Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vw T5 1,9 TDi - Grzeją się hamulce

30 Lis 2018 08:40 390 4
  • Poziom 24  
    Walczę od tygodnia z hamulcami.. Brakuje mi już pomysłów, może ktoś coś podpowie.. Dziś w nocy mam wyjazd 500 km w jedną stronę a hamulce wciąż się grzeją. Wymieniałem tylne tłoczki i gumki, z przodu nie było potrzeby ale wszystkie zaciski są wyczyszczone, prowadnice czyszczone i smarowane, płyn wymieniony, mimo to klocki wciąż nieco przycierają o tarcze - po przejechaniu 15 km tarcze parzą po dotknięciu. Cały czas mam wrażenie że układ jest nieco zapowietrzony ponieważ podczas hamowania pierwszy raz wpada nieco głębiej, drugi raz jest "wyższy", po trzecim naciśnięciu jest już sztywny, wysoko stoi. Odpowietrzałem kilka razy standardowo, oraz za pomocą Vaga. Odpowietrzałem też przez poluzowanie przewodów na pompie ABS i wciskanie pedału, i tutaj z dwóch przewodów wciąż wydostaje się płyn jakby spieniony - taki matowy. Czy to normalne czy może coś nie tak jest z sama pompą ABS? Po drugie nie jestem pewien czy procedurę odpowietrzania Vagiem robię prawidłowo bo wydaje mi się nieco dziwna. Odpowietrzam tak: wchodzę w grupę 001, wciskam pedał hamulca i czekam, po 10 sekundach słychać pompę ABS, pedał nieco wpada po czym podnosi się w górę. Puszczam pedał, wciskam przycisk "dalej", po czym Vag każe odkręcić przednie odpowietrzniki. Odkręcam je i wciskam 10 razy pedał hamulca (tak jak jest napisane w Vagu). Dokręcam odpowietrzniki, koniec odpowietrzania. Czy ktoś jest w stanie napisać czy to właściwa procedura? Co jeszcze może być nie tak?
  • Pomocny post
    Poziom 8  
    Klocek powinien troszeczkę dotykać tarczy, ale gdy na podnośniku zakręcisz kołem to powinno się kręcić. Klocek mimo że dotyka tarczy nie powinien unieruchomić koła. Dopiero po naciśnięciu hamulca klocki się zaciskają i unieruchamiają tarczę czyli koło.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza . Za zapowietrzenie pomimo odpowietrzania odpowiada nieszczelna pompa hamulcowa .
  • Poziom 24  
    Sprawa w zasadzie częściowo rozwiązana - w jednym z przednich zacisków jedna z prowadnic (śruba specjalna) była zgięta na gwincie, a jeden zacisk tylny nieco "trzymał" na ręcznym.. Tylny będę pewnie musiał wymienić, na czas wyjazdu odłączyłem linkę ręcznego (wiem że to niedopuszczalne ale nie było już czasu). Pojechałem, wróciłem, wszystko po drodze było ok, dziękuję za podpowiedzi
  • Poziom 24  
    Samochód jeździ, hamulce ok, zamykam