
    Sprawny.... trzyma zimny dolny waz i jak juz gorny jest mocno goracy dolny zaczyna sie nagrzewac ...
    Jedynie co przyszlo mi do glowy to zbadac cisnienie - podlacze manometr pod trojnik i sprawdze.
  • Poziom 8  
    Kolego a w jakim momencie ci się to stało , miałeś juz lpg? I w trakcie czy po założeniu?
  • Poziom 13  
    stalo sie tao nie wiadomo kiedy po prostu napierw jakis oring wywalilo potem cos potem jakas rurka plastikowa ulegla rozsadzeniu itp. LPG mam od dawna a problem z cisnieniem od niedawna.