Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1,6 8v 75 km - szarpie przy 3,5 tysiąca obrotów o traci moc

30 Lis 2018 08:54 564 21
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie.
    Bardzo bym prosił o poradę odnośnie problemu, który opisuję, a dotyczy on Opla Astry 1,6 8v 75 km. Mam taki problem z tym samochodem, że przy prędkości około 120 km/h i obrotach od 3,5 tysiąca samochód zaczyna szarpać i go muli aż do 4,5 tyś obrotów, wrażenie jakby tracił częściowo moc. Szarpanie się normuje gdy delikatnie ujmuję gazu. Gdy przekroczę 4,5 tyś obrotów zaczyna pracować normalnie. Samochód ma te same objawy na paliwie jak i na gazie z tym, że na gazie jest to wyraźniej odczuwalne. Dodam, że sonda zmieniana, świece, kable i cewka nowe. Czujnik temperatury nowy. Reduktor gazu i sterownik, również nowe. Gaz ustawiony prawidłowo, rozrząd również. Samochód pali na tyk i do 3,5 tyś obrotów idealnie wchodzi na obroty i ma bardzo dobre przyśpieszenie. wolne obroty idealne bez żadnego falowania. EGR czyszczony, silniczek krokowy również, podmieniany potencjometr przepustnicy. Ciśnienie na cylindrach około 14 na każdym. Samochód ma przejechane od nowości 156 tyś km. Jeśli miał ktoś taki przypadek i go rozwiązał proszę o podpowiedź w czym jest problem. Ja jeszcze zastanawiałem się na czujnikiem położenia wału lub katalizatorem ale nie wiem czy to dobry trop. Dodam, że problem jest bardziej odczuwalny przy jeździe pod górę, z góry jest prawie nie zauważalny.
    Dziękuje wszystkim za podpowiedź.
  • TestoTesto
  • Poziom 19  
    Jak dzieje się to na obu paliwach to wina leży w prądzie, przewody, cewka.
  • TestoTesto
  • Poziom 8  
    Dzięki za odpowiedź, ale tak jak napisałem, przewody nowe, świece nowe, cewka nowa, także raczej to wykluczam. I dokładnie jest tak, że wchodzi na 3,5 tysiąca i się zaczyna, myślę, że gdyby było to od przewodów bądź od cewki to na niższych obrotach też by tak było a jest idealnie.
  • Poziom 19  
    Jaką masz instalacje gazową?
  • Poziom 42  
    Zastanawiam się skąd niektórym biorą takie obroty jak 4,5 tyśiąca? Też mam x16szr 1punkt 75KM 55kW 1,6 8v ale na takich obrotach to nigdy nie jeżdze. Nie wiem czy 1,2 bieg jak trzeba faktycznie pocisnąc to osiągają ze 3,5 tysiąca a tutaj widzę 4,5tyś i to jeszcze nie koniec.

    A gdzieś widziałem innego użytkownika że takie wysokie obroty używał - ja tam w standardzie do 3k bo wtedy i tak już jest głośny.

    A wracająć do tematu czy na samej benzynie po resecie ustawień (mapy) czyli po odłączeniu plusa od akumulatora na chwile, czy jazda na benzynie jest taka sama wtedy?

    Świece masz dwuelektrodowe czy pojedyncze? A jak pojedyncze to jaka szczelina ustawiona bo nowe świece przynajmniej pojedyczne trzeba ustawiać.

    Przydałby się wskaźnik napięcia sondy podczas jazdy - taki pseudo AFR jest na alledrogo do kupienia, bardzo fajna rzecz a byś wiedział jakie wskazania przy takich obrotach masz.
  • Poziom 8  
    Instalacja to reduktor Tomasetto AT 07 140HP, sterownik Bingo M. Do enhanced, oczywiście masz rację kolego, że na co dzień nie jeżdżę na takich obrotach ale szarpanie bardzo utrudnia jazdę przy prędkości 110-120 km/h, a na wyższe obroty wkręcałem gdy próbowałem co się dzieje. Świece mam dwuelektrodowe NGK. Sonda wymieniana - dwie nowe próbowałem i jedną używkę i jest to samo. Gazownik stwierdził, że sonda na 100% jest w porządku i napięcie właściwe. Na kompie żadnych błędów nie pokazuje. Akumulator odłączany kilka razy, nie zauważyłem żadnej różnicy ale szczególnie temu się nie przyglądałem, mogę jutro faktycznie to powtórzyć i zwrócić szczególną uwagę co się dzieje dokładnie na paliwie. Dodam jeszcze, że objawy te najbardziej odczuwalne są na 4 i 5 biegu.

    Dodano po 7 [minuty]:

    I tylko w czasie jazdy na postoju na luzie jest wszystko ok. Samochód normalnie wchodzi na obroty gdy dodaję gazu, nie ma znaczenia czy wolno czy szybko wciskam gaz.
  • Poziom 42  
    Jak tam dolot powietrza z filtra idący czy jest odwrócony czy coś innego z nim zrobiony jak np przystawiony?

    Tak jak wspomniałem dobrze by było sobie zamontować wskaźnik sondy diodowy pseudo AFR - https://allegro.pl/wskaznik-kontrolka-sondy-lambda-afr-tester-i7617978384.html
  • Poziom 8  
    Nie wiem czy tak mogę to nazwać, ale dzieje się to tak jakby pod większym obciążeniem silnika. Oczywiście nie ważne w ile osób jadę samochodem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dolot powietrza obecnie jest odstawiony, ale właśnie nie ma różnicy czy założę rurkę normalnie czy odstawię. W poprzedniej takiej samej astrze z tym silnikiem na takiej samej instalacji, musiałem dolot powietrza mieć cały czas odstawiony bo na luzie gasła a tu nie ma różnicy. Być może trochę dziwne.
  • Poziom 42  
    Wiem o co chodzi choć to na benzynie (przy sprawnie działającej benzynie) nie powinno mieć miejsca po resecie mapy. Oczywiście dłuższa jazda powinna to poprawić bardziej a jazda na gazie to zmieni prawie zawsze.

    Do komputera gazu masz dostęp?

    EDIT
    Z tym dolotem to sprawdź bo może coś gdzieś w środku filtra przyblokowane albo poprostu tak świetnie ustawione że ci nie gaśnie przy hamowaniu - lub masz za bogato na luzie bo tym można niwelować duszeniu przy hamowaniu.
    Filtr powietrza czysty?
  • Poziom 8  
    Mam dostęp do s terownika
  • Poziom 8  
    Filtr powietrza nowy i wszystko czyste, wszystko przeglądałem. Nawet jak założona normalnie rurka klapka też sprawna ta przy wlocie.
  • Poziom 42  
    No to testuj benzyne po resecie, potem sobie ustaw konkretnego otwarcie krokowca od gazu pod obciążeniem - to na którymś powinna być poprawa pod obciążeniem.

    Wstaw zdjęcia z ustawień Bingo-M bo chętnie zobacze i ewentualnie po odpaleniu auta i pracy na gazie jak tam wyglądają wykresy.
  • Poziom 8  
    Na ile ewentualnie ustawić silniczek krokowy, bo obecnie mam -10, +20, -40, +40, a zaawansowane ustawienia mam na zero. próbowałem różnych konfiguracji ale szarpanie jest zawsze, ewentualnie niewielka różnica przy wysokości obrotów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ok. jutro postaram się wstawić wykresy, bo dzisiaj już nie idę do garażu.
  • Poziom 8  
    Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu miałem nawet na +70, czyli to ostatnie ale też było to samo, być może troszkę w innym momencie.
  • Poziom 8  
    Śrubę już też przerabiałem, a tak w ogóle to już jest drugi reduktor i to nowy, bo ta instalacja jest nowa i stwierdziliśmy z gazownikiem, że pierwsza pewnie jakaś wadliwa a tu niestety to samo na drugiej, krokowiec też nowy drugi dla pewności. A jeszcze żeby było mało tego to wstawiałem śrubę na dolot zamiast krokowca i też to samo. Bardzo dziwna sprawa. Nie miałem nigdy wcześniej takiego przypadku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ale teraz po twoim wpisie myślę jeszcze o podciśnieniu, bo przecież przeważnie przy hamowaniu te instalacje gasną przy założonym dolocie powietrza a tu nie, więc tak myślę o tym co idzie od serwa, tylko nie pamiętam czy tam jest zaworek, bo wtedy ma to znaczenie id od paliw a i do gazu.
  • Poziom 8  
    Nie mam nic podłączone pod reduktor ale nie pamiętam czy tam czasem nie idzie podciśnienie do kolektora lub podstawy wtrysku i czy to nie ma jakiegoś znaczenia.
  • Poziom 8  
    No to nie mam już pojęcia co to może być, jutro spróbuję jeszcze z tym akumulatorem. Jeszcze myślałem o katalizatorze jakby był przypchany ale przecież przy mniejszych obrotach byłoby też raczej to samo a tu jest idealnie.