Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Optex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa FreeIP , router LTE podłączony do rejestratora GISE. (Orange)

30 Lis 2018 18:41 2121 29
  • Poziom 14  
    Witam, posiadam rejestrator GISE GS-M1004FH, do tego trzy kamery Hikvison,
    Dwie typu HD-TVI 5Mpx Hikvision DS-2CE56H1T-ITM
    i jedną prawie identyczną jak poprzednie DS-2CE56H0T-ITPF(2.8mm) 5Mpix IR.
    Wszystko pracuje prawidłowo, rejestruje itd. Chciałem to w końcu podłączyć do internetu i zdalnie przeglądać kamery. Podłączyłem kablem RJ45 rejestrator do routera LTE model ZTE MF283+ w sieci Orange w abonamencie. Poustawiałem zgodnie z instrukcja GISE ustawienia internetu na rejestratorze, P2P jest online, aplikacja FreeIP zainstalowana na telefonie, zarejestrowana i kilka razy próbowałem dodać urządzenie poprzez skanowanie kodu, łapie kod, wpisuje admin i hasło, numer urządzenia z nalepki rejestratora, ale nie dodaje urządzenia, chyba problem jest w routerze LTE ? Proszę o pomoc.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Kiedyś mi się zdarzyło konfigurować dostęp do (o ile się nie mylę)Gise z FreeIP, i z tego co pamiętam to w aplikacji musiałem utworzyć nowe konto(e-mail/nr tel i hasło), aktywować je kodem wysłanym na e-mail/sms. Następnie zalogować się w aplikacji, kliknąć "dodaj urządzenie", zeskanować QRCode z menu sieciowego rejestratora i podać login i hasło z samego rejestratora. Instrukcja nakazuje podobnie zrobić?
  • Poziom 14  
    Tak, taka jest procedura. Zgadza się

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zadzwonię jutro do serwisu GISE, ale właśnie mam wszystko podłączone przy telewizorze i żyłem nadzieją na sukces ;)
  • specjalista-kamery przemysłowe
    No a jak masz skonfigurowane ustawienia sieciowe? Wklej zdjęcia. Ewentualnie zaznacz w rejestratorze DHCP i spróbuj ponownie.
  • Poziom 14  
    Mam ustawione DHCP w rejestratorze.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    A weż sobie zapisz adres IP jaki dostał rejestrator, maskę i bramę. Ustaw w rejestratorze adres z ręki, wpisz te ustawienia i ewentualnie dopisz adresy DNS np 8.8.8.8 i drugi jako brama(ta sama brama co dostaje z DHCP).
  • specjalista-kamery przemysłowe
    TCP port nie aby czasami powinien być 8000? I DNSy zmień zamiast 114 na 8.8.8.8
  • Poziom 14  
    nie pomogło. 114 wstawia router z dhcp, jak wyłączę to mogę wstawić 8.8.8.8 ale tez nie dodaje urzadzenia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    dawidedziu napisał:
    A weż sobie zapisz adres IP jaki dostał rejestrator, maskę i bramę. Ustaw w rejestratorze adres z ręki, wpisz te ustawienia i ewentualnie dopisz adresy DNS np 8.8.8.8 i drugi jako brama(ta sama brama co dostaje z DHCP).


    nie pomogło.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    A próbowałeś zeskanować kod QR bezpośrednio z menu samego rejestratora - po podłączeniu monitora/TV? Lub wpisanie numeru seryjnego ręcznie(jeśli jest taka możliwość)?
  • Poziom 14  
    Dlaczego na routerze nie widzę tego rejestratora, bo komputer widze, i tym komputerem lokalnie poprzez przegladarkę dostaję się po IP na rejestrator. Nie działa FreeIP , router LTE podłączony do rejestratora GISE. (Orange)
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Kompletnie nie mam pojęcia dlaczego go nie widzisz, ale obstawiałbym, że rejestrator to trochę firma krzak😉, lub sam router coś się przywiesił.
    Proponowałbym wyłączyć router i włączyć go na nowo, i zrób podobnie z samym rejestratorem.
  • Poziom 14  
    Już próbowałem resetować. Owszem podobno te gise to marne. A może musi być jakaś usługa Orange włączona?
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Nic nie musi być włączone, aczkolwiek może być tak, że samo Orange coś blokuje - kwestia zadzwonienia na infolinię?
    A stwórz nowe konto na inne dane niż przy pierwszej rejestracji - jeśli rejestrator by się dodał do obecnego konta to powinien Ci wyskoczyć komunikat(czysto teoretycznie), że nie można dodać urządzenia, bo jest ono przypisane do innego konta.
  • Poziom 14  
    dawidedziu napisał:
    ....A stwórz nowe konto na inne dane niż przy pierwszej rejestracji - jeśli rejestrator by się dodał do obecnego konta to powinien Ci wyskoczyć komunikat(czysto teoretycznie), że nie można dodać urządzenia, bo jest ono przypisane do innego konta.
    Konto na FreeIP?
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Dokładnie tak. I spróbuj dodać rejestrator do obecnego(czy też drugiego) konta, ale także na innym telefonie.
  • Poziom 14  
    Niestety dalej nie działa , na innym koncie i innym telefonie?
  • specjalista-kamery przemysłowe
    A działa w sieci domowej przy dodaniu po adresie LAN?
  • Poziom 14  
    Z tej aplikacji nie wiem czy tak można? Ale z komputera po IP w tej samej lokalnej sieci działa
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Spróbuj tak jak poniżej:
    Nie działa FreeIP , router LTE podłączony do rejestratora GISE. (Orange)

    I ogólnie spróbuj innych możliwości:
    Nie działa FreeIP , router LTE podłączony do rejestratora GISE. (Orange)

  • Poziom 43  
    Wybierasz numer seryjny do dodania i skanujesz QR z menu rejestratora.
    Jeśli nie zadziała włącz WiFi w telefonie i wybierz Wyszukiwanie w sieci lokalnej.
    Wyłącz DHCP w rejestratorze.
  • Poziom 14  
    Zadziałało na smartfonie w aplikacji FreeIP poprzez wifi tego samego routera do którego kablem jest przypięty rejestrator. W konfiguracji :
    IPC/FISH (nie zadziałało), DVR (też nie działa), X/N/MVR ----ta opcja działa , poprzez nazwa: rejestrator, adres : 192.168.0.102, RTSP Port 554, admin, hasło, 4. jak na obrazku w górze tylko jak wspomniałem poprzez opcję X/N/MVR po wifi lokalnie

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak wyłączę wifi w telefonie i przełączę na LTE to przestaje działać.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Opcja z połączeniem po WiFi(X,N,NVR) to zawsze Ci będzie działać jeśli będziesz podłączony smartfonem do routera przez WiFi.
  • Poziom 14  
    No ale to już coś, ale dalej mobilnie zdalnie nie działa. Szkoda, że nie mam dostępu do innej sieci internet. Ale i tak w miejscu monitoringu nie mam innej sieci, jedynie GSM LTE.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    No to zadzwoń na infolinię techniczną Orange i dogadaj się z nimi, może coś oni blokują?

    Dodano po 27 [minuty]:

    A spróbuj jeszcze raz skonfigurować p2p w rejestratorze, czyli wyłącz i włącz chmurę na nowo, i wtedy spróbuj dodać urządzenie do konta.

    Ewentualnie rejestrator do fabryki i konfiguracja na nowo.

  • Poziom 43  
    Zeskanowales w aplikacji kod QR z numerem seryjnym?
    Orange nic nie blokuje.
  • Poziom 16  
    Nie tak Panowie. Warunkiem jest aby rejestrator był Online (u Ciebie jest ).

    1. Wchodzisz na www.freeip.com, tam zakładasz sobie konto.
    2. Dodajesz rejestrator po jego numerze seryjnym.
    3. Na telefonie w aplikacji Free IP logujesz się na konto, które założyłeś.
    4. Po zalogowaniu pojawi Ci się Twój rejestrator, ponieważ dodałeś go do tego konta
    5. Podajesz login i hasło do rejestratora (admin/12345)

    Działa to na rejestratorach Kenig, Gise, ZXTech.

  • Poziom 43  
    @jeremiw1
    1. Robisz to także z poziomu aplikacji w telefonie.
    5. Może użytkownik zmienił nazwę konta domyślnego i hasło...
    jeremiw1 napisał:
    Działa to na rejestratorach Kenig, Gise, ZXTech.

    Dzięki za podpowiedź na przyszłość jeśli się uda bo takich firm unikam i montuję tylko sprawdzony sprzęt.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Z telefonu nigdy nie próbowałem, logowałem się jedynie po SN (po uprzednim założeniu konta na www.freeip.com). Jeśli użytkownik zmienił login/hasło to na pewno będzie wiedział co wpisać :)

    Ja często mam do czynienia z chińczykami, dzięki temu byłem w stanie pomóc.
  • Poziom 14  
    Dziwne, zadziałał opcją "Logowanie SN" , skanuje jedynie numer, albo ręcznie wpisuję , potem admin i hasło i działa. :)

    Dodano po 14 [minuty]:

    O, nie doczytałem waszych ostatnich wpisów, a to samo mi poradziliście. W każdym razie dziękuję serdecznie wszystkim.