Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rezystor dmuchawy peugeot 406 - Brak nawiewu dmuchawy

29 Nov 2018 10:38 3426 9
  • Level 9  
    Witam.
    Mam problem jak w temacie. Obstawiam na padniety rezystor dmuchawy z tego co wszyscy pisza jest to najczestsza usterka. Mam zamiar zamowic gdzies taki rezystor. Ale mam zmartwienie, bo pewnie nie dojdzie mi do piatku ten rezystor a w sobote mam wyjazd z rodziną.
    Jak moge podpiac silnik dmuchawy zeby chociaz chodzil na pelnych obrotach zeby nie zamarznac podczas podróży. Zasilanie dochodzi do rezystora a on juz dalej nie puszcza. Myslalem zeby główne przewody te grube złączyć ale czy czasem sie cos nie spali? Lub pociagnac bezposrednio z akumulatora przewód dołożyć wyłącznik?
  • Level 27  
    Najczęstszą usterką jest uszkodzenie nie rezystora tylko bezpiecznika termicznego. Ale wtedy dmuchawa chodzi tylko na najwyższej prędkości. Jeśli u Ciebie dmuchawa nie pracuje w ogóle to obstawiał bym za silnikiem lub przerwą w obwodzie zasilania dmuchawy. Może bezpiecznik ?
  • Level 9  
    Sama dmuchawa działa "na krótko ". Prąd jest we wtyczce, która zasila rezystor. Juz z niego nie wychodzi, wiec obstawiam rezystor. Podejrzewałem kostke stacyjki ale jest ok.
    Jak to najbezpieczniej podłączyć zeby nic nie spalić?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Bezpiecznik termiczny znajduje sie wewnatrz rezystora?
  • Level 27  
    Bezpiecznik termiczny znajduje się w module rezystorów przełączających biegi dmuchawy i jest chłodzony razem z rezystorami przepływającym powietrzem. Moduł rezystorów jest połączony przewodami z przełącznikiem prędkości dmuchawy. Może tutaj jest gdzieś przerwa.
  • Level 9  
    Wyglada mi na padniety ten modul rezystorow jak piszesz. Do niego idzie prad od stacyjki na mala kostke (2przewody) a na wieksza (4przewody) jest wejscie regulacji z panelu klimatyzacji i wyjscie na wentylator. Na wejsciu jest prąd pokazal to multimetr i żarówka a na wyjściu juz nie ma na wentylator.
  • Level 27  
    No to można spróbować naprawić ten moduł, ale może lepiej kupić nowy (w sensie używkę na szrocie :D ) i wymienić.

    PS.
    Ten moduł ulega uszkodzeniu przy zmniejszonym przepływie powietrza spowodowanym zapchaniem filtra kabinowego. Choć najczęściej pada bezpiecznik termiczny (brałem to u siebie) i wentylator chodzi wtedy tylko na najwyższym biegu.
  • Level 9  
    A wiec tak, przyszedł już rezystor. Zamontowalem i działa jest ok. Dziwne wlasnie jest to, że nie chodził w ogóle jak piszesz iż powinien na najwyższych obrotach.
    Potrzebowalem pilnie sprawnego nawiewu zanim przyszedł rezytor i podlaczylem wentylator na krótko. Kabel taki zwykly z instalacji domowej plus rozlacznik. Prąd z wtyczki do rezystora i dzialalo jak malina.
    Teraz bede kombinowal z wymiana tego tranzystora, gdzies czytalem o zamienniku do przelutowania.
    Dziekuje za odpowiedzi.
  • Level 27  
    Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale.
    Pozdrawiam.
  • Level 9  
    Juz sie pogubilem.....?
    Mój peugeot to wersja poliftowa z 2001r 2.0hdi jest klimatyzacja automatyczna. Wymienilem to ustrojstwo z takim duzym radiatorem montowane jest w kanal nawiewu od strony pasażera, ma dwie wtyczki zielone jedna 2pin zasilanie chyba ze stacyjki i jedna 4 pin dwa do wentylatora jeden chyba czujnik temperatury a drugi regulacja obrotów. Wszedzie jest pisane że to rezystor. Gdzieś nawet wyczytalem, że można wymienić w tym czymś ten tranzystor na 3 nogi jego wlasnie chlodzi radiator.
    To jak prawidłowo się to nazywa?
    Kiedyś pisalem post odnoanie klimatyzacji ale w peugeocie206. .apisalem slowo klimatronik bo mialem na mysli klimatyzacje automatyczna to szybko mnie poprawiono, że klimatronik to ma tylko grupa vag. Nie wiem jaka różnica ale ok moge sie nie znać. Przeważnie na klimatyzacje automatyczna mowia klimatronik a widocznie tak nie jest. ;)
  • Level 27  
    Nie wiem jak z tą nazwą, być może jest zastrzeżona. Ale nie ważne, wiadomo o co chodzi.
    Przy klimatyzacji automatycznej regulacja obrotów wentylatora musi być elektroniczna (PWM) i do tego służy tranzystor kluczujący w nazwijmy to , 'module regulacji wentylatora'. Błędnie nazwany jest przez kogoś jako rezystor. Natomiast przy ręcznej klimatyzacji najczęściej występuje regulator oporowy (rezystor właśnie) i taki pierwotnie miałem na myśli.