Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka spalinowa - silnik Tecumseh BAE 451 4.0 kW nie wkręca się na obroty

piotrmaster 29 Nov 2018 22:51 2451 2
  • #1
    piotrmaster
    Level 1  
    Witam Szanowne grono serdecznie, mam nie lada problem.
    Nabyłem kosiarkę Fleurelle właśnie z powyższym silnikiem. Kosiarka odpala, ale gdy dodaję gazu to silnik moim zdaniem (a jestem laikiem, więc z góry przepraszam za dziwne sformułowania) osiąga ok 1500 obr. i po prostu w trawie się dławi.
    Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami... i jest jakoś tak że jak napompuję tą pompką paliwa to zapali, gdy dodam gazu bezpośrednio przepustnicą to wchodzi na bardzo wysokie obroty, reaguje moim zdaniem ale za chwilę go zadławi tak, jakby dostawał za mało paliwa i zgaśnie. I zabawa od nowa, podpompować pompką i zapali.
    I teraz mam do Państwa takie pytanie: czy jest szansa żeby ktoś z Państwa, no nie wiem - poprowadził mnie krok po kroku?? Jak coś głupio piszę to przepraszam, pierwszy raz zadaję pytanie na forum.
    Oczywiście jestem w stanie porobić zdjęcia itp.
    Dziękuję z góry za wyrozumiałość.
  • #2
    Czyżycki
    Level 21  
    Wydaje się, że Kolega ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do forumowiczów, a tekst:
    piotrmaster wrote:
    Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami...

    na pewno nie zwiększa szans na znalezienie Cycerona. Forum może pomóc w nakierowaniu na właściwy trop, a naukę podstaw pozostawiamy szkolnictwu zawodowemu oraz specjalistycznym kursom. Wskazane jest także samodzielne czerpanie z dotychczasowych zasobów Internetu.

    Wracając do tematu, to zapewne rozważamy problem kosiarki Fleurelle model BAE 451 z (najprawdopodobniej) silnikiem Tecumseha o handlowej nazwie Prisma. Kosiarka ma w nazwie podaną moc 4KM i szerokość cięcia 51 cm.

    Dla przywrócenia poprawności działania silnika moim zdaniem niezbędne jest na początek:

    1/ sprawdzenie stanu klina koła zamachowego. Konieczne będzie zdemontowanie koła magnesowego. Weryfikujemy też odstęp cewki od koła na 0,3 mm mierzone na magnesach.
    2/ sprawdzenie wielkości luzów zaworowych. Luzy te mają mieć wartość 0,15 - 0,25 mm dla każdego zaworu zimnego silnika. Dostęp przez demontaż pokrywy odmy. Przy okazji można sprawdzić drożność tłumika (kompresorem lub np. zawartością własnych płuc).
    3/ przywrócenie do stanu wyjściowego całego układu dolotowego (montaż gaźnika, kolektora dolotowego, "takiej regulowanej płytki z cięgnami", czystego filtra powietrza i jego pokrywy). Sprężyna regulatora obrotów musi być oryginalna i nierozciągnięta. W tej operacji może być pomocna lektura np. tego tematu Link ze szczególnym uwzględnieniem analizy zdjęć tam zamieszczonych.

    Tyle na początek działań przy silniku o nieznanym stanie.
  • #3
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego sam zauważyłeś, że w pewnym zakresie obrotów silnik się dławi, a więc na początek sugeruję zdemontować gaźnik i rozebrać go. Następnie należy usunąć z niego widoczne nieczystości (osad np. ze starego paliwa) i zlokalizować dysze, które po wykręceniu należy dokładnie udrożnić, w sposób ostrożny, aby ich nie rozkalibrować. Po właściwym złożeniu gaźnika i starannym zamontowaniu, wraz ze sprawną uszczelką - silnik (o ile nie ma innej usterki) powinien (po kilkukrotnym naciśnięciu "bąbelka") dać się uruchomić i sprawnie pracować.